Anonym (Crew) skrev 2023-11-24 17:19:36 följande:
Tror att största risken för att det ska fallera (med tanke på allt du skriver) är att du kväver en glöd. Visa att du är en social kille, välkomna in andra till eran diskussion. Jaga inte efter henne. Låt henne känna sig nyfiken på dig och vara den som vill uppsöka dig för att du är intressant.
Jag kan tänka mig att du fått nobben tidigare för att du kvävt något. Dvs kanske textat att du tycker hon är fin och att du har känslor och vill utforska om det skulle leda till något. Tror inte det skulle generera något (det här är ju mina åsikter) alla tjejer skulle säkert säga något i stil med att de vill vara vänner. För att sen undvika dig. Är nästan en garanti för misslyckande.
Har ni inte kommit till det stadiet att ni naturligt mötts för en kyss så går det inte att konstruera ett förhållande via mess. Känslor behöver upplevas.
Det är naturligtvis min åsikt, har någon annan bevis för att ett konstruerat "öppna hjärtat meddelande" faktiskt fungerar så berätta gärna om era erfarenheter.
Ja, tidigare gånger har jag bara direkt sagt att jag gillar hon (den jag gillade tidigare för ca 4 år sedan) utan att tänka på det.
Vill därför bygga upp en så bra relation kommande helg att hon vill ses igen och att vi är redo att bli ett par snart efter helgen. Tror verkligen vi skulle ha ett bra förhållande om vi blir ihop trots avståndet då jag är lojal och alltid ärlig. Vill att vi typ ska vara ett par efter den helgen helst.
Jag har alltid fått nej när jag öppnat genom att säga direkt när jag föll för någon utan att etablera en relation.
Därför ska jag försöka skapa en så stark relation under helgen där vi träffas så jag kan bli med henne strax efter trots avståndet. Jag har inte ens tänkt på någon annan i förhållande till förhållanden pga gillar henne.