Anonym (Mannen) skrev 2023-11-27 14:14:23 följande:
Hej grabben,
har inte läst exakt hela tråden men har en hyfsad bild av läget. Några tips från en som "varit med ett tag".
1. Fundera inte på att hon bor 4 tim bort. Hellre ett förhållande med henne på distans än inget alls. Ni är unga och har hela livet på er att flytta. Har själv bott i 6 olika städer sedan jag var i din ålder.
2. Var inte alltför passiv. Visst, du ska inte vara klängig eller desperat på något sätt. Men missa inte chanser som dyker upp. Kan säga att jag ångrar tillfällen som jag missat att visa intresse för tjejer. Kan inte komma på en enda där jag ångrar ATT jag gjort det.
3. Ge henne lagom många komplimanger. Tjejer gillar komplimanger men du ska inte säga att du älskar henne, att du tänker på henne hela tiden och sådan tjafs. Det får vänta tills ni varit ihop ett tag. Däremot kan du i nuläget ge henne "neutrala" komplimanger, typ "det var trevligt att träffa dig", "det är intressant att prata med dig" etc etc. Sådant man kan säga till någon utan att nödvändigtvis vara romantiskt intresserad. Du framstår då som en trevlig person utan att du är för "på".
4. När ni träffas IRL, försök att bestämma nästa gång ni träffas innan ni skils åt (förutsatt att det känns rätt). Gör det enkelt för henne, t.ex. genom att du kommer till hennes stad. Kolla om det finns något intressant att se där, t.ex. museum, pubar, vad som helst som hon är intresserad av. Läs på lite innan så att du har några uppslag. Är hon intresserad av konst kan du t.ex. kolla upp om det finns något galleri där. Du kan då säga till henne att du vet att det finns ett sådant och att du funderat på att åka dit någon gång, och hon kanske är intresserad av att följa med.
Lycka till!
1. Självklart är det värt det oavsett distansen (om vi blir ihop)
2. Ja, tänker visa intresse genom att aktivt prata med henne och ställa frågor om henne och sen bjuda ut henne på något om det känns bra. Vi båda ser fram emot att träffas (är det en indikation på något eller bara vänskap) Kommer inte säga att jag gillar henne iaf.
3 och 4. Låter rimligt, ska verkligen försöka lära känna henne så bra att det känns naturligt att bjuda ut henne på något efteråt. Ska nog också ge bra och rimliga komplimanger och försöka prata med enbart henne om det går. Att bjuda ut henne till något vore fantastiskt om hon säger ja så vi kan hänga en dag typ.
Oavsett, om vi skulle bli ett par vore det fantastiskt. Skulle absolut kunna se mig själv med henne trots distansen. Hon är helt klart värt det men ska såklart träffa henne mer innan vi ev kan bli ihop om båda vill.