Inlägg från: Anonym (Du vet inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du vet inte)

Orolig över att mina barn inte ska få partners

De kan ju ha hemliga förälskelser som du inte känner till. Jag lyckades som ung jämt med att bli förälskad i olika "idoler", typ medelålders skådespelare - det kunde även vara någon medelålders man som fanns i min verklighet, men då i en hopplös roll som t.ex. en lärare eller konfirmationsprästen.

Varje sådan förälskelse tog ett par år, då jag inte kunde intressera mig för någon jämnårig kille som jag hade möjlighet att umgås med i verkligheten, för ingen kunde (i mina ögon) vara något i jämförelse med den "mogne och erfarne" man med "de grå tinningarnas charm" som jag var hemligt förälskad i för tillfället...

Så killar var bara kompisar för mig, samtidigt som jag inte hade några möjligheter att bli tillsammans på riktigt med en sådan tjusig medelålders man som jag fantiserade om. 

• Anonym (Du vet inte)
    Anonym (M) skrev 2023-11-25 15:50:39 följande:
    Skojar du? Har aldrig någonsin haft liknande samtal med någon av mina föräldrar.
    Inte jag heller. Eller i alla fall inte i den åldern mer, då det kunde ha blivit på riktigt. 
  • Anonym (Du vet inte)
    Pixxel skrev 2023-11-26 13:16:24 följande:

Jag är ju kille och har varit i dina söners position i deras ålder. I den åldern jobbade/studerade jag och var ute och festade en del men jag fick aldrig ihop det med någon tjej även fast jag ville. Tjejerna valde alltid andra killar framför mig som var antingen snyggare eller coolare.

Precis innan jag flyttade hemifrån när jag var 20 hörde jag mina föräldrar prata om mig i köket över att jag aldrig haft en flickvän och det var tråkigt. Nu över 15 år senare är jag i samma situation och dom pratar förmodligen om mig nu också.

Att träffa partner idag som kille är sjukligt svårt. Nu har jag "stängt av" mina känslor helt och hållet och jag tittar varken på tjejer eller har någon sexlust. Jag mår bättre utav det.

Fast det fanns förmodligen tjejer i din gymnasieskola och på ditt universitet, som alltid gick för sig själva, satt ensamma i matsalen, aldrig var bjudna på några fester och inte hade någon att gå med, och bara längtade efter att någon kille skulle ta ett initiativ - för själva vågade de inte. Men DE tjejerna såg du troligen inte, för att du var fixerad vid någon söt, populär tjej vid den tidpunkten... någon som i sin tur inte brydde sig om dig. Den ensamma tjejen som var ordentlig och intellektuell och aldrig kom med i partysvängen, skulle i nio fall av tio ha blivit en bättre hustru för livet...
  • Anonym (Du vet inte)
    Anonym (M) skrev 2023-11-26 13:39:47 följande:
    Är du säker på att han inte gjorde det? Jag försökte med de tjejerna men det var ingen som nappade. 
    Han kan väl komma tillbaka och berätta själv?

Synd... Fast sedan är det förstås så, att alla ensamma människor inte passar ihop bara för att de är ensamma.
Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners