• Anonym (K)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-06-22 00:55:38 följande:
    Jag har inte pratat om specifika årtal. Enbart sagt att mitt fall är komplext och inte enkelt och att en del andra haft det enklare av olika skäl. Mitt fall är rätt unikt ja iom att jag aldrig haft partner tidigare, avståndet är långt och vi är i samma organisation. 

Nej jag är inte dement, bete dig.
    Det är fullt normalt att träffa någon som bor på avstånd. Det är fullt normalt att träffa någon inom samma intresse/organisation etc.
    Det är för ALLA människor som blir ihop ett faktum att de någon gång inte haft partner innan.

Du är helt låst och behöver ta "risker" om du vill komma någonvart. Vill du det? Är du beredd att riskera något för henne eller är du så rädd och bekväm att hon intecär så viktig? Din ENDA möjlighet är att ta en risk.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-25 16:32:37 följande:

Nej jag hoppas givetvis att det kan bli oss två. 

Nej, utan snarare att man själv inte kan veta exakt hur folk kommer tolka saker.

Du kommer ALDRIG veta i förväg exakt hur folk kommer tolka saker.

Det innebär väl att du aldrig kommer våga bjuda ut henne. Är din strategi att vänta på att hon bjuder ut dig?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-28 11:08:53 följande:

Hur skulle jag vara ytlig? Jag bryr mig om henne och gillar henne för den hon är, inte för en så kallad "drömbild" som folk sagt. 

Jag kommer försöka säga till henne i god tid.

Säga till henne vad i god tid?
    Eventet är väl nästa vecka? 
    Hoppas du blir klokare då.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-29 12:01:53 följande:
    Nej det är inte kört och nej det finns ingen annan jag kan se mig med just nu överhuvudtaget. Jag ska försöka bjuda ut henne på någon rolig aktivitet och jo jag har initiativförmåga och äventyrslust och gör det jag kan. 
    Hur kommer det sig att du inte gör lumpen? Redan där är ni rätt olika.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-29 18:49:52 följande:
    Jag vet inte. Vill verkligen träffa henne själv iaf men tror hon kommer anta att jag har känslor då redan (Jag vill helst säga det efter att ha setts i flera månader)
    Självklart är det viktigare att hon inte anar att du gillar henne än att du får chans att träffa henne.

Hur skall ni kunna ses i flera månader utan att hon får veta att du vill träffa henne? 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-30 22:54:36 följande:
    Nej inte sagt det men det är svårare att prata om det då och sen behöva krångla med att följa upp det med att skriva. Avståndet är inget jag valde.
    Skulle inte du kunna göra allt för henne? 
    Men det är krångligt att skriva...
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-07-01 09:15:24 följande:
    De två går inte emot varandra direkt. Varför skulle det inte vara krångligt?
    Därför att när man gillar någon så VILL man skriva. Det är helt naturligt. Jag har nog redan nämnt att jag skrev med min man ca 5-7 timmar per dygn när vi träffades (eftersom vi bodde i olika länder). Tyvärr gjorde tidsskillnaden att jag knappt sov alls på över ett år. Det var jobbigt, men så värt det.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-07-01 10:38:53 följande:

Jag vill skriva, redan nämnt det tidigare. 

Skillnad på i ett förhållande eller inte i ett förhållande. 

Men du tycker det är jobbigt.

Jag var inte i ett förhållande med min man från dag 1. Vi skrev till varandra intensivt i flera månader innan jag köpte en flygbiljett till hans land och vi träffades första gången. Efter det kändes det bra och vi fortsatte skriva. Vårt förhållande växte fram genom vårt intensiva skrivande och det går inte att sätta ett datum på när vi blev ihop. Jag kallar det inte heller "en dejt" när jag reste till honom en vecka. 

Strunta i vad saker kallas! Se till att träffa henne själv, utanför eventen. Se till att skriva eller ringa, utan att bekymra dig för hur hon kan tolka saker.
  • Anonym (K)
    Anonym (Råd) skrev 2024-07-03 13:12:49 följande:

Jag tycker du bara ska gå rakt på sak och berätta att du tycker om att vara i hennes sällskap och vill lära känna henne bättre. Ifall hon inte vill kommer hon säga att hon inte är intresserad så är det inget mer med det. Väntar du kommer det bara rinna ur sanden.

Jag tror att ts föredrar att det rinner ut i sanden framför att fråga och få ett "nej tack". Så länge han inte gör något kan han ha sina drömmar kvar och skylla på omständigheterna. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?