anonym05swe skrev 2025-02-15 02:17:18 följande:
Och läste Anonyms tidigare svar i tråden och jag vet att jag måste göra mer sedan tidigare. Jag tror en del har att göra med tidigare upplevelser. Aldrig upplevt riktig kärlek eller ens en kort romans överhuvudtaget.
Alltid blivit avvisad. Hatar det. Vill verkligen göra allt för henne och är som sagt som i ursprungsinlägget redo att offra fritid m.m för att träffa henne. Vill att det ska gå vägen verkligen.
Jag bör ha gjort mer tidigare också men går inte att ändra dåtiden. Har varit jättenervöst varje gång vi setts.
Samtidigt kvarstår de logistiska problemen för är inte direkt så man blir sambo direkt heller om man blir ihop.
Oavsett om detta leder till relation eller inte vill jag verkligen träffa den rätta kvinnan som jag kan vara gift med inom 5 år och ha barn med inom ca 8 år
Det jag tycker är märkligt är att du fortfarande har samma argument till varför det är extra tufft för dig att få en flickvän, där är du otroligt arrogant. Varför tar du inte till dig våra kommentarer där och släpper dina ursäkter och bara säger som det är?
Avståndet är inget problem om ni båda vill träffas, om ni ska bli sambo är verkligen inget du ska fundera över nu. Vi är hur många som helst som dejtat människor på långt avstånd.
Att du blivit avvisad som 12-åring och kanske en gång på gymnasiet är ett skämt, det kan du inte ha som argument till att du är så paralyserad. Alla blir avvisade och måste hantera det.
Och den moderna dejtingen är endast din ursäkt till att du inte vill träffa någon som kanske gör slut med dig om två månader.
Skriv inte dina ursäkter mer och framför allt tänk dom inte mer, det är inte relevanta ursäkter utan bara skäl för dig som gör att du inte agerar. Du är feg och nervös (där skrev du rätt i texten ovan) och livrädd att göra bort dig och att andra ska skratta åt dig.