• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2025-03-05 09:11:42 följande:

Det här att ni ska ses snart: har hon nån gång FÖRE dig sagt att det ska bli trevligt att träffa dig igen? Eller har hon som mest svarat "Ja, det ska bli trevligt" om du skriver det?

Ja, det har hon skulle jag säga
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-04 13:37:43 följande:
    Sannolikheten att man träffar sitt livs kärlek innan 25 är rätt liten. För de flesta är det 25-30 som gäller, speciellt i storstäder där många pluggar vidare. Att man blir tillsammans med sin "high school sweetheart" är något som mest sker i amerikanska romantiska filmer. De som faktiskt har träffat sitt livs kärlek så tidigt har inte varit på jakt efter den. 

Börja hitta din lycka i dig själv istället för att hänga upp den på en relation som aldrig kommer att bli av eftersom du ställer upp en massa hinder i vägen hela tiden. 

Människan vet inte vem hen egentligen är förrän hjärnan är fullt utvecklad och det sker runt 25års ålder. 

Säg att du vågar fråga henne på dejt när ni ses nästa gång, låt oss fantisera om att hon säger ja. På vilket sätt har avståndet då helt magiskt försvunnit? Det har ju varit en av de viktigaste anledningarna till varför du inte kunnat agera har du ju sagt upprepade gånger. Att jag varken tror att du kommer att våga eller att hon kommer att säga ja är en annan sak. 

Jag vill fortfarande göra det ändå. 

Jo, det kommer bli av. Jag sätter inte upp en massa hinder heller. Ge exempel då... 

Ja, avståndet finns där men att gå på dejt och ev bli hennes vore såklart värt det. (Läs ursprungsinlägget)

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-05 11:05:29 följande:
    1.Avståndet, du har haft det som ett argument hela tiden

2. Hur hon kommer att tolka det, samma sak här

3. Du gillar inte moderna dejting. Du har drar upp detta hela tiden till varför du inte bjuder ut henne

4. Du vill inte att andra ska veta

Ett tips: välj "visa endast" på dina egna inlägg så ser du alla hinder och ursäkter du har. Ditt minne är kort.
    Nej, mitt minne är inte kort. Det är inte direkt skapade hinder som du antyder utan riktiga saker där inte jag har fullt ansvar för (ex avståndet)
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-05 11:15:09 följande:
    Det har konstaterats tusen gånger att det inte är alls genomförbart (enbart i ditt fall, alla andra har klarat sig) pga avståndet. Så bara ge upp och skit i det.

Det vore otroligt pinsamt att komma krypande vid det här laget så bespara dig själv skammen att fråga henne.
    Att ge upp är otänkbart för mig. Aldrig någonsin kan jag ge upp på förhand. Nej, är enbart hon jag gillar. 

Nej det vore det inte. Måste fråga henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-05 12:08:32 följande:
    Jo, jag tycker faktiskt att du ska ge upp. Ingenting har hänt sedan november 2023, och det är ytterst osannolikt att något kommer hända i framtiden heller.

Du mår säkerligen sämre av att gå runt och tänka att du ska göra en massa saker som du sedan inte gör, än att se sanningen i vitögat och ge upp den här tjejen. Du kommer må mycket bättre när du inser att det inte kommer bli någon relation mellan dig och tjejen. Släpp pressen på dig själv, släpp den inre pressen att ständigt bortförklara varför du inte gör något.

Absolut inte. Att ge upp kommer inte ske. 

Nej, för jag kommer bjuda ut henne (antagligen efter hon muckat) 

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-05 12:47:53 följande:
    Du skulle ju bjuda ut henne på eventet nästa helg? Har du redan backat från det? Nu blir det först när hon muckar? 
    Nej vi kommer ses där men pratar om att bjuda ut henne på nånting med enbart oss två
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-05 13:31:39 följande:
    Så du har redan bestämt dig för att inte göra något nästa gång ni träffas? 

Vi kommer ses nästa lördag under den dagen med ett event för förbundet. Borde jag bryta, krossa eller låta isen vara? Vill bryta isen och bjuda ut henne. 
    Kommer prata med henne där så ofta jag kan iaf (är bara över dagen dock) 

Får se
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-05 13:45:35 följande:
    Då tar vi det igen då med vad du skrivit om att bjuda ut henne på eventet:

#6619 Vi kommer ses nästa lördag under den dagen med ett event för förbundet. Borde jag bryta, krossa eller låta isen vara? Vill bryta isen och bjuda ut henne. 

#6621 Jo, jag ska försöka. Lika bra att planera något. 

#6664 Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-04 07:56:05 följande:
    Exakt, hade han gjort något åt det hela, dvs att bli tillsammans med henne, så hade hon ju vetat om det. 

Undrar om han har en ny ursäkt nästa vecka efter helgens träff, eller om han kör de vanliga i repris. 

Är inte denna vecka vi antagligen kommer träffas utan nästa vecka. Jag hade älskat att vara i en relation med henne på alla sätt.

Du börjar snurra in dig så i dina fantasier och ursäkter att du inte vet vad du skriver längre... 
    Ja alltså vill helst bjuda ut henne på eventet men annars göra det efter hennes muckning
  • Meddelande borttaget
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-03-05 13:50:19 följande:
    Ja alltså vill helst bjuda ut henne på eventet men annars göra det efter hennes muckning
    Alltså efter hon har muckat
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-05 15:27:49 följande:
    Varför frågar du henne inte INNAN eventet om ni ska göra nåt den dagen, bara ni 2?
    Går inte att göra ngt bara vi den dagen tror jag 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-05 20:33:16 följande:
    Ingen tid att ta en fika? En promenad? Äta lunch tillsammans?
    Inte själva, nej. Tror tyvärr att det inte går att göra det den dagen inte under en särskilt lång tid iaf. Bara ca 20 min om något
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-05 20:42:39 följande:
    Och du tycker inte att det är värt att fråga ens? Det finns en liten chans att ni äntligen kan få till egentid men då skyller du på att det är för kort tid?

Hade du inte tackat ja direkt om hon föreslagit det för dig? Om hon skrivit och frågat om ni kunde försöka få till en kort fika tillsammans?

Vet inte ens om det finns 20 min för en kort dejt/träff heller. Såklart hade jag gärna gjort det om det gick men vet inte om det gör det. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-05 22:51:52 följande:
    Ingen planerad aktivitet på eventet (skit samma om det är att skala potatis till lunchen) du kan föreslå att ni gör tillsammans?

Vi får det redan bjudet av organisationen men jag ska försöka hänga med henne under dagen. 

Alltså jag hatar denna sitsen jag är i något enormt. Det är jobbigt, det är slitigt men framförallt tungt att bära dessa känslor men inte kunna träffa henne ofta. Och sen tänka att vi värsta fall bli avvisad. Det gör en inte glad direkt. Vill bara vara i en relation med henne såklart allra helst men läget nu är inte roligt. Det enda roliga är att kunna skriva med henne och veta att jag kommer träffa henne nästa vecka. 

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-06 09:39:31 följande:
    Du kommer inte att göra något som leder till ett avvisande. Du har valt limbo.

Eh, håller inte med 

Nej, jag har inte valt denna situation. Inte direkt så jag bara efter att ha träffat henne "låt mig få känslor för henne" 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?