47år singel och känner bara sorg
Det handlar ju enbart om din egen inställning. Du väljer ju att känna på det sättet. Allt du känner beror ju på dina egna val som du gör nu och har gjort historiskt.
Det handlar ju enbart om din egen inställning. Du väljer ju att känna på det sättet. Allt du känner beror ju på dina egna val som du gör nu och har gjort historiskt.
"Och eftersom jag ställer så pass höga krav på en partner, kommer jag förbli singel. Jag som man, måste acceptera alla kvinnor oavsett hur illa dom är och bara ta hand om dem och deras problem, vara doktor, psykolog och pappa."
Detta indikerar att du flyttar skulden på ditt singelskap på alla dåliga kvinnor. Ta ditt eget ansvar. Lägg inte det på andra.
Välkommen in i gänget, TS. Jag är nyss 46 år fyllda och har aldrig varit på träff ens. Trots allt snack om att utseendet spelar noll roll är jag övertygad om att mitt fula utseende avskräcker kvinnorna. Det har jag anat sen tonåren. Det fick jag bekräftelse på för övrigt för några år sedan, vilket fick mig att ge upp alla tankar på att hitta en livskamrat. Med en minimal självkänsla och med kvinnornas medfödda "svaghetsförakt" i åtanke orkar jag faktiskt inte bry mig om det längre. Det kommer bara att leda till den yttersta konsekvensen och så pass trött på livet är jag inte. Åtminstone än.
Med det sagt menar jag naturligtvis inte att du ska ge upp bara för att jag har gjort det. Tycker du att det är värt att kämpa vidare för att hitta någon ska du definitivt göra det.