Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-19 20:23:59 följande:
    Det var bara ett exempel. Ja föredrar kreativa aktiviteter. 

Nä har inte direkt visat intresse i DM ens. 

Det enda exemplet du gett. Vad mer är innovativt och roligt att göra på en dejt?

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-28 15:49:59 följande:
    Men då så! Då drar du iväg ett meddelande där du föreslår skogspromenad och grillning. Du kan ta med vatten, kokekaffe och en kaffepanna, så kan ni dricka hett kaffe till grillmaten. Grilla korv, eller majskolvar, svamp eller grönsaker. Eller också preppar du färdigknådade frallor eller kanelbullar som ni kan baka på grillgallret, då blir hon imponerad av dina skills! Grilla hembakt och dricka kokekaffe till, det är next level för en grilldejt!

Kom igen nu!!!
    Men det går ju inte, det är ju komplicerat. Har du glömt avståndet? Det är ju inte TS fel, men det gör det ju omöjligt att träffas. Han vill ju helst inte åka så långt om det inte är säkert att de blir tillsammans. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:02:11 följande:
    Hon är i militären fortsatt dock. Skulle dock gärna gjort det.
    Visst skulle du. Men du gjorde det inte innan hon åkte in i lumpen fast du skrev att du skulle bjuda ut henne innan hon åkte in. 0ch du kommer inte att bjuda ut henne sedan heller. Du vågar ju inte fråga.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 23:55:29 följande:

Nej inte att det ska växa fram av sig självt utan att det helst ska ska genom att bjuda in men utan att göra en massa uppstyrda saker som bara krånglar till det och liksom "växa ihop" naturligt om det känns bra för båda utan att fundera på att allt ska vara så otroligt krångligt och organiserat. 

Nej, exakt därför har jag skrivit med henne via direktmeddelanden exempelvis och pratat och umgåtts med henne aktivt på event. 

Fast ni bor inte på samma ställe, så du måste styra upp saker om ni ska kunna ses. Du lär inte springa på henne på ICA. 

Men eftersom du inte tog något initiativ när ni pratade och träffades på eventen, så lär du inte göra det nu heller. Alltid undanflykter. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-01 17:26:27 följande:
    Nej jag vill helst träffa någon spontant, bli ihop utan att behöva fixa praktiska krångliga saker utan snarare enbart ses liksom naturligt. Men ska bjuda ut henne. Behöver göra det. 
    Ni är med i samma förening, ni har träffats naturligt flera gånger under det senaste året. Ändå har du inte gjort något. Du kommer fortsätta hitta på ursäkter. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-03 17:07:53 följande:
    Typ man råkar träffa ngn och så bestämmer man där och då för att ses en gång till och då blir man ihop typ.

Du har träffat henne flera gånger men du vågar ju inte fråga. 

Allt kokar ner till att du inte vågar. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-03 18:00:50 följande:
    Ja men finns också folk som blivit ihop utan att ens haft det i tanken från början. 

Sade inte heller första dejten utan efter snarare att man träffats innan en gång då som exempel. Jag personligen hade nog velat träffa personen minst 2-3 månader innan ett förhållande men finns säkert personer som jag skulle kunna undanta från det. 

Du drömmer om detta, för då behöver du inte göra något. 

Men det fungerar inte så. Du vågade ju inte prata med henne när du träffade henne. Du vågar inte skriva till henne och fråga om en träff. 

Hur ska ni kunna träffas naturligt? Du har ju haft chansen flera gånger men du gör ju inget. Nu är det för sent. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-04 15:52:22 följande:

Om jag inte hade brytt mig hade jag inte varit i hennes DM. Om jag inte hade brytt mig om henne hade jag inte pratat med henne på eventen. Om jag inte hade brytt mig hade det inte känts väldigt jobbigt angående detta som det gör nu. Är knappast en teori. 

Går inte att veta än men ska bjuda ut henne ja. Du tror jag själv är glad med detta läge?

Fat ingen här tror på dig. Varken att hon är intresserad eller att du vågar bjuda ut henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 15:37:46 följande:
    Det är det visst. Andelen i långvariga relationer är färre än andelen i korta relationer. 
    Nja många söker tyvärr kortsiktigt. 
    Ja inte sagt annat och jag är som sagt redo för det. Skulle hantera en relation jättebra som sagt. 
    Nej för jag har följt en del råd och ska bjuda ut henne. Känns dock typ hopplöst för om detta inte går vägen. Vill bara vara i en stabil, bra och kärleksfull långsiktig relation utan krångel, bråk osv. 

Nej jag ska försöka agera mer för att sluta vara singel. Men är inte enkelt speciellt om jag blir avvisad.
    Fast du skriver ju så här: 

Självklart vore det jobbigt att bli avvisad men handlar inte om det. 

Så vad handlar det om då, som gör att du inte vågar? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-06 23:46:46 följande:
    Finns folk som gör det jo. Ja? Jag vill hitta rätt från början och inte stressa in i en relation för sakens skull utan med träffa rätt person helt enkelt
    Säg att ni träffas några gånger och du inte vill fortsätta träffa henne. Har du få dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 09:58:08 följande:

Alltså jag har redan ångrat flera saker jag har gjort ex 

Ja och jag hade såklart älskat att vara i en relation med henne, det 
    är klart det är jobbigt för mig också. Det är därför jag vill träffa henne för jag bryr mig om henne. 

TS, vill du svara på denna fråga:

Säg att ni träffas några gånger och du inte vill fortsätta träffa henne. Har du få dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 10:50:00 följande:

Beror på hur man definierar det, räknar det inte som dejtning om jag inte träffar personen i fråga minst 3-4 gånger. 

Är knappast att dejta att bara ses 2 gånger

Så om du träffar henne 4-5 gånger och sedan inte vill träffa henne mer, har du då dejtat långsiktigt eller kortsiktigt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 11:17:51 följande:

Är såklart kortsiktigt då? Vad är poängen? 

Jag vill träffa den rätta att spendera mycket tid med, inte hamna i en relation med fel person.

Poängen är att du inte vill dejta kortsiktigt. Ändå vill du göra det. Hur går det ihop?

Om det är fel person vet du inte förrän ni träffats, och ibland tar det lång tid att upptäcka. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-12-11 13:26:37 följande:
    Fast han hade ju fått kontakt med ett par tjejer där ett tag. Tänk om tex någon av dem hade tagit nåt mer initiativ. Jag tycker bara det är konstigt att skriva att han aldrig kommer få ett förhållande om han fortsätter som nu. Det går ju inte att veta hur andra än TS kommer att agera.
    Klart det kan hända, men läser man TS inlägg så ogillar han ju modern dejting, så att han ska gå emot alla sina principer han skriver om i tråden är väl inte troligt. 
    Han är ganska bestämd med hur han vill det ska gå till, vilket inte ökar hans chanser. 
    Men visst, det finns kanske en tjej någonstans som vill växa ihop med honom, men bor hon inte nära så kommer det aldrig att ske eftersom TS inte klarar av avstånd. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 14:06:31 följande:
    Jo jag klarar av det läs ursprungsinlägget men föredrar det inte. 
    Det är mycket du inte föredrar. Det är ju därför du är där du är nu. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 18:36:59 följande:
    Nej det är inte pga preferenser jag är där jag är. Är snarare pga externa faktorer. 
    Faktorer som går att ta sig runt. Vilket du valt inte göra. Du är där dur för du väljer att vara där. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 07:25:22 följande:
    Nej

För varje dag som går utan att du gör något för att träffa henne väljer du bort henne. 

Hon är inte tillräckligt viktig för dig om du inte idag skriver och frågar om en träff. För varje dag du väljer bort att fråga henne så kommer du längre ifrån en relation med henne. 

Du bestämmer själv, och du väljer att inte göra mer än vad du gör nu. Då blir resultatet därefter. 

Du väljer att vara passiv och då får du acceptera konsekvenserna. Att du hoppas det ska lösa sig ändå utan att du gör något är önsketänkande. Dröm gärna, men var medveten om att det bara är en dröm. 

Du vet vad du ska göra, men du väljer att inte göra det, dag efter dag. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 08:35:27 följande:

Nej, det gör jag inte. Skulle aldrig välja bort henne, inte ens försökt dejta ngn annan pga att jag gillar henne. 

Jo, det är hon. Är närmare relation nu dock än om jag inte skrivit alls. 

Passiv? Skrivit med henne mycket (dock inte ngt under senaste månaden men ska skriva med henne). Jag skulle göra mkt för att hamna i en relation (med rätt person)

Så enkelt är det inte

Du gör inte mkt, du behandlar henne som vilken bekant som helst. 

Men det spelar ingen roll, du får gärna tycka att du gör jättemycket. 

Sanningen är ändå att du är där du är pga ditt agerande. Det bara du som kan ändra på detta. 

Och din passivitet detta året visar ju att det du skriver inte stämmer. Du har skrivit flera gånger att du ska bjuda ut henne, att du ska prata med henne när ni träffas osv. Men inget händer. 

Men det är ok, du gör som du själv vill. Men det är du som mår dåligt när du inser att det är för sent. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 08:52:22 följande:

Nä, dmar inte direkt andra kvinnor jag inte är intresserad av. Har inte heller ens försökt träffa ngn annan. 

Jag valde som sagt inte att falla för henne. 

Jag kommer bjuda ut henne och har pratat med henne på event osv.

Alltså, det är inte trevligt nu heller med detta läge.

Men du har valt det själv. Du väljer själv varje dag att inte fråga om en träff. 

Fast det du gör, pratar med henne på event och skriver till henne, är inget speciellt. Även om du inte gör det med andra, så är det vardagliga saker folk gör. Man pratar med folk och skriver till dom. et betyder inte att man är kär. Du gör inget för att visa att du vill träffa henne, inget alls. 

Och det är ok, att du inte visar att du vill vara i en relation med henne. Men då kommer det inte att ske. Det är upp till dig att ta initiativ. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?