Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-23 10:39:22 följande:
    Varför anser du det? 
    Jag har läst tråden. Dina svar visar att jag har rätt. Ditt agerande, eller rättare sagt brist på agerande, visar att jag har rätt.

Det finns bara en i denna tråd som tror på vad du säger och det är du. Du tror att ord betyder något. Men det är handling som räknas. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 10:41:45 följande:
    Eftersom det är enklare för TS att låtsas att han är så förälskad i denna tjej än att faktiskt ta tag i och göra något så ja, han lurar sig själv hela tiden. Det är mycket enklare att tråna på avstånd och skylla på omständigheterna så man slipper ta tag i sig själv och ta initiativ. 

Att hävda att man inte vill stressa fram något när man trånat i ett år men bara ser hinder, nej, då är man inte så förälskad som man påstår. 
    Exakt, han har en fantasibild av en tjej han knappt känner. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:29:09 följande:

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

Hur går det till?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:54:03 följande:

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

Vad beror det på?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:53:23 följande:
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
    Så du har löst problemet med avståndet?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:21:45 följande:
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
    Du skrev ju precis att du pratar med henne mycket på eventen. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:29:54 följande:
    Ja, men senaste eventet var i somras. Det är inte roligt med denna långa väntan (har aktivt undvikit att ens försöka bli ihop med någon annan under denna tid också) av moraliska skäl. 
    Fast det är ju ditt eget fel att du väntat så länge. Och längre lär det bli. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:29:16 följande:
    Valde dock inte att få känslor för henne. Valde heller inte att det med armén skulle ske osv. Jag är inte ansvarig för allt som ex avståndet. 
    Nej, men du är ansvarig för att inte bjudit ut henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:53:45 följande:

Herregud jag har inte uttryckt att jag är intresserad heller så konstig tolkning av situationen. 

Så skulle inte jag tolka det iom att vi pratat mycket och varit på eventen samt att jag inte uttryckt intresse heller. 

Hon kan tolka det fel, det kan spridas, jag vet inte vad mer som kan riskeras?

Du väljer ju själv. Det är bara du som blir lidande. Hon verkar inte bry sig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 00:03:49 följande:

För du inte vet hur normerna är idag, att ens bjuda ut är en så otroligt stor risk idag och så har jag ingen aning om de långsiktiga eller kortsiktiga. 

Är inte så det bara är att göra X, Y sker. Är inte enkelt.

Nej, om du tycker det är svårt så låt bli. Ingen tvingar dig.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 00:08:44 följande:
    Jo och jag ska bjuda ut henne. Dock är detta jobbigt, minst sagt. 
    Visst, om du säger det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 09:50:16 följande:
    Vet inte men det är där jag helst vill hamna. Nej, ingen har sagt det. Inte sagt att man inte behöver göra något. 

Du har haft snart ett år på dig att fundera. 

Vad säger det dig att du fortfarande inte kommit längre? Att du är bra på det med relationer, att komma någon nära, väcka intresse? 

Eller är det så att du har en massa hang-ups i ditt huvud som gör att du inte vågar? 

Tydligt är att du har svårt med social interaktion. Ditt sätt att skriva där du upprepar samma saker om och om igen samt din taskigt meningsuppbyggnad. Om du pratar på samma sätt så kommer detta att misslyckas. 

Du har fått många bra råd i tråden men du bryr dig inte om att ta dom till dig. Du är en ensam kille med problem som du inte vill kännas vid.

Resultatet ser vi i tråden. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-10 17:26:26 följande:
    Om du vill hamna där så måste du agera för det med. Jag kan inte säga att jag vill åka vasaloppet, men inte köpa skidor och börja öva. eller hur?

du måste bara våga chansa. Om hon vill gå på dejt med dig, är inte det mer positivt än att hon skulle tacka nej? dvs. du har mer att vinna än att förlora. Och om hon skulle säga nej, då vet du. då kan du sluta älta henne och lägga fokus på annat, det är också en vinst.

eller vill du skriva i samma tråd november 2025 med? Och vara i samma sits som idag? Du har kommit ungefär noll % närmare din dröm på ett år..
    Nja, du kan köpa skidorna och sen vänta på att du ska växa in i träningen. Eller skylla på att det är långt till snön. Eller komplext att träna, man blir ju trött och svettig. Dessutom, andra kan få reda på det. Och det bästa, du har gjort något, du har faktiskt köpt skidor. Nu behöver du bara vänta på att det andra löser sig. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-11-13 12:44:14 följande:
    Man får se till individen i tråden och TS har väl varit ganska tydlig från början
    Tydlig med vad? Vad han önskar ja. Vad han ska göra nej. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 10:21:46 följande:

Ja och det är jobbigt att göra samtidigt som det också är jobbigt att avvisas. Har ingen annan plan heller om jag blir nobbad. 

Jag har bara upplevt motsatsen dvs bli nobbad och dylikt. 

Du har ingen nu heller. Det enda du har är önskningar om att det ska fixa sig själv. 

Så blir du nobbad fortsätter ditt liv som vanligt. 

• Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-14 14:43:56 följande:
    Nej, många i din ålder har verkligen inte stabila förhållanden. De flesta killar i din ålder har svårt att hitta flickvänner, helt enkelt eftersom det är ?tjejernas marknad? (om man får vara krass).
    Klart att det är en jobbig känsla men det är ännu jobbigare att vara intresserad av en person och gå i ovisshet bara för att man inte vågar bjuda ut den.

Jag tycker inte man ska tjata egentligen, men med rätt fingertoppskänsla och glimten i ögat kan det ses som ?endearing? och vara smickrande när killen verkligen kämpar lite och visar att han är jätteintresserad. Men detta är ju på case by case basis. Man får vara lite socialt smidig och känna av hur mottagaren upplever det man säger.
    Och det är detta som är TS stora problem.  
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-16 00:25:02 följande:
    Så jag borde skriva till henne idag? Gillar henne och är såklart intresserad fortfarande. 

Detta är så krångligt och jobbigt att behöva hantera i månader. 
    Ätligt talat tror jag att det kvittar om du skriver till henne eller inte. Det kommer ändå inte att bli ni två. Hon är inte intresserad och kommer inte att ta initiativ till en träff, och du vågar inte.
  • Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:59:22 följande:
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
    Du få gärna tro det. 

Jag går efter det som TS skriver och hur han uttrycker sig. Jag anser inte att det är juste mot honom att uppmuntra honom att fortsätta drömma och önska något som han helt uppenbart inte kan hantera. Ju längre detta pågår ju sämre kommer han att må. 

Ju fortare han inser att hon inte är intresserad ju fortare kan han gå vidare i sitt liv. 
  • Anonym (Tiden går)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:59:22 följande:
    Det är ju bara elakt och rentav idiotiskt skrivet av dig, TS behöver all uppmuntran han kan få och även om tjejen inte är så jätteintresserad just nu kan hon mycket väl bli det om bara TS anstränger sig mer, skriver mer till henne och frågar ut henne. Det är verkligen inte omöjligt!
    Han känner knappt henne, har aldrig umgåtts själv med henne, aldrig pratat själv med henne om något viktigt. Han är kär i en dröm, en bild han har av henne. Om du läst hans övriga trådar så förstår du hur han fungerar.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?