• Anonym (...)

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Hej!
    Kanske har de haft förhållanden men inte berättat för dig?
    Annars tror jag också att vi senaste åren blivit allt mer infuvidualistiska, vilket gör att många blivit väldigt kräsna och hellre är singlar, på gott och ont.

• Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2023-11-25 12:56:48 följande:

Hej!
    Kanske har de haft förhållanden men inte berättat för dig?
    Annars tror jag också att vi senaste åren blivit allt mer infuvidualistiska, vilket gör att många blivit väldigt kräsna och hellre är singlar, på gott och ont.

induvidualistiska*
  • Anonym (...)

Tänk på att det inte var allt för längesedan som alla som inte var heterosexuella blev tvungna att "låtsas" vara hetero för att passa in, dessutom var det liksom nästan socialt tvång att hitta en make/maka på grund av att ekonomin (och normer) inte tillät singelhushåll, framförallt inte för kvinnor.

Nu har tiderna förändrats och samhället tillåter människor att vara ekonomiskt oberoende, både kvinnor och män får dejta vem de vill, eller inte alls. (Ja, i "rätt" ålder, men ni förstår vad jag menar.)

Det innebär att det är friare att göra slut, friare att vara kräsen, friare att acceptera sin läggning som bi-, homo- eller asexuell.

Detta innebär att många får barn senare, eller inte alls. 
    Men att få barn är inte heller alltid positivt. Jag tror att det kommer vara färre "icke fungerande" vuxna som får barn nu för tiden. (Alkoholmissbrukare och andra som är olämpliga som föräldrar.)

:) 

• Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2023-11-25 13:06:45 följande:
    Haha prova en gång till
    NOOO! Individualistiska*. 
    :) HAHA!
Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners