• Goneril

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Var stolt över dina barn, TS! Så kloka! De vill satsa på utbildning och yrke innan de börjar dejta! De kan också ha höga krav på partners, mycket bra!                                                                                                                                Jag kan endast lovorda detta, tänk så mycket elände man sluppit om man inte bundit sig för tidigt, man hade inte behövt plugga 
    nätterna igenom för att ta sig vidare inom sitt yrke. Jag gratulerar dig till så kloka barn som gör så förståndiga prioriteringar.                                                                                                                                                      Det kommer att gå bra för dem i livet, och vad är det som säger att de måste ha en partner? De kanske vill studera, resa och utvecklas utan att vara bundna.

• Goneril

Hm, för min del var det mest Clark Gable och sedan Elvis Presley. Numera är det George Clooney, fortfarande i livet, världens vackraste män.                                                                                                                                Återigen, TS är bara att gratulera till att ha fostrat sina barn till förståndiga ungdomar, kanske är de blivande forskare eller kirurger? Partners kommer senare i livet, de är ju fortfarande unga. Säkert vill de "back-packa", kanske delta i något utbytesprogram för studenter såsom Erasmus, eller jobba sig runt I Australien. Förr I världen var det tågluffning som gällde eller att arbeta på Kibbuz i Israel. Varför inte jobba med skörden på någon vinodling, i Frankrike till exempel! Tänk vilken glädje de kan ha av detta, lära sig främmande språk och kanske hitta vänner för livet! Så mycket intressantare än att hänga med någon medelmåttig pojk- eller flickvän.

Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners