• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:25:37 följande:
    Man kanske inte vill veta att typ 20 människor man inte vet känner till det. Är verkligen helt en privatsak
    Du får välja vad som är viktigast. Så enkelt är det.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:25:37 följande:
    Man kanske inte vill veta att typ 20 människor man inte vet känner till det. Är verkligen helt en privatsak
    Folk bryr sig mindre än du tror, om de ens uppfattat att någon kanske var intresserad av någon. Det är verkligen ingen nytta för dig att vara rädd för det.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:22:48 följande:

Grundproblemet är avståndet, om hon bodde närmre hade det varit mycket enklare att träffa henne överhuvudtaget. Hade liksom gärna träffat henne mycket regelbundet under de senaste ca 6 månaderna ish men avståndet är det jobbiga. 

Poängen är att jag vill berätta utan att känna stress för henne. 

Läget är jobbigt, ja. Inte direkt som man kan styra vem man faller för 

Du verkar tro att du lever i en drömvärld där du ska få allt precis som du vill ha det. Du ska berätta under precis de förutsättningar som du önskar och den tid du själv önskar. Verkligheten är inte så. Man måste ta tag i saker och våga ge ur sin comfortzone.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:22:48 följande:

Grundproblemet är avståndet, om hon bodde närmre hade det varit mycket enklare att träffa henne överhuvudtaget. Hade liksom gärna träffat henne mycket regelbundet under de senaste ca 6 månaderna ish men avståndet är det jobbiga. 

Poängen är att jag vill berätta utan att känna stress för henne. 

Läget är jobbigt, ja. Inte direkt som man kan styra vem man faller för 

Sluta. Gör inte avståndet till ett problem. Du har tusen andra invändningar som gör att du inte vågar. 

Hur tror du andra gör när de träffar någon de gillar och frågar om en träff? Självklart förstår båda att det finns tycke, sedan om det blir något eller inte får framtiden visa. Man börjar inte med att vara säker på att den man vill ha också vill ha en, hur ska det fungera i praktiken?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-12 17:31:18 följande:
    Sluta. Gör inte avståndet till ett problem. Du har tusen andra invändningar som gör att du inte vågar. 

Hur tror du andra gör när de träffar någon de gillar och frågar om en träff? Självklart förstår båda att det finns tycke, sedan om det blir något eller inte får framtiden visa. Man börjar inte med att vara säker på att den man vill ha också vill ha en, hur ska det fungera i praktiken?

Det är det största 

Nej, jag är absolut inte säker på att hon vill mig. Ja, vill verkligen träffa henne. Avståndet är dock största hindret 

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-12 17:27:18 följande:
    Du får välja vad som är viktigast. Så enkelt är det.
    Självklart är hons vetskap det viktigaste 
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:46:59 följande:
    Självklart är hons vetskap det viktigaste 
    hennes*
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 17:45:45 följande:

Det är det största 

Nej, jag är absolut inte säker på att hon vill mig. Ja, vill verkligen träffa henne. Avståndet är dock största hindret 

Men skit i det då. Du verkar inte vilja på riktigt. 
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-12 17:48:15 följande:
    Håller med! Han vill inte. Vill nog bara fördriva tiden här och få lite uppmärksamhet.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-12 17:48:15 följande:
    Jo, det är det jag vill
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?