• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-09-05 08:52:49 följande:
    Jag kommer bjuda ut dock
    Hur många gånger har du sagt det nu?

Du gör det inte. Ingen tror dig. 
  • Anonym (K)

Du kan alltså inte stämma träff med någon, varken irl eller via soc.med.

• anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-09-05 08:59:02 följande:

Du kan alltså inte stämma träff med någon, varken irl eller via soc.med.

Jo det kan jag men vet inte deras soc med
  • Anonym (...)

Undrar om ni/vi fortfarande kommer sitta här och älta samma sak med TS efter X antal år?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-09-05 09:14:59 följande:
    Jo det kan jag men vet inte deras soc med
    Fast även om du visste det så kan du inte.

Tjejen du gillar, henne vågar du inte fråga om träff.  Hade du vågat hade du redan gjort det. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-09-05 09:21:54 följande:
    Fast även om du visste det så kan du inte.

Tjejen du gillar, henne vågar du inte fråga om träff.  Hade du vågat hade du redan gjort det. 
    Jo det kan jag. 

Jo det gör jag. Handlar inte om att våga eller inte heller. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-09-05 09:24:59 följande:
    Jo det kan jag. 

Hade du vågat hade du redan gjort det. Du skriver att du önskar att ni redan var i en relation. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-09-05 09:24:59 följande:
    Jo det kan jag. 

Om du skulle ha soc.med. till kurskamrater hade du väl av "respekt" låtit bli att stämma träff.

Tjejen du gillar har du inte på snart ett år frågat om träff trots både möten irl och kontakt på annat vis.

Det enda du kan säga är "jag ska". Inget händer.

Hur skall du få tag i kurskamraternas soc med? Du måste fråga dem.
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2024-09-05 10:21:14 följande:
    Om du skulle ha soc.med. till kurskamrater hade du väl av "respekt" låtit bli att stämma träff.

Tjejen du gillar har du inte på snart ett år frågat om träff trots både möten irl och kontakt på annat vis.

Det enda du kan säga är "jag ska". Inget händer.

Hur skall du få tag i kurskamraternas soc med? Du måste fråga dem.
    Nej absolut inte. Bra mkt enklare att träffa någon man inte har känslor för. 

Kommer dock göra det. 

Konstigt att döma folk för det. 

Ska göra det. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-09-01 23:24:10 följande:

Ja, det tänker jag göra. Kommer kanske göra det också men också en ren inbjudan. 

Ja, det är klart jag vill det. Vill såklart satsa på att hamna med henne, bryr mig seriöst om henne och det vore fantastiskt om det skulle gå vägen.

Vad tänker du ska stå i den rena inbjudan?
    Ska du föreslå att du åker till henne eller hon till dig? Vad ska du föreslå att ni gör som är innovativt och icke-avslöjande?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?