• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-27 20:07:38 följande:
    Nej men vi har inte pratat om det i konversationen heller. Hon kanske inte heller är den rätta. Vad vet jag? Vi är inte ens ihop och gått över 1 år liksom. 

Hatar detta läge rejält 
    Om hon inte har frågat en enda gång hur det går för dig i ditt liv är hon inte ens en vän och absolut inte intresserad av mer. Det förstår du väl?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 20:26:23 följande:
    Jo hon har frågat saker i DM tidigare 
    Inte om ditt liv och vad du gör om dagrna tydligen.
    Vet du, det finns bättre tjejer.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-27 20:48:52 följande:
    Som vanligt i trådarna med ungkarlar som har märklig syn på relationer och tjejer så är rådet: skaffa först ett socialt liv med vänner och fokusera på kärleksrelationen sen. Lär känna människor i allmänhet och ha roligt så kommer resten komma!
    anonym05swe skrev 2025-02-27 20:55:46 följande:

Fast det leder ingen vart, redan testat det men inte lett någonstans. Söker dessutom bara den rätta. 
    Har du redan testat att vara social och ha vänner, lärt känna folk?
    Vad umgås du med för folk nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:15:12 följande:
    Varit med folk när jag studera ex men inte skaffat nya vänner direkt. 
    Mest personer i organisationen. 

Vill helst av allt skaffa flickvän snart 
    Då har du inte testat att vara öppen och social utan bara trillat in i gamla hjulspår med gamla bekanta.

Vad säger de i organisationen om att du inte klarade skolan? För du har väl berättat för dom?
  • Anonym (X)
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 21:24:46 följande:
    Killar utan kompisar brukar väldigt sällan ha en flickvän heller.
    EXAKT detta TS.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 21:30:16 följande:
    Alltså jag får ju matchningar på appar så uppenbarligen tycker vissa att jag är intressant nog iaf. 

Vad ska jag göra då? Gå ut på barer osv eller för chansen att träffa den rätta?

Skriver du på dejtingsidorna att du inte har kompisar eller hur skulle de veta det? 

Matchningar är inte detsamma som att ha en relation.
    Kan du inte ha socialt umgänge kan du inte ha flickvän.

Så det du borde göra är att utmana dig själv och träffa nytt folk (inte bara tjejer) att hänga med.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:05:17 följande:
    Sade kanske. Hoppas hon är den rätta och att vi till slut blir ett par. Tror inte mina känslor avtagit men snarare att de blivit förändrade iom tiden som gått.
    Förändrade hur?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:09:14 följande:
    Varför skulle man matcha då?
    Fast andra har sagt det tidigare?
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 22:06:22 följande:

Skriver du på dejtingsidorna att du inte har kompisar eller hur skulle de veta det? 

Matchningar är inte detsamma som att ha en relation.
    Kan du inte ha socialt umgänge kan du inte ha flickvän.

Så det du borde göra är att utmana dig själv och träffa nytt folk (inte bara tjejer) att hänga med.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:07:49 följande:

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

Ja, du ser väl okej ut men de vet inte hur asocial du är.
  • Anonym (X)

Hur går det med jobb? 

Hur går det med CSN till hösten?

Hur länge kan du bo kvar och göra ingenting innan sparpengarna tar slut?

• Anonym (X)
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:19:57 följande:
    Som jag skrev så bör du börja med att skaffa vänner.
    Ja, innan dess är det kört TS.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:24:00 följande:

Varit på 2 arbetsintervjuer (den svenska arbetsmarknaden är sönderreglerad och inte flexibel för unga) 

Kollat CSN men högst otydligt. 

Ska flytta ut sista april oavsett men min hyresvärd är riktigt dålig oavsett. Siktar på att vara anställd innan sista april oavsett då jag aktivt söker jobb.

Vad söker du för jobb?

Vad är otydligt kring CSN? Hur många poäng tog du förra terminen?

Var ska du flytta? Hur är värden dålig?
  • Anonym (X)

Ha ha ha!

anonym05swe skrev 2025-02-27 23:34:30 följande:

Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:42:47 följande:

Jättemycket och jättebrett

Har tagit 10 eller 13 poäng tar tid att räknas in

Inom Storstockholm, flyttar om i rummet bland annat och kan inte kommunicera utan skriver på riktigt lappar för hon uppenbarligen inte kan prata ordentligt. Kolla den tråden om det om värden

Du har alltså klarat en tredjedel av kursen bara? Nej, det röcker inte, du behöver läsa in nästan lika måmga poämg till (62,5%) för att få bidrag igen.
    Har du pratat med universitetets studievägledare?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 00:01:18 följande:
    Så att läsa en flumkurs kanske lite snabbt borde gå? Typ en distanskurs i ex Danska?
    Språkkurser på högskolenivå är en helt annan sak än att bara förstå språket. Du är verkligen världsfrånvänd, och konstigt kaxig för nån som inte alls klarade högre studier.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 00:11:16 följande:

Är bara en kurs och omtentan är i Juni för den specifika kursen (en geografisystem)

Ja, men enkla språkkurser i Norska bör gå iaf. Jag kan läsa på NRK utan problem samt förstår även när ex Martin Johnsen pratar Norska ex. Norska är rätt enkelt.

Är det en enda tenta du måste klara, men den är på 20 eller 17hp?
  • Anonym (X)

Du vet att du inte får CSN i höst utan att ha tagit poängen? Vad ska du göra då?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 20:23:49 följande:
    Aldrig kallat mig bättre, nej. Men ja, skulle vara en bra pojkvän utan tvivel 
    Varifrån får du det här missriktade självförtroendet när du inte lyckats med nåt av det du föresatt dig?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?