Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
1. Hon kan tolka det som ytligt
2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det)
Du har målat in dig i ett hörn.
2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det)
Men det kan du ju inte. Du vill inte stressa inte och du kan inte lita på att det blir en privatsak mellan er.
Berätta hur du ska lösa dessa problem.
Nej men är skillnad på vänner och en person man har känslor för.
Ja, en relation skulle vara offentlig ja men inte att jag har känslor för henne. Finns ingen reell anledning faktiskt att veta vem som har känslor för vem som utomstående.
Hur ska du lösa dina problem?
Dels med att du inte vill stressa henne men även att ingen ska gå veta något om er.
Nej, jag känner mig inte hotad av min omvärld.
Är stor skillnad mellan djupt privata saker och saker som inte är djupt privata.
Det enda hotet mot dig är dina egna regler och din rädsla.
Varför svarar du inte på frågan om hur du ska komma över dina hinder, dels att du inte vill stressa henne, dels att det inte ska bli känt vad du känner för henne när ni väl träffas?
Hur ska du lösa detta?
Nej, är inte "regler" och är inte rädsla som påverkar mig utan för det mesta hinder bortom min kontroll.
Jag vet ej exakt man borde finnas ngt sätt att lösa.
Du har haft mer än ett år på dig, hur kan du inte hunnit lösa detta?
Om du inte vet hur du ska lösa det kan du ju inte skriva gång på gång att du ska bjuda ut henne. Det går inte ihop med ditt agerande.
Så hur går dina tankar angående dina hinder?
Undrar hur intresserad TS är egentligen av tjejen han skrivit med, han skrev ju så här i sin Stockholmstråd:
Och inget ledde fram till något där än så länge.
Är jag för optimistisk eller tar jag för lite risker? Vill verkligen bara träffa någon här i Sthlm som jag kan spendera helst livet med men om inte livet, mycket tid i en bra relation med.
Nej och tar dessutom längre tid. Det nuvarande utbildningssystemet handlar inte ens om lärande utan enbart om att lärarna ska sälja sina egna böcker med stavfel. De tjänar lika mycket oavsett hur många som misslyckas så finns inget syfte för de att ens lära studenterna. Lönerna sätts inte ens efter andelen godkända elever (i %) vilket gör att lärarna inte ens behöver lära ut utan de får betalt oavsett prestation.
Jo, det är för de kräver egen reflektion och diskussion för att på djupet fördjupa sig inom ämnet. Salstentor skapar enbart stress. Fusk förekommer oavsett och om lärarna vore bra nog hade ingen känt behov av att ens tänka tanken att fuska.
Jo, enbart det viktigaste ska vara med på examinationer.
Pga ekonomiska skäl. Därför de motsäger sig om att sätta lön baserat på andelen godkända elever.
Stämmer ej
Så konstigt, du vet bättre än alla de som arbetar på universitet om vad som är bäst, samma med alla de som deltat och haft förhållande.
Ändå har du misslyckats med sakerna.