anonym05swe skrev 2024-06-22 14:47:27 följande:
Jag har redan sagt att jag är redo att träffa henne i hennes stad eller halvvägs. Läs ursprungsinlägget. Att skriva tar ju det närmre än om jag inte initierat kontakt överhuvudtaget.
Jag skulle kunna bjuda ut henne fort men det är inte särskilt bra då det är bättre att känna personen innan man bjuder ut. "Klamrar dig fast vid en relation med henne" bara för jag har känslor och helst vill hamna i en relation efter att jag träffat henne mer och pratat på djupet först om det går för båda liksom. Du tycker att jag ska söka efter andra (du antyder det iaf) trots att jag enbart har känslor för henne.
Jo, det har jag. Har snarare med att jag faktiskt går emot normen och vill känna den jag gillar först innan jag tar stora beslut för jag värderar henne. Jag bryr mig om henne på riktigt som sagt.
Samma gamla ursäkter. Du vill bjuda ut henne när du lärt känna henne bättre. När vi påpekar att du inte känner henne kontrar du med att du visst känner för ni skriver varje vecka och träffas på eventen. Så hur ska du ha det?
Men då så, då får du vänta med att bjuda ut henne tills du känner henne. När detta nu händer, med den snigelfarten du använder.
Och snälla, att bjuda ut henne efter 8 månader av skrivande plus era träffar på eventen är inte att bjuda ut fort. Du skriver ju själv att du önskat att ni varit i en relation redan.
Precis, i 8 månader har du klamrat dig fast med henne och knappt gjort några framsteg alls. Du har ingen aning om vad hon tycker om dig. Inte ens det har orkat bemöda dig med att ta reda på.
Du vägrar svara på hur du vet att hon inte har en pojkvän. Du skulle aldrig våga fråga t ex hennes syster, eftersom du är livrädd att det ska feltolkas. Så med andra ord, du vet inget om hennes privatliv, vilka killar hon träffar och om hon dejtar någon just nu.
Du går omkring och drömmer om en tjej som inte visar intresse för dig och som dessutom troligtvis träffar andra. Men visst, det är ditt liv och där händer väl inte så mkt så du om du vill ägna tiden åt att drömma om någon, så gör det. Du vaknar förhoppningsvis också upp en dag och inser hur naiv du varit.