Inlägg från: Anonym (Gryning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gryning)

47år singel och känner bara sorg

Det handlar ju enbart om din egen inställning. Du väljer ju att känna på det sättet. Allt du känner beror ju på dina egna val som du gör nu och har gjort historiskt. 

• Anonym (Gryning)

"Och eftersom jag ställer så pass höga krav på en partner, kommer jag förbli singel. Jag som man, måste acceptera alla kvinnor oavsett hur illa dom är och bara ta hand om dem och deras problem, vara doktor, psykolog och pappa."

Detta indikerar att du flyttar skulden på ditt singelskap på alla dåliga kvinnor. Ta ditt eget ansvar. Lägg inte det på andra.

• Anonym (Gryning)
    Brax skrev 2023-11-28 14:23:57 följande:
    Ja, där är inte jag iaf. Jag lyssnar gärna och försöker stötta, det är väl dvs det ma ska ha en relation till.
    Varför tror du det är du? Det är ju ett citat från ts.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-29 21:49:07 följande:

Välkommen in i gänget, TS. Jag är nyss 46 år fyllda och har aldrig varit på träff ens. Trots allt snack om att utseendet spelar noll roll är jag övertygad om att mitt fula utseende avskräcker kvinnorna. Det har jag anat sen tonåren.  Det fick jag bekräftelse på för övrigt för några år sedan, vilket fick mig att ge upp alla tankar på att hitta en livskamrat. Med en minimal självkänsla och med kvinnornas medfödda "svaghetsförakt" i åtanke orkar jag faktiskt inte bry mig om det längre. Det kommer bara att leda till den yttersta konsekvensen och så pass trött på livet är jag inte. Åtminstone än.

Med det sagt menar jag naturligtvis inte att du ska ge upp bara för att jag har gjort det. Tycker du att det är värt att kämpa vidare för att hitta någon ska du definitivt göra det.

Så nedvärderande att du anser att kvinnor ska ha "svaghetsförakt" sen så har jag aldrig hört talas om att utseendet spelar "noll roll" heller. Har däremot hört att en bra personlighet kan upphäva ett fult yttre. Det ser man ju bevis för hela tiden.

Du bekräftar förvisso det jag misstänkte om dig hela tiden. Du borde jobba på din personlighet. Men den kanske du har gett upp om också.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-30 18:41:17 följande:
    Testet jag nämnde i mitt förra inlägg gick ut på att byta mina profilbilder i en kontaktsida. Jag lämnade texten oförändrad, men bytte mina bilder mot en man som jag hittade på måfå på nätet. En kille med ordinärt utseende. Innan bytet visade kvinnorna inget intresse alls utöver något enstaka besök i min profil. Efter bytet rasslade till som en flippermaskin i profilen och och på två dagar fick jag 12 brev från olika kvinnor. Det var vägs ände för mig. Då lade jag ner sökandet.
    Så min personlighet hade inget med saken att göra, världsmästarn.....
    Folk med bra personlighet skulle inte använda ord som att kvinnor har ett "svaghetsförakt" jag har hört din historia förut. Undrar hur din personlighet lyckade nå fram till kvinnorna för att de tydligen skulle förakta dig. Var det före eller efter du catfishade?

Ja, du blottar en ganska oattraktiv personlighet. Den borde du kunna göra något åt.
Svar på tråden 47år singel och känner bara sorg