• Anonym (Hej)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-01 17:06:44 följande:

Har ju redan skrivit med henne 

Finns ingen direkt orsak iom att hon pratar först på vissa event

Vid det här laget MÅSTE du ju veta att vi inte köper dina svar, varför skriver du ens så här?

Du skriver en gång i månaden och bara ytligt, du visar på inget sätt att du vill något mer än att hålla någon form av kontakt. Hade du varit intresserad på riktigt hade du tagit det till nästa nivå, som det är nu skriver jag oftare med min mormor än vad du gör med den tjej du säger dig vilja dela livet med.

Ni har träffats tre gånger typ, att hon lutat sig mot dig en gång på dansgolvet räknas inte som kontakt. Vad tror du skulle hända om du inte började skriva, tror du att hon skulle höra av sig till slut eller skulle det bli tyst?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-05 21:08:09 följande:
    Så man ska bara direkt erkänna helt utan förvarning? Vill bjuda ut henne liksom och öppna upp mig men inte om informationen inte är privat
    Exakt den här frågan har du fått svar på flera gånger, kommer du ihåg vad vi svarade?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-05 21:19:00 följande:
    Jo men alla har inte sagt samma sak. Vissa vill att jag ska göra X och vissa att jag ska göra Y
    Skriv då några olika förslag som vi sagt som svar på din fråga!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-05 21:20:49 följande:
    Skriv då några olika förslag som vi sagt som svar på din fråga!
    Tänker du ignorera frågan? Betyder det att du inte har en aning om vad vi svarat dig sista året? Eller att denna tråd aldrig gått ut på att få råd utan att bara övertyga dig själv om att "det inte är kört" (en av dina favoritfraser)?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-06 17:10:09 följande:
    Folk har skrivit att jag ska dm:a henne ex som ett av många exempel som råd. Jo, jag vill ha råd 
    Jag förstår faktiskt inte vad du vill att vi ska skriva mer. Du har fått alla råd som går att få i din situation, det finns inget mer vi kan skriva om du inte förändrar statusen och gör något aktivt.

De hinder du tycker att du har kommer inte att förändras så antingen måste du hitta ett annat tankesätt eller gå ur din bekvämlighetszon och chansa. Jag tycker fortfarande att du ska börja prata med en psykolog för att vara så handlingsförlamad och begränsad i sitt psyke verkar inte särskilt lyckat om livet ska bli bra.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:10:49 följande:

Jag ska bjuda ut henne som sagt 

Nä, skulle må bäst av att hamna i en relation (allra helst med henne såklart eftersom jag gillar henne)

I ett annat svar har du skrivit att du inte kan bjuda ut henne eftersom det skulle kunna stressa henne och få henne att tro att du bara är ute efter henne pga utseendet (och att du dejtar modernt).
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 12:07:48 följande:

Att du ens försöker, är pga mina starka känslor som gör det svårare. 

Jo, jag mår bra överlag och nej är inte en "flykt" från annat

Du har träffat tjejen vid tre tillfällen och då endast i några minuter och aldrig själv, du har inte en aning om vem hon egentligen är. Dina starka känslor är inte grundade på tjejen, de står för din längtan bort från dig själv och din ensamhet.

I ett förhållande tror du att du blir en annan. Någon har valt dig och då kan du äntligen visa vem du är och hur mycket du bryr dig, fram till dess är du en arbetslös tonåring som sitter bakom datorn.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-08 12:55:14 följande:

Nä, har träffat henne mer än 3 gånger och pratat med enbart henne också. Jo, vet vem hon är. Känslorna är grundade för henne jo. 

Du har aldrig suttit ner med bara henne, det har alltid varit folk runt er. Du har aldrig haft ett helt samtal med henne eller öppnat upp dig, du vet inte vem hon är.

Anser du att hon vet vem du är? Skulle du säga att hon känner dig?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 10:39:53 följande:
    Ja och ja
    Men sluta, du har inte skrivit något om dina studier som inte fungerat, du har inte skrivit något om dina känslor för henne, hon har inte en aning om att du inte har ett socialt liv mm. Hon känner inte dig och ibland tror jag inte att du känner dig själv.

Du verkar leva i en fantasivärld medans allt runt om kring dig fallerar, du har inte klarat skolan, du hittar inga jobb, du har nästan inga vänner, du är livrädd för att bli utsatt för skratt (av vem?) men fortsätter hävda att du mår bra och inte behöver något stöd.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 17:32:22 följande:
    Var rätt många som inte klarade spärren så beror på dels dåligt studiematerial och att det var papperstentor. 
    Hur kan dåligt studiematerial och papperstentor hindra dig från att klara dina studier? 

Är saker som händer dig i ditt liv aldrig ditt fel? Är du alltid ett offer för yttre omständigheter?
  • Anonym (Hej)

Det är verkligen ingen annan som har det så tufft som du, känns livet ofta orättvist?

Den här psykologen du vägrar träffa, hon hade kunnat hjälpa dig se lösningar på dina problem istället för hinder, hon hade kunnat få dig att se mönster i dina tankegångar och hjälpt dig bryta det negativa mm.

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-15 02:17:18 följande:

Och läste Anonyms tidigare svar i tråden och jag vet att jag måste göra mer sedan tidigare. Jag tror en del har att göra med tidigare upplevelser. Aldrig upplevt riktig kärlek eller ens en kort romans överhuvudtaget. 

Alltid blivit avvisad. Hatar det. Vill verkligen göra allt för henne och är som sagt som i ursprungsinlägget redo att offra fritid m.m för att träffa henne. Vill att det ska gå vägen verkligen. 

Jag bör ha gjort mer tidigare också men går inte att ändra dåtiden. Har varit jättenervöst varje gång vi setts. 

Samtidigt kvarstår de logistiska problemen för är inte direkt så man blir sambo direkt heller om man blir ihop. 

Oavsett om detta leder till relation eller inte vill jag verkligen träffa den rätta kvinnan som jag kan vara gift med inom 5 år och ha barn med inom ca 8 år 

Det jag tycker är märkligt är att du fortfarande har samma argument till varför det är extra tufft för dig att få en flickvän, där är du otroligt arrogant. Varför tar du inte till dig våra kommentarer där och släpper dina ursäkter och bara säger som det är?
    Avståndet är inget problem om ni båda vill träffas, om ni ska bli sambo är verkligen inget du ska fundera över nu. Vi är hur många som helst som dejtat människor på långt avstånd.

Att du blivit avvisad som 12-åring och kanske en gång på gymnasiet är ett skämt, det kan du inte ha som argument till att du är så paralyserad. Alla blir avvisade och måste hantera det.

Och den moderna dejtingen är endast din ursäkt till att du inte vill träffa någon som kanske gör slut med dig om två månader.

Skriv inte dina ursäkter mer och framför allt tänk dom inte mer, det är inte relevanta ursäkter utan bara skäl för dig som gör att du inte agerar. Du är feg och nervös (där skrev du rätt i texten ovan) och livrädd att göra bort dig och att andra ska skratta åt dig.
  • Anonym (Hej)

Det är också väldigt tydligt att alla TS åsikter aldrig grundar sig på några vänners erfarenhet, dvs saker som sker på riktigt, utan på artiklar, poddar, hörsägen i omklädningsrummet, något tjejer sagt på gymnasiet mm.

Ovan är anledningen till alla dina rädslor, din totala okunskap om hur människor fungerar och att det är hur många 20-åringar som helst som känner som du gör. Om du kunda öppna upp för att träffa nya människor och inte ha så mycket fördomar så hade du kunnat se världen som den egentligen ser ut.

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 11:28:22 följande:
    Skrev även i inlägget att jag skulle stöta respektfullt men att det ses som konstigt ändå
    Eftersom du inte verkar ha några människor att fråga i din omgivning så undrar jag hur du vet om det skulle uppfattas som konstigt?

Om du står i regnet vid busshållsplatsen och småpratar om vädret ses det inte som konstigt eller andra liknande situationer men självklart är det enklaste att du nätdejtar eller går ut på krogen som alla andra människor som letar efter en dejt.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:05:33 följande:

Det är uppenbart 

Fast varje gång jag gått förbi en krog i min stad (finns det typ inga i min ålder (+5 år som max) för vill inte dejta ngn runt 30 direkt. Alla som jag sett genom fönstren in till krogar när jag gått förbi är betydligt äldre än jag och då är det ingen liten svensk stad jag bor i heller.

Vi tycker också att det är uppenbart men dina inlägg och åsikter är så märkliga att vi nu börjar skriva självklarheter. 

Om du pluggar borde det finnas studentpubar, kårer eller annat som är för studenter, har du ens kollat in dom eller är du för bestämd på att det inte passar dig? Har du redan en ursäkt till varför du inte kan gå dit trots att alla andra studenter roar sig där?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:30:17 följande:
    Det stämmer inte ens
    Du gör bort dig nu så bara sluta. Varför kunde du inte erkänna direkt att du har två trådar? Det är inget konstigt eller fel med det men att fortsätta ljuga här blir bara pinsamt.

Hur många gånger gick du till studentpuben? Hur länge stannade du den gången du gick dit? (utgår tyvärr ifrån att du bara testade en gång)
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:17:48 följande:
    Redan varit på studentevenemang tidigare och ingenting hände. Vill verkligen bara hitta den rätta (som förhoppningsvis är hon jag har känslor för) och vara i en trygg, kärleksfull och bra relation.
    Din sista mening blir också bara löjlig. Hur ska du kunna vara trygg? Du kan inte veta om hon lämnar dig om en månad eller ett år, hon kanske tröttnar på att vara hela ditt sociala liv och att du inte kan bidra med några vänner eller intressen som förgyller hennes liv.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 23:53:47 följande:
    Jo, i en relation skulle jag dessutom förgylla relationen på alla sätt jag kan genom att överraska osv och skapa roliga och bra saker i en relation.
    Varför tror du att du kommer bli någon annan i ett förhållande än vad du är idag?

Idag är du osocial, rädd för vad andra människor ska tänka om dig, skeptisk/kritisk till din omvärld och fyrkantig i ditt sätt att tänka men du tror att du helt plötsligt ska bli en härlig, spontan, glad och öppen människa för att du är ihop med någon?

Hon kommer sitta i din lägenhet och fråga om ni ska bjuda hem dina vänner, hon kommer vilja gå ut och träffa andra människor, gå på bio med andra mm, vad ska du svara då?

Se till att du har byggt upp en normalt socialt liv först innan du tar in någon i ditt liv, börja gilla andra människor och sluta vara så dömande.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 10:19:38 följande:

Du pratar som att vara singel och vara med någon är samma sak som det inte är. 

Jag skulle göra roliga saker socialt med den jag blir ihop med. 

Dömande? För jag inte vill gå från relation till relation vecka in och vecka ut?

Du ändrar dig inte bara för att du inte är singel, du är samma människa och hon med. Efter hur du beskrev henne när ni skulle gå på konsert ihop så verkade hon ha många vänner och ett socialt liv, hur ska du erbjuda ett socialt liv när du idag lever utan ett sådant?

Du är dömande, din kommentar säger allt. Vilka känner du som går från relation vecka in och vecka ut (och artiklar eller poddar räknas inte)? 
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 10:37:09 följande:

Du beskriver relationer som transaktioner (Du ska ge x och få y) vilket inte är hur en relation fungerar. Jag kan skapa och bidra mycket till en relation. 

Har hört om det från gymnasiet.

Jag har levt i relationer, nuvarande i snart 20 år så jag har en del erfarenhet...

Man är den man är och om tjejen gillar ett socialt liv så kommer hon vilja ha ett socialt liv där du ingår och hon kommer vilja ha det med sina vänner och med dina. Om du inte kan erbjuda några vänner alls utan bara "roliga" saker som endast innefattar er två så kommer hon att tröttna. Hon kommer också att börja undra över varför du inte gillar andra människor.

Du har hört det i omklädningsrummet där killar sitter och skryter, du måste väl förstå att det inte är en sanning? Snälla du, ge dig ut och få dina åsikter från människor du känner- syskon, kusiner, folk i din förening. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?