Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-10 00:03:49 följande:

För du inte vet hur normerna är idag, att ens bjuda ut är en så otroligt stor risk idag och så har jag ingen aning om de långsiktiga eller kortsiktiga. 

Är inte så det bara är att göra X, Y sker. Är inte enkelt.

Nej, om du tycker det är svårt så låt bli. Ingen tvingar dig.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 00:08:44 följande:
    Jo och jag ska bjuda ut henne. Dock är detta jobbigt, minst sagt. 
    Visst, om du säger det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 09:50:16 följande:
    Vet inte men det är där jag helst vill hamna. Nej, ingen har sagt det. Inte sagt att man inte behöver göra något. 

Du har haft snart ett år på dig att fundera. 

Vad säger det dig att du fortfarande inte kommit längre? Att du är bra på det med relationer, att komma någon nära, väcka intresse? 

Eller är det så att du har en massa hang-ups i ditt huvud som gör att du inte vågar? 

Tydligt är att du har svårt med social interaktion. Ditt sätt att skriva där du upprepar samma saker om och om igen samt din taskigt meningsuppbyggnad. Om du pratar på samma sätt så kommer detta att misslyckas. 

Du har fått många bra råd i tråden men du bryr dig inte om att ta dom till dig. Du är en ensam kille med problem som du inte vill kännas vid.

Resultatet ser vi i tråden. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-10 17:26:26 följande:
    Om du vill hamna där så måste du agera för det med. Jag kan inte säga att jag vill åka vasaloppet, men inte köpa skidor och börja öva. eller hur?

du måste bara våga chansa. Om hon vill gå på dejt med dig, är inte det mer positivt än att hon skulle tacka nej? dvs. du har mer att vinna än att förlora. Och om hon skulle säga nej, då vet du. då kan du sluta älta henne och lägga fokus på annat, det är också en vinst.

eller vill du skriva i samma tråd november 2025 med? Och vara i samma sits som idag? Du har kommit ungefär noll % närmare din dröm på ett år..
    Nja, du kan köpa skidorna och sen vänta på att du ska växa in i träningen. Eller skylla på att det är långt till snön. Eller komplext att träna, man blir ju trött och svettig. Dessutom, andra kan få reda på det. Och det bästa, du har gjort något, du har faktiskt köpt skidor. Nu behöver du bara vänta på att det andra löser sig. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-11-13 12:44:14 följande:
    Man får se till individen i tråden och TS har väl varit ganska tydlig från början
    Tydlig med vad? Vad han önskar ja. Vad han ska göra nej. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 10:21:46 följande:

Ja och det är jobbigt att göra samtidigt som det också är jobbigt att avvisas. Har ingen annan plan heller om jag blir nobbad. 

Jag har bara upplevt motsatsen dvs bli nobbad och dylikt. 

Du har ingen nu heller. Det enda du har är önskningar om att det ska fixa sig själv. 

Så blir du nobbad fortsätter ditt liv som vanligt. 

• Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-14 14:43:56 följande:
    Nej, många i din ålder har verkligen inte stabila förhållanden. De flesta killar i din ålder har svårt att hitta flickvänner, helt enkelt eftersom det är ?tjejernas marknad? (om man får vara krass).
    Klart att det är en jobbig känsla men det är ännu jobbigare att vara intresserad av en person och gå i ovisshet bara för att man inte vågar bjuda ut den.

Jag tycker inte man ska tjata egentligen, men med rätt fingertoppskänsla och glimten i ögat kan det ses som ?endearing? och vara smickrande när killen verkligen kämpar lite och visar att han är jätteintresserad. Men detta är ju på case by case basis. Man får vara lite socialt smidig och känna av hur mottagaren upplever det man säger.
    Och det är detta som är TS stora problem.  
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-16 00:25:02 följande:
    Så jag borde skriva till henne idag? Gillar henne och är såklart intresserad fortfarande. 

Detta är så krångligt och jobbigt att behöva hantera i månader. 
    Ätligt talat tror jag att det kvittar om du skriver till henne eller inte. Det kommer ändå inte att bli ni två. Hon är inte intresserad och kommer inte att ta initiativ till en träff, och du vågar inte.
  • Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:59:22 följande:
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
    Du få gärna tro det. 

Jag går efter det som TS skriver och hur han uttrycker sig. Jag anser inte att det är juste mot honom att uppmuntra honom att fortsätta drömma och önska något som han helt uppenbart inte kan hantera. Ju längre detta pågår ju sämre kommer han att må. 

Ju fortare han inser att hon inte är intresserad ju fortare kan han gå vidare i sitt liv. 
  • Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:59:22 följande:
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
    Han känner knappt henne, har aldrig umgåtts själv med henne, aldrig pratat själv med henne om något viktigt. Han är kär i en dröm, en bild han har av henne. Om du läst hans övriga trådar så förstår du hur han fungerar.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-19 20:23:59 följande:
    Det var bara ett exempel. Ja föredrar kreativa aktiviteter. 

Nä har inte direkt visat intresse i DM ens. 

Det enda exemplet du gett. Vad mer är innovativt och roligt att göra på en dejt?

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2024-11-28 15:49:59 följande:
    Men då så! Då drar du iväg ett meddelande där du föreslår skogspromenad och grillning. Du kan ta med vatten, kokekaffe och en kaffepanna, så kan ni dricka hett kaffe till grillmaten. Grilla korv, eller majskolvar, svamp eller grönsaker. Eller också preppar du färdigknådade frallor eller kanelbullar som ni kan baka på grillgallret, då blir hon imponerad av dina skills! Grilla hembakt och dricka kokekaffe till, det är next level för en grilldejt!

Kom igen nu!!!
    Men det går ju inte, det är ju komplicerat. Har du glömt avståndet? Det är ju inte TS fel, men det gör det ju omöjligt att träffas. Han vill ju helst inte åka så långt om det inte är säkert att de blir tillsammans. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 16:02:11 följande:
    Hon är i militären fortsatt dock. Skulle dock gärna gjort det.
    Visst skulle du. Men du gjorde det inte innan hon åkte in i lumpen fast du skrev att du skulle bjuda ut henne innan hon åkte in. 0ch du kommer inte att bjuda ut henne sedan heller. Du vågar ju inte fråga.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-28 23:55:29 följande:

Nej inte att det ska växa fram av sig självt utan att det helst ska ska genom att bjuda in men utan att göra en massa uppstyrda saker som bara krånglar till det och liksom "växa ihop" naturligt om det känns bra för båda utan att fundera på att allt ska vara så otroligt krångligt och organiserat. 

Nej, exakt därför har jag skrivit med henne via direktmeddelanden exempelvis och pratat och umgåtts med henne aktivt på event. 

Fast ni bor inte på samma ställe, så du måste styra upp saker om ni ska kunna ses. Du lär inte springa på henne på ICA. 

Men eftersom du inte tog något initiativ när ni pratade och träffades på eventen, så lär du inte göra det nu heller. Alltid undanflykter. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?