Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-04 13:37:43 följande:
Sannolikheten att man träffar sitt livs kärlek innan 25 är rätt liten. För de flesta är det 25-30 som gäller, speciellt i storstäder där många pluggar vidare. Att man blir tillsammans med sin "high school sweetheart" är något som mest sker i amerikanska romantiska filmer. De som faktiskt har träffat sitt livs kärlek så tidigt har inte varit på jakt efter den.
Börja hitta din lycka i dig själv istället för att hänga upp den på en relation som aldrig kommer att bli av eftersom du ställer upp en massa hinder i vägen hela tiden.
Människan vet inte vem hen egentligen är förrän hjärnan är fullt utvecklad och det sker runt 25års ålder.
Säg att du vågar fråga henne på dejt när ni ses nästa gång, låt oss fantisera om att hon säger ja. På vilket sätt har avståndet då helt magiskt försvunnit? Det har ju varit en av de viktigaste anledningarna till varför du inte kunnat agera har du ju sagt upprepade gånger. Att jag varken tror att du kommer att våga eller att hon kommer att säga ja är en annan sak.
Jag vill fortfarande göra det ändå.
Jo, det kommer bli av. Jag sätter inte upp en massa hinder heller. Ge exempel då...
Ja, avståndet finns där men att gå på dejt och ev bli hennes vore såklart värt det. (Läs ursprungsinlägget)