Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-12 08:52:22 följande:

Nä, dmar inte direkt andra kvinnor jag inte är intresserad av. Har inte heller ens försökt träffa ngn annan. 

Jag valde som sagt inte att falla för henne. 

Jag kommer bjuda ut henne och har pratat med henne på event osv.

Alltså, det är inte trevligt nu heller med detta läge.

Eftersom du har svårt att förstå sociala koder får du lita på oss när vi säger att det du gjort är något som många människor skulle kunna göra med en extremt ytlig bekant och inget som gör att du på något sätt är närmare en relation.

Att du ständigt skriver att du inte valde att falla för henne är YTTERLIGARE något som visar hur oerhört svårt du uppenbarligen har med det sociala. Ingen tror att du gjorde ett medvetet val. Allt du har låtit bli att göra efter det är dock medvetna val.

Jag skrev tidigare en fråga som jag gärna vill ha svar på, omformulerar den lite: du har antagligen skrivit hundratals gånger i tråden att du kommer att bjuda ut henne. Tror DU att någon tror på dig när du skriver det om och om igen utan att göra det?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 15:41:20 följande:
    Nej är inte direkt så att man bara dmar folk man inte är intresserad av direkt i min ålder.  Klart jag är närmare nu än om jag inte skrivit alls. 

Kolla vad jag gjort ist.
    Ja för det är en fråga om när snarare än om. 
    Då kan jag säga att det faktum att du har skrivit att du ska bjuda ut henne ett otal gånger utan att ha gjort det för de flesta människor är ett tecken på att du inte kommer att göra det. Du har ju till och med gjort konkreta planer (i augusti, när du skrev att du skulle göra det någon av de tre kommande helgerna) utan att genomföra dem. Du byter också svar på varför du inte har gjort det, någon gång skrev du att du "inte hade hunnit". Du förstår väl att det inte är en anledning som vi andra tror på?

Du skriver att det inte är trevligt med detta läge, men det är ju DU som har försatt dig i det läget. Förstår du det? Och det är du och bara du som kan ta dig ur läget? Det handlar inte om externa faktorer. De externa faktorerna med avstånd och lumpen (och "modern dejting") är inte sådant som hade hindrat en vanlig människa från att bjuda ut någon. Det handlar om dig.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 08:29:43 följande:
    Svårt att säga exakt vad men vill bjuda ut irl inte genom text. Det känns fel att göra så. 
    Återigen beter du dig som en hal ål. Du har dina saker som du upprepar in absurdum, men byter lite vilken sak som är viktigast allteftersom tiden går. För några sidor sedan skrev du: 

"(...) om det inte går vägen spela ner det. Skriva vagt nog så jag kan spela ner det men tydligt nog så hon förstår. Bättre och säkrare att göra så än att det ska bli ett ståhej över det." Så då verkade då tänka att det ändå skulle ske genom text, men försöker nu förhala det till igen, att det måste ske irl. Varför skrev du så för några sidor sen om ett av kraven för att du ska bjuda ut henne är att det är irl? 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-13 16:19:30 följande:

Är en fråga om NÄR inte OM jag kommer göra det. Ja, men det har varit flera olika anledningar till att inte varit möjligt än. 

Jag valde inte att falla för henne, nej. Jag ska dessutom ta mig ur detta och i värsta fall försöka hitta ngn annan flickvän om det inte går med henne. Handlar i stora drag om externa faktorer ja som gjort det mindre enkelt.

Nej. Du KAN inte säga att det har varit möjligt. Det kanske har varit svårt, och för dig som inte klarar av sociala situationer säkert extra svårt, men du måste ändå inse att det hade varit MÖJLIGT för dig att bjuda ut henne? Att en annan kille i samma situation hade kunnat bjuda ut tjejen för över ett år sen, men att du av olika anledningar har låtit bli?

Att du svarar som du gör är som sagt ett tecken på att du inte förstår sociala sammanhang. Det jag menade var GIVETVIS inte att du medvetet beslutade dig för att falla för henne. Det är du som har valt hur du hanterar din förälskelse och det är det som har gjort att du inte är närmare en relation nu.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 13:27:39 följande:
    Du missförstår. Föredrar att bjuda ut henne irl men kan acceptera att göra det digitalt. 
    Okej. Du svarade på en fråga om vad som skulle göra det möjligt för dig att faktiskt fråga ut henne, att "vill bjuda ut irl inte genom text. Det känns fel att göra så." Men det var då alltså egentligen inget svar på frågan om vad som skulle göra det möjligt att faktiskt bjuda ut henne? Det är inte NÖDVÄNDIGT att det sker irl alltså? Då har vi uteslutit det, och du behöver då inte ta upp det igen.Vad skulle göra det möjligt för dig att bjuda ut henne digitalt då?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-15 18:44:20 följande:
    Nej jag dömer inte för jag påpekar fakta att många söker kortsiktigt. Inte gjort något? Har som sagt skrivit med henne ett tag och kommer bjuda ut henne.
    Men nu måste du ju skoja? "Kommer bjuda ut henne" är ju inget du har gjort. Alltså är det inte ett bevis på något du har gjort. Det du HAR gjort är att skriva med henne, ytliga meddelanden lite då och då. Det du INTE har gjort är att bjuda ut henne. Jag skulle som sagt uppmana dig att sluta skriva att du "ska bjuda ut henne" så länge du inte har en tydlig plan för när det ska gå till.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 17:12:32 följande:
    Det är inte så enkelt. Du måste inse att jag inte direkt är som andra kan vara och gilla någon ytligt. Jag gillar henne för den hon är och inte för jag själv vill få bekräftelse av en relation med henne. Jag bryr mig om henne på riktigt. 
    Vad menar du egentligen med det här citatet? Är det förklaringen till varför du skriver "ska bjuda ut henne" utan att någonsin göra det? Kan du förklara vad du menar?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:00:40 följande:

Måste kännas rätt, ha en bra formulering ex. Du tror inte jag starkt ogillar detta läge själv? 

Känns inte jätteroligt med det läge jag är i nu. Om jag blir avvisad blir det ytterligare år av ledsamhet. Om jag misslyckas ytterligare med att skapa en kärleksrelation som fungerar känns det inte jättetrevligt direkt. 

Tre tankar. Jag skulle vilja att du svarar på det här utan dina upprepande floskler, kan du fixa det tror du?

1) Saker dom är lite läskiga känns aldrig eller väldigt sällan rätt. Poängen är att man gör det ändå, TROTS att det är läskigt och att det finns risker. Vad tänker du om det?
    2) Du ska alltså ha en formulering som hon inte KAN tolka fel, samtidigt som den är både tydlig och vag. Någon sån formulering finns inte. Vad tänker du om det?
    3) Ditt sätt att resonera gör att många människor i tråden undrar hur det står till med dina sociala färdigheter. Exempelvis detta med din rädsla att hon ska tolka fel, som är totalt överdriven och ogrundad. Du påstår att du inte har några sociala svårigheter. Hur kommer det sig då att ditt sätt att resonera inte stöds av någon annan?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-17 09:50:34 följande:
    Jag har redan gjort saker ex skriva med henne ett tag ex. 
    2. Det går definitivt att hitta en sån formulering. 
    3. Nej är inte konstigt att inte vilja bli feltolkad. 
    1) Ja? Vad har det att göra med det jag skrev? Det jag skrev handlade ju om att bjuda ut henne, vilket du inte har gjort. Och nej, det kommer inte att kännas rätt eftersom det är något som du är rädd för. Det viktiga är att man gör det TROTS att man är rädd.
    2) En som inte GÅR att feltolka, är vag och samtidigt tydlig? Kan du ge exempel? Behöver inte handla om att bjuda ut någon utan om något helt annat.
    3) Nej, det är inte konstigt att inte vilja bli feltolkad. Kommunikation kan ALLTID feltolkas. Men det jag skrev var att din rädsla för det är överdriven och ogrundad. De allra flesta människor resonerar inte som du.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-29 01:56:24 följande:

Nej jag har inget "extremt behov" bara för jag väldigt gärna skulle vara i en med rätt person. 

Det skulle det göra, för jag skulle vara en bra partner och kunna älska min framtida partner helt rätt och göra allt bra för en bra relation. 

Vet inte vad som tyder på att prata med någon skulle öka chansen att snarast hamna med rätt person i en bra relation. Jag har liksom aldrig, aldrig någonsin haft en relation tidigare. Vet inte vad som tyder på att prata med någon magiskt skulle göra det bättre. 

Men du, varför skriver du här överhuvudtaget då, om andra människors input inte kan hjälpa dig alls?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-29 14:09:43 följande:
    Jo, vissa råd har varit bra, du missar poängen
    Kan du förklara poängen då?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-29 14:26:22 följande:
    Kan du förklara poängen då?
    Hallå? Kan du inte svara på min fråga som du gav det svaret på? Den var: Men du, varför skriver du här överhuvudtaget då, om andra människors input inte kan hjälpa dig alls?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 22:13:29 följande:
    Sade redan att det kan hjälpa ex rådet att skriva med henne
    Ja, men det handlade om att du absolut inte vill ta kontakt med Studenthälsan, och att prata med någon inte kan hjälpa något. Det var då jag frågade varför du ens skriver här då. Du behöver mer hjälp än vad någon här kan ge. Tro oss när vi säger att du resonerar på ett väldigt udda sätt.
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-01 22:35:18 följande:
    Ja, men det handlade om att du absolut inte vill ta kontakt med Studenthälsan, och att prata med någon inte kan hjälpa något. Det var då jag frågade varför du ens skriver här då. Du behöver mer hjälp än vad någon här kan ge. Tro oss när vi säger att du resonerar på ett väldigt udda sätt.
    Hallå, ts, jag skrev det här. Jag vill gärna ha din input på detta. Som sagt, du tycker att vissa råd här har varit bra - alltså KAN det vara bra att prata med andra om sina problem. Och du mår uppenbarligen inte bra i situationen och behöver mer hjälp än du kan få här.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-08 13:44:55 följande:

Är en privatsak 

Är en privatsak. Och jo jag vet redan att jag söker långsiktigt 

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad.

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad. Men det ÄR konstigt att vara så rädd att bli avvisad så att man på ett år inte vågar säga något.

Nu kommer du svara att det inte handlar om det utan om yttre faktorer. Och ja, låt säga att det är så. I så fall är det konstigt att lägga så mycket vikt vid dessa faktorer. Otroligt många par har blivit tillsammans under svårare logistiska förhållanden än ni har.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?