• Anonym (K)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-09 10:53:55 följande:
    Alltså har redan ställt frågor om sådant man kan fråga om på ex en första dejt om intressen osv m.m. Andra mer djupa frågor känns fel att skriva via sociala medier och inte prata om på riktigt med henne. 
    Du måste välja.
    Antingen lär du känna henne bättre/på djupet innan du träffar henne, eller så måste du få till en träff nu (för länge sedan) då inget kommer vara annorlunda om ett halvår.

Ditt val. Ditt liv.
  • Anonym (K)

Så länge du inte gör något nytt kommer inget nytt att hända.

• Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 17:27:03 följande:
    Du svarade inte på det jag frågade, du skrev hur han var. (5072) Vad menar du med det? Hur var han?
    Har du inte noterat hur ts är? Att han är helt oförmögen att ta till sig något i en diskussion, han klarar inte att se sin del i detta, han skyller ifrån sig på diverse omständigheter och tar sig inte en millimeter framåt. Helt orealistiska tankar kring relationer och dejting...
  • Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 19:32:08 följande:
    (Lugn) skrev om många flickvänner 
    Ja? Innan (Lugn) förstått hur TS är.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 19:49:17 följande:
    Sade inte att det enbart kan vara ytligt pga att det kan riskeras tro att jag är intresserad pga utseende (som inte stämmer) men också att hon kan tro att jag gillar henne redan nu (ja, det gör jag) men vill skriva mer innan såklart.
    Ni har skrivit till varandra ett år.
    Du vill inte träffa henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte komma närmare henne eller riskera att hon tror att du gillar henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte lära känna henne djupare via dm innan ni träffats lite mer.
    ...
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 17:44:28 följande:

Iom att det är en majoritet är det isåfall normen. Men ja, det finns såklart folk som också är i långsiktiga relationer.

Ja, finns folk som lever i relationer rätt länge såklart och det är det jag strävar efter. Vill inte vara någons ex direkt. 

Många förhållanden blir kortvariga, men det är inte för att de flesta söker kortsiktigt.
    Det beror på att man behöver en tid där man lär känna varandra innan man vet om det fungerar att vara ihop på lång sikt.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 17:36:48 följande:
    Handlar mer om att jag rädd för att det ska tolkas fel av henne som sagt. Att bli avvisad är jag tyvärr van med...
    Varför är du så rädd att hon skall tolka dig fel?
    Är hon svagbegåvad?
    I annat fall kommer hon inte tolka dig på fel sätt.

Det du egentligen är rädd för är att hon skall säga nej, och du tror att enda anledningen till att hon säger nej skulle vara en feltolkning.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 23:46:46 följande:
    Finns folk som gör det jo. Ja? Jag vill hitta rätt från början och inte stressa in i en relation för sakens skull utan med träffa rätt person helt enkelt
    För att veta att det är rätt måste du umgås med personen. Om du kallar det dejta, vara tillsammans eller bara lära känna varandra spelar ingen roll. Ni måste umgås mycket för att veta om det är rätt.

Det finns folk som väljer att ha kk, men majoriteten av de som blir tillsammans med någon gör det med förhoppningen att det skall hålla länge.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 11:17:51 följande:

Är såklart kortsiktigt då? Vad är poängen? 

Jag vill träffa den rätta att spendera mycket tid med, inte hamna i en relation med fel person.

Fel svar. Om du dejtar någon 3-4 gånger med tanken att du vill hitta en långsiktig relation så har du dejtat långsiktigt även om just den personen inte visade sig vara den rätta.
    Du MÅSTE träffa din framtida fru flera gånger innan du vet att just hon är rätt. Det kan du inte bestämma vid första dejten.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 15:41:20 följande:
    Nej är inte direkt så att man bara dmar folk man inte är intresserad av direkt i min ålder.  Klart jag är närmare nu än om jag inte skrivit alls. 

Kolla vad jag gjort ist.
    Ja för det är en fråga om när snarare än om. 
    Tror du att du är den enda person hon dmar med?
    Jag tror tvärtom att det är vanligt att ha lite olika vänner man håller kontakt med. Särskilt efter studenten nät man ofta splittras åt olika håll.

Du är inte närmare nu än du var i januari. Du befinner dig i totalt stillestånd och ändrar du inget så händer inget nytt.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-15 18:44:20 följande:
    Nej jag dömer inte för jag påpekar fakta att många söker kortsiktigt. Inte gjort något? Har som sagt skrivit med henne ett tag och kommer bjuda ut henne.
    Det är inte fakta att många söker kortsiktigt. 
    Vissa vill inte ha förhållande och söker bara sex
    De som söker förhållande letar allihop efter något som kan bli bra på lång sikt.
    Varför skulle någon vilja ha ett förhållande där man på förhand bestämt att det inte skall hålla?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Hon har väl permission över jul?
    Nu har du chansen att fråga henne om ni kan träffas.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?