Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-18 18:29:53 följande:

JAG sade INTE att det skulle ske utan att det KAN ske. Sade inte att det garanterat skulle ske.

Men med den logiken kan hon lika gärna feltolka det du skriver till henne nu som att du är ytlig. Eller hur?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 18:33:39 följande:
    Men med den logiken kan hon lika gärna feltolka det du skriver till henne nu som att du är ytlig. Eller hur?
    Ts, du vägrar helt att svara på mina inlägg eller?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:10:56 följande:
    Va? Har svarat på en massa inlägg. Försöker svara på allt
    Okej, då missförstod jag, jag har skrivit många inlägg som du inte svarat på! Men här är frågan igen, lite omskriven. Du är rädd att hon ska tolka dig som ytlig om du ger en komplimang, även om komplimangen inte handlar om utseendet. Det vore ju en mycket märklig tolkning av henne, och hur kan du då våga skriva något överhuvudtaget till henne? Hon kan ju tolka allt du skriver precis hur som helst?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-19 20:45:11 följande:

Ja, fika eller middag går såklart men hon kan också se det som tråkigt eventuellt. Vill snarare göra något spännande och roligt.

Jo, det vill jag såklart. Vill bjuda ut henne såklart och ge komplimanger (redan skrivit det tidigare) men rädd för att hon ska tolka en komplimang fel. Det stora problemet i sammanhanget är kulturen i Sverige där det är emot normen att ens söka långsiktigt. 

Du tror inte att hon kan se ditt sätt att kommunicera med henne nu som tråkigt? Att en gång i veckan skriva något ytligt?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-11-20 16:51:33 följande:
    Typ besöka någon plats tillsammans ex.
    Plats? Vilken typ av plats?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 11:19:16 följande:
    Jo jag är intresserad av det såklart och är inte så introvert bara för jag inte bjudit ut henne. Det är en rätt stor sak faktiskt att göra. 

Ja det har jag men alla är så mycket äldre än mig i princip så finns inte särskilt många med gemensamma intressen m.m. 

Nej jag passar bra in i normen och är inte annorlunda. Knappast så jag pratar om hon jag gillar på uni. Ingen förutom typ 3 tjejer som gick på samma gymnasium som jag vet on det (de vet dessutom bara förnamnet). Är rätt normalt att vilja hålla privata saker privata. 
    Bara hur du svarar på inlägget visar att du är annorlunda. Ingenstans i det inlägget du svarar på står det något om att du skulle prata om tjejen du gillar. Sättet du har agerat på under det här året är inte något en "typiskt fungerande" människa skulle göra. Självklart är det läskigt att bjuda ut någon, men du erkänner ju inte att det har något med saken att göra, utan låtsas att det beror på faktorer som du inte kan hjälpa.

Att du funderar så extremt mycket över "modern dejting", fastnar i olika förklaringsmodeller som inte håller för att sedan byta spår, och att du hakar upp dig vid vissa formuleringar som du använder om och om igen är ytterligare något som visar att du har svårigheter. Svårigheter som du nog behöver hjälp med. 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 17:36:48 följande:
    Handlar mer om att jag rädd för att det ska tolkas fel av henne som sagt. Att bli avvisad är jag tyvärr van med...
    Och detta är ytterligare ett tecken på att du inte fungerar som de flesta andra. Ingen som har normal social kompetens skulle resonera på det viset som du gör.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-07 18:57:09 följande:
    Jo det gör jag. Dessutom är det också jobbigt med en potentiell avvisning också. Detta är inte enkelt. 
    Du svarade inte på det jag skrev. Det jag skrev var att ingen med normal social kompetens resonerar som du. Det är naturligtvis svårt för dig att se, just eftersom du har de svårigheter du har.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-08 20:52:30 följande:

När har jag sagt att jag är nöjd? Har inte gjort det. Ska som sagt bjuda ut henne och om jag blir avvisad får det vara så. Detta krångel är inte trevligt direkt heller. Hade så gärna bara varit med den rätta redan i en stabil relation. 

Vet inte heller direkt om den jag blir ihop med är ngn som går på barer heller, vet inte direkt om det är där eller på dylika ställen jag kan träffa den som söker samma sak som jag blir ihop med. 

Du måste väl ändå förstå hur tomma dina ord om att du ska bjuda ut henne låter, när du har skrivit det tusentals gånger utan att försöka? I augusti skrev du att du skulle göra det någon gång de närmaste tre veckorna.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 22:43:57 följande:

Att jag inte lyckats skaffa en livslång partner än ex. Vill stadga mig med rätt person så snart som det går. 

Jag ska dessutom erkänna det för henne.

Du kan sluta skriva att du ska göra det tills du faktiskt gjort det. Alla i tråden har läst det hundratals gånger redan. Förstår du att dina intyganden inte betyder någonting, om du inte faktiskt gör det du säger att du ska göra?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?