• Anonym (Do)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-05-29 14:58:36 följande:

Nej, jag sitter absolut inte på höga hästar och säger att jag är bättre än andra. 

Du säger inte att du är bättre eller inte bryr dig om de råd du får nej, men du FRAMSTÅR som det! Du visar med dina svar att du inte tar till dig det som skrivs. 

anonym05swe skrev 2024-05-29 14:58:36 följande:

I en relation skulle det som du tycker inte vara något problem för då behöver man inte oroa sig direkt. 

Förklara det bättre tack, så det inte blir några missförstånd. Jag förstår inte.
  • Anonym (Do)
    Anonym (H) skrev 2024-05-29 15:43:18 följande:
    Skicka ett DM på måndag om något vardagligt
    Drömma om en relation
    Vänta på att hon muckar
    Söka 40+ på Tinder
    HAHAHAHA
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 10:24:44 följande:
    Det hon vill. 

Hon svarade nu faktiskt och skrev långt. Funderar på att hitta att jag gillar henne (enbart skrivit att jag ser fram emot att träffa henne) 

Många frågor, inga svar från dig. 

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 17:42:40 följande:

1. Vad tycker du jag ska göra då för att växa in i ett?

Men för helvete?! Är du helt tappad eller?

Kan du inte bara begripa att dejting/modern dejting/växa in i en relation är samma sak?!?!

Återigen, du tror du vet bäst eftersom du vägrar lyssna på tips och råd om något som du erkänner att du inte har någon erfarenhet utav. Någon nämnde sex innan t ex, hur har du det med den biten? Är du en lika bra älskare som du är mogen och bra på att leva i en relation?

• Anonym (Do)
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-30 20:51:56 följande:
    Det här är ju jätteroligt! TS går runt, runt i cirklar och kommer ingenstans.

-Han vill inte ha modern dejting men faktum är att han är förälskad utan att känna henne på riktigt= attraktionen består av att han gillar utseendet och hennes personlighet som han egentligen inte känner till.

-Han vill inte berätta för henne att han är förälskad för att hon inte ska tolka honom som ytlig men ändå tänker han att dom snart är ett par, dvs de ska bli ett par utan att känna varandra alls

-Han tänker att hon ska förstå att han vill bli ihop men ändå inte förstå att han vill det för då blir det för komplicerat och han kan bli retad och bortgjord

-Han vet redan att han är världsbäst på relationer men tycker att han har ett mycket tuffare läge än alla andra som är förälskade eftersom han minsann känner riktiga känslor till skillnad får alla ytliga människor som dejtar modernt.

Antingen trollar han, vilket jag innerligt hoppas och tror att han gör, då är det en legendarisk tråd.

Eller så är han en människa som måste ha proffesionell hjälp med sina social fobier snarast.

• Anonym (Do)

Du säger att du skulle klara av och vara jättebra i en relation.
    Hur har du det med närhet? Har du någonsin sovit ihop med en tjej t ex? 

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 15:50:31 följande:
    Ja, jag skulle inte sätta mina egna intressen först direkt. 

Det är orimligt att döma folk för de inte haft intima relationer. Jag skulle göra det som känns bra för båda som båda är med på. 

Jag dömer dig inte, vi har alla varit nybörjare. 

Däremot dömer jag dig när du helt säkert säger att du är redo för en relation, för det har du inte en jävla aning om eftersom du aldrig har testat. 

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 17:43:13 följande:
    Bara för jag inte varit i något gör inte så man inte är redo. Alla börjar utan en relation. Jag är rätt säker på att jag hade klarat det bra för jag är villig att kompromissa, arbeta på relationen och varje dag skapa mer kärlek i relationen ex. 

Japp, alla börjar utan en relation. Och för väldigt många går det åt helvete första gången. Varför? Därför att man inte riktigt vet vad man letar efter. Men man lär sig, man lär sig tolka signaler och vad man ska leta efter och vad man är mindre intresserad av hos en partner. 

Du däremot har inte en aning. Dels har du inte skaffat dig erfarenhet på egen hand, dels vägrar du konsekvent ta till dig av råd i denna tråd.

Du är en dryg besserwisser som är totalt oförmögen att skaffa dig en relation med en intim kärlekspartner. Det har sagts förut i denna tråd, fortsätter du såhär kommer du bli en ensamstående incel som sitter framför datorn och skickat ett PM i veckan till den här tjejen om 20år. 

Förmodligen kommer du likea alla hennes stories och inlägg på sociala medier. När hon står omgiven av massa unga, snygga, kåta killar i lumpen. När hon åker på långresa till asien för muckarbidraget och lägger upp en bild där hon poserar på en strand med en surfarhunk. När hon kommer hem till Sverige igen och träffar sin kärlek och förlovat sig. När hon gifter sig. När hon stolt lägger upp bilder på sin förstfödda. Och så vidare.
    Troget kommer du vara där och likea alla hennes bilder, men inte kommentera på alla eftersom du inte vill att hon ska förstå att du är intresserad av henne. Du kommer PMa henne en gång i veckan och fortsätta hoppas på att ni ska växa in i relationen samtidigt som hon har skilt sig och är ute med tjejgänget för att ragga kåta mellanchefer på en afterwork. Där kommer du vara och gilla hennes alster på internet och tänka att nu så! Snart, väldigt snar, så kanske vi börjar växa in i ett förhållande

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 23:56:43 följande:
    Nej jag är inte en "dryg besserwiser" bara för jag inte vill begå omoraliska handlingar som att göra så hon riskerar tro att jag gillar henne enbart pga utseende eller dylikt. 

Vad är omoraliska handlingar i din värld?

anonym05swe skrev 2024-05-31 23:56:43 följande:
    Nej jag ska försöka agera för att jag ska bli den killen hon kan lita på och ge henne allt stöd och kärlek. Jag är som nämnt i ursprungsinlägget redo att göra mycket och är villig att vara på distans ex. 

Men det har vi sedan länge konstaterat att du är för feg för. Och vad är det du svarar nej på?

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 01:28:15 följande:

Nej, jag är inte för "feg" för det jag värnar henne. Jag vill hellre prata igenom saker överlag med henne rörande allt detta. Handlar om att jag värnar henne, inte för att skydda mig själv. 

Men varför gör du inte det då?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?