Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Min dotter har heller inte haft någon relation, men många flirtar med henne säger hon, men hon har inte varit intresserad av dem, säger hon .  Hon dricker ingen alkohol, jag tror att alkoholen är bra som dörröppnare. Alla mina relationer som ung inleddes under viss salongsberusning, tror det är lättare att flörta och visa intresse och testa lite om man druckit lite alkohol. 

Min son dricker på fester och han är ständigt upptagen , så därmed är det bevisat ?? Drömmer Skämt åsido, kan det ligga något i det, yngre är ensammare idag enligt undersökningar, och de dricker mindre alkohol, enligt undersökningar..

• TvillingmammaVästgöte
    Goneril skrev 2023-11-25 13:25:55 följande:

Var stolt över dina barn, TS! Så kloka! De vill satsa på utbildning och yrke innan de börjar dejta! De kan också ha höga krav på partners, mycket bra!                                                                                                                                Jag kan endast lovorda detta, tänk så mycket elände man sluppit om man inte bundit sig för tidigt, man hade inte behövt plugga 
    nätterna igenom för att ta sig vidare inom sitt yrke. Jag gratulerar dig till så kloka barn som gör så förståndiga prioriteringar.                                                                                                                                                      Det kommer att gå bra för dem i livet, och vad är det som säger att de måste ha en partner? De kanske vill studera, resa och utvecklas utan att vara bundna.

Jag tycker också att TS skall vara stolt över sina barn. Det verkar vara fina ungdomar och unga, de hinner träffa partners. Finns ingen anledning till oro.

Personligen hoppas jag att mina barn , också skötsamma och studiemotiverade ungdomar, hittar partners och blir sambos. Livet blir mycket bättre om man är två , allt blir lättare och roligare. Man kan hjälpas åt och man får bättre ekonomi. Man är aldrig ensam. Men allt har sin tid och man skall inte stressa.
Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners