• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Vi kommer ses nästa lördag under den dagen med ett event för förbundet. Borde jag bryta, krossa eller låta isen vara? Vill bryta isen och bjuda ut henne. 

Hon svarade idag då jag skrev i söndags (hon hade haft övning under hela förra veckan) så hon iggar aldrig mig utan svarar osv också. Men blir roligt att träffa henne då.

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-03 19:22:25 följande:
    Ingen idé att planera något, då du inte kommer att göra något ändå. Vad är krossa isen? Och bryta isen?

Jo, jag ska försöka. Lika bra att planera något. 

Det är en vanlig metafor som du bör känna till.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-03 19:27:45 följande:
    Nej det är inte en metafor, och du har fel om verbet som används.
    Bryta isen är det idiomatiska uttryck du söker. (Lärde jag just AI nåt nytt?)

Det är en metafor. 

Ja, det heter bryta isen? Sade inte annat...

lengua.se/metaforer-exempel/

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-03 19:30:18 följande:

Hallå TS? Kan du länka den experten med liknande namn du egentligen följde eller tala om varför du inte följer hennes råd?

Anonym (X) skrev 2025-03-02 20:13:14 följande:

Om hon så dejtade hon dessutom andra efter/under tiden att hon träffat den blivande fästmannen. (56:e dejten av 180)

Irrelevant för jag vet vad jag söker och vad jag har att ge i en relation. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-03 19:39:41 följande:
    Så... varför följer du henne och ger henne som exempel på en expert som du lyssnar på?

Hur tycker du din strategi att bara vara passiv funkar? Har du  kommit nånstans alls på 1,5 år? (Nej att skriva kort en gång i månaden och hon aldrig hör av sig först räknas inte)

Tog bara ett exempel och hon är bara en av jättemånga som inte tycker man ska stressa fram något 

Passiv? Jag gör mitt bästa för henne

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-03 19:47:15 följande:
    Har hon tackat dig för det?

Om detta är ditt bästa så tycker jag synd om henne. Du behandlar henne som en ytlig bekant. 

Va? 

Nej, det gör jag inte utan behandlar henne med djup respekt och försöker visa allt jag känner för henne men det är inte enkelt. Iom att vi inte är i en relation kan jag inte göra allt heller 

Vill inte heller som vissa andra killar i min ålder bara ligga runt (som tyvärr är jättevanligt idag bland vissa) där det idag är tabu att ens söka långsiktigt med stora mål.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-03 20:00:51 följande:
    Hur visar du allt du känner? Genom att skriva ytligt? Genom att skriva sällan? Vad menar du?

Om du inte kan prata med henne om annat än ytliga saker och er förening kan ni aldrig ha en relation, det förstår du väl?
    Svårt att beskriva exakt 

Kan göra det såklart och är jättestor skillnad på en relation och en icke relation. Skulle vara en bra pojkvän 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-03 21:15:43 följande:
    Vill man så gör man. Agerande säger mer än ord.
    Jag försöker 

Är en så tuff situation dock. Gillar henne rejält (skulle göra mkt för henne) vilket gör det svårare att agera. 

Det svåra är att skaffa flickvän, hade hanterat en relation väldigt bra
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-03 22:25:01 följande:
    Tyvärr så hade du nog inte det, du verkar faktiskt väldigt svår att ha att göra med.
    Håller inte med. I en relation hade jag gjort allt för att min flickvän skulle trivas i relationen och vilja göra nya saker också ex. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-03 22:50:42 följande:
    Varför skulle hela din personlighet ändras för en tjej?
    Inget av det jag nämnde går emot något jag gör nu
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?