Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-17 22:43:22 följande:
    Jag har under denna tid enbart haft känslor för henne och redan sagt det. Inget har ändrat sig. Är så jobbigt dock med detta speciellt med tanke på tiden. Vill inte vara kvar i denna sits helst.

Fast du vill ju inte stressa henne. Så låt det ta tid så du inte skrämmer henne. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-17 19:55:05 följande:

Nej jag har gjort saker bland annat skrivit med henne, skrev med henne igår ex. Är öppen för långdistans också även om jag inte föredrar det. 

Jag agerar genom att bland annat skriva med henne. 

Fast att skriva lite då och då på ett opersonligt sätt är inte att agera.

Om du hade agerat för att få ett förhålla med henne hade hon ju märkt det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:11:49 följande:
    Fast det är ju det som är normen och jag har inte en aning vad för krav som skulle ställas på mig heller vid en dejt med henne. Vill verkligen stadga mig i en bra relation så fort som möjligt med rätt person (förhoppningsvis henne) liksom
    Precis det jag skrivit hela tiden. Du är inte mogen för en dejt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:32:58 följande:
    Jo, det är jag absolut
    Då hade du löst detta för länge sedan.

Om du är mogen så kan du bjuda ut henne idag. Men tiden är inte mogen, enligt dig själv. Men det är du som inte är mogen. Du är inte redo, du är rädd för att fråga. Hela tråden handlar om detta, att du inte är mogen, för du vet inte hur du ska göra eller bete dig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:52:04 följande:
    Fast det är ju logistiska skäl som är den största orsaken till att jag inte bjudit in henne. Inte att jag är "omogen" då jag inte är omogen utan snarare mer mogen då jag inte vill stressa in i en relation.
    Då får du vänta tills hon flyttar in på samma gata som dig. Så kan ni växa ihop när ni går hundpromenader. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 17:00:46 följande:

Ja, det är det jag hoppas på men hon kanske tolkar en inbjudan annorlunda än vad man förväntar sig. Tänk om tror att jag enbart gillar henne för hennes utseende (är inte så) ex? Avvisningar är jag tyvärr van vid vilket gör det typ helt ovärt att ens försöka dejta bara för att bli avvisad. Vet heller inte vem annan jag ens kan se mig själv med, har aktivt undvikit att försöka skaffa tjej på uni också iom att jag inte har känslor för någon annan. 

Det vore enormt tufft att bli avvisad. 

Jag försöker.

Vad gör du när du försöker?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 09:56:34 följande:
    Jag vet inte, är så otroligt dåligt med modern dejtning så undviker helst att göra det med sådana moderna organiserade tråkiga dejter. 
    Undviker helst? Du undviker det. Punkt. Du gör inget. Vare sig modernt eller omodernt. 

Du bara sitter och rapar fram samma gamla ursäkter och bortförklaringar. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 17:16:54 följande:

Roliga saker, inte direkt bara sitta och äta på någon tråkig plats. Innovativa och roliga saker som faktiskt ökar chansen för en relation där båda trivs. 

Det är ju komplext. 

Fast du klarar ju inte av det heller, att be om träff där ni promenerar.

Ditt problem är inte vad ni ska göra, ditt problem är att du inte vågar fråga.  Du kan drömma om promenader med långa samtal hur mkt du vill, men det kommer ju aldrig att hända om du inte frågar. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 23:33:40 följande:

Jo kanske men det är ändå inte direkt optimalt. Inte direkt så man vill bli ihop med någon enbart pga att ha träffats på en restaurang ex. 

Skulle såklart vara jätteroligt att träffa henne själv, har gått i månader nu och bara varit fast i samma meningslösa position utan att egentligen kunna göra något. Det är inte roligt.

Du kan göra något. 

Men du vågar inte. Du orkar inte. Dvs du är inte mogen. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:29:41 följande:

Nej, jag kan av logistiska skäl inte göra allt. 

Nej, jag är inte på spektrat bara för att jag inte vill stressa fram något som jag riskerar ångra i framtiden. 

Jag ska som sagt bjuda ut henne när det passar. 

Och? Jag vill inte vara i flera relationer genom livet helst utan helst stanna i en bra relation

Det kommer aldrig att passa. Vem försöker du lura. dig själv?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:39:22 följande:
    Varför anser du det? 
    Jag har läst tråden. Dina svar visar att jag har rätt. Ditt agerande, eller rättare sagt brist på agerande, visar att jag har rätt.

Det finns bara en i denna tråd som tror på vad du säger och det är du. Du tror att ord betyder något. Men det är handling som räknas. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 10:41:45 följande:
    Eftersom det är enklare för TS att låtsas att han är så förälskad i denna tjej än att faktiskt ta tag i och göra något så ja, han lurar sig själv hela tiden. Det är mycket enklare att tråna på avstånd och skylla på omständigheterna så man slipper ta tag i sig själv och ta initiativ. 

Att hävda att man inte vill stressa fram något när man trånat i ett år men bara ser hinder, nej, då är man inte så förälskad som man påstår. 
    Exakt, han har en fantasibild av en tjej han knappt känner. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:29:09 följande:

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

Hur går det till?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:54:03 följande:

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

Vad beror det på?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?