• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-12 15:49:07 följande:
    Då säger du, ja det stämmer. Vad är problemet?
    Jobbigt, jag skulle hellre "erkänna" lite senare än på en första ordentlig träff med henne och när jag vet att jag inte har något att förlora på att erkänna för henne
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 15:40:30 följande:
    För då dels riskerar andra att veta och dels vill jag säga det själv till henne
    Helt obetalbart. Obegripligt

men var och en blir salig på sin fason 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-01-12 15:51:24 följande:
    Helt obetalbart. Obegripligt

men var och en blir salig på sin fason 

Varför är det obegripligt? 

Jag vill liksom berätta det för henne efter att vi setts flera gånger privat

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 15:53:08 följande:

Ditt resonemang om hur det måste vara och ska gå till, är helt obegripligt och meningslöst i mina ögon.
    Plus att dina ideer skapar hinder för dig.
    Helt till ingen nytta alls
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-01-12 15:55:30 följande:
    Ditt resonemang om hur det måste vara och ska gå till, är helt obegripligt och meningslöst i mina ögon.
    Plus att dina ideer skapar hinder för dig.
    Helt till ingen nytta alls

Hur och varför anser du det? Vad annars borde jag göra? 

Inte känt så här för någon på en väldigt lång tid. Tror även jag är kompatibel med henne.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 15:53:08 följande:

Fast det kan du inte styra. Frågar hon på första träffen så måste du ju berätta då. Så om du inte klarar det, så glöm henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-12 16:01:20 följande:
    Fast det kan du inte styra. Frågar hon på första träffen så måste du ju berätta då. Så om du inte klarar det, så glöm henne. 
    Jo, klart jag skulle klara det men skulle vara oerhört jobbigt och skulle använda ett så neutralt språk som möjligt och snabbt byta ämne om det skulle ske för vill vänta helst för tänk om hon redan tror att jag är intresserad av henne pga mina dms?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 15:51:21 följande:
    Jobbigt, jag skulle hellre "erkänna" lite senare än på en första ordentlig träff med henne och när jag vet att jag inte har något att förlora på att erkänna för henne
    Fast så funkar inte livet. Man får ta för sig och ta chansen när man kan. Annars så står man där ensam och undrar vad fan som hände. Du måste helt klart våga ta för dig mer. Annars kommer du att bli en av de män som sitter här och klagar om några år då du är 30 och aldrig haft en flickvän.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-12 16:07:56 följande:
    Fast så funkar inte livet. Man får ta för sig och ta chansen när man kan. Annars så står man där ensam och undrar vad fan som hände. Du måste helt klart våga ta för dig mer. Annars kommer du att bli en av de män som sitter här och klagar om några år då du är 30 och aldrig haft en flickvän.
    Ja, vet att jag våga ta för mig mer. Vill dock inte ruinera vår vänskap med henne genom detta. Jag ska göra allt jag kan när jag flyttar för studier också för att skaffa en flickvän (om inte vi blir ihop)
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-12 16:11:21 följande:
    Ja, vet att jag våga ta för mig mer. Vill dock inte ruinera vår vänskap med henne genom detta. Jag ska göra allt jag kan när jag flyttar för studier också för att skaffa en flickvän (om inte vi blir ihop)
    Åh herregud! Kommer inte att bli några flickvänner för dig, tyvärr. Du är för mesig. Sorry, men så är det.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?