Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-19 11:19:55 följande:

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Och så länge du tror det, så kommer du inte att bjuda ut henne. Så du behöver inte skriva mer att du ska göra det, för dessa två saker kommer inte at försvinna. 

Du har målat in dig i ett hörn. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 17:42:36 följande:
    Hon kan ju tro jag är ytlig om jag stressar fram saker 

2. Nej tror inte hon skulle men risken finns 
    Fast du stressar ju inte. Tvärtom.

Ja och så länge den risken finns så kommer du alltså inte att bjuda ut henne.

Bra, skriv då inte att du ska göra det, eftersom hindren fortfarande finns kvar. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 17:47:10 följande:
    Hon kanske tolkar det som jag stressar henne 

Eh jo jag ska försöka bjuda ut henne 
    Och hur ska dessa två hinder försvinna?

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 12:48:44 följande:
    Ja, tänkt på något liknande, vill bjuda ut henne och träffa henne verkligen

Men det kan du ju inte. Du vill inte stressa inte och du kan inte lita på att det blir en privatsak mellan er. 

Berätta hur du ska lösa dessa problem. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 13:15:56 följande:

Nej men är skillnad på vänner och en person man har känslor för. 

Ja, en relation skulle vara offentlig ja men inte att jag har känslor för henne. Finns ingen reell anledning faktiskt att veta vem som har känslor för vem som utomstående. 

Hur ska du lösa problemen?

Dels att inte stressa henne och dels att det är en privatsak mellan er. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 14:02:43 följande:
    Så skvaller är bra alltså enligt dig? Måste man vara öppen med allt hela tiden? 

Jag skulle inte direkt prata om den jag har känslor för för alla så finns inga skäl för hon att göra detsamma 

Hur ska du lösa dina problem? 

Dels med att du inte vill stressa henne men även att ingen ska gå veta något om er. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 10:33:19 följande:

Nej, jag känner mig inte hotad av min omvärld. 

Är stor skillnad mellan djupt privata saker och saker som inte är djupt privata.

Det enda hotet mot dig är dina egna regler och din rädsla. 

Varför svarar du inte på frågan om hur du ska komma över dina hinder, dels att du inte vill stressa henne, dels att det inte ska bli känt vad du känner för henne när ni väl träffas?

Hur ska du lösa detta?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 10:38:21 följande:

Nej, är inte "regler" och är inte rädsla som påverkar mig utan för det mesta hinder bortom min kontroll. 

Jag vet ej exakt man borde finnas ngt sätt att lösa. 

Du har haft mer än ett år på dig, hur kan du inte hunnit lösa detta?

Om du inte vet hur du ska lösa det kan du ju inte skriva gång på gång att du ska bjuda ut henne. Det går inte ihop med ditt agerande. 

Så hur går dina tankar angående dina hinder? 

• Anonym (Tiden går)

Undrar hur intresserad TS är egentligen av tjejen han skrivit med, han skrev ju så här i sin Stockholmstråd:

anonym05swe skrev 2025-02-26 00:00:02 följande:

Och inget ledde fram till något där än så länge. 

Är jag för optimistisk eller tar jag för lite risker? Vill verkligen bara träffa någon här i Sthlm som jag kan spendera helst livet med men om inte livet, mycket tid i en bra relation med. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-26 16:09:19 följande:
    Fortfarande, om man VERKLIGEN är intresserad av någon funderar man inte på alternativ förrän man känner att det är kört. 

Så, erkänner du att du innerst inne egentligen inte är så intresserad av henne som du påstår eller att du tror att det är kört?
    Han börjar väl själv inse att det inte kommer att bli något, eftersom han är så passiv. Så nu hoppas han att någon ska upptäcka honom, så han kan växa ihop med den personen. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 19:11:24 följande:

Nej och tar dessutom längre tid. Det nuvarande utbildningssystemet handlar inte ens om lärande utan enbart om att lärarna ska sälja sina egna böcker med stavfel. De tjänar lika mycket oavsett hur många som misslyckas så finns inget syfte för de att ens lära studenterna. Lönerna sätts inte ens efter andelen godkända elever (i %) vilket gör att lärarna inte ens behöver lära ut utan de får betalt oavsett prestation. 

Jo, det är för de kräver egen reflektion och diskussion för att på djupet fördjupa sig inom ämnet. Salstentor skapar enbart stress. Fusk förekommer oavsett och om lärarna vore bra nog hade ingen känt behov av att ens tänka tanken att fuska. 

Jo, enbart det viktigaste ska vara med på examinationer. 

Pga ekonomiska skäl. Därför de motsäger sig om att sätta lön baserat på andelen godkända elever. 

Stämmer ej

Så konstigt, du vet bättre än alla de som arbetar på universitet om vad som är bäst, samma med alla de som deltat och haft förhållande. 

Ändå har du misslyckats med sakerna. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 20:23:49 följande:
    Aldrig kallat mig bättre, nej. Men ja, skulle vara en bra pojkvän utan tvivel 
    Klart du säger så, du behöver ju inte bevisa det. Däremot har du bevisat att du klarar varken av att dejta eller plugga på universitet. Inte heller fixa att arbete. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?