Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-09-25 20:53:29 följande:

Herregud, skulle såklart skriva efteråt också så hon skulle känna sig trygg. 

Nej, jag skulle inte göra det obekvämt. 

Nej, jag är tydlig men folk kan alltid misstolka saker

Vad kan misstolkas med "jag gillar dig, vill du gå på dejt med mig?" Det är inte svårare än så. 
    Anonym (K) skrev 2024-09-26 00:03:29 följande:
    Hann inte??
    På tre helger hade de inte två minuter att skicka iväg ett meddelande om hon är intresserad av att träffas nästa permission??
    Det är klart han inte har eftersom det är enklare att komma på hinder än lösningar då han inte är så förälskad i henne som han påstår. 
    anonym05swe skrev 2024-09-26 12:28:49 följande:
    Vet inte men när det passar. 
    Alltså vill du inte så mycket som du försöker få det att verka. 
    anonym05swe skrev 2024-09-26 19:41:47 följande:
    Jo, vill verkligen bli ihop med henne om det går. 
    Nej, för då hade du agerat för länge sedan! Du hade tagit ett steg i den riktningen oavsett om det är ett "perfekt tillfälle" eller inte. Alla dina handlingar visar på att du har henne som en snuttefilt, att kunna drömma om men där du slipper agera, ta risken att bli sårad eftersom hon är ouppnåelig då du sätter upp en massa hinder hela tiden.

"Hon gör lumpen" (snart muckar hon, vad är ursäkten då?)
    "Det är logistiska problem att träffas" (går att lösa om man verkligen vill)
    "Jag vill inte fråga henne förrän vi ses på riktigt" (vilket århundrade som helst)
    "Jag hade tänkt skicka en inbjudan men vill göra något innovativt som jag inte vet vad det är så jag har inte skickat någon inbjudan" 
    "Jag ska fråga henne inom tre veckor " *tiden går * "nej, det blev inte av pga x, y, z"
    "Nej, det är inte så enkelt som att bara fråga om hon vill ses".

Ser du trenden? Nämn tre, nä, en sak du gjort för att komma närmare ditt mål med henne sen du startade denna tråd för snart ett år sedan. Vad exakt har du gjort för att visa att hon är den du vill vara med?
    anonym05swe skrev 2024-09-27 09:03:55 följande:
    Alltså rent praktiskt, är självklart redo för det även fast jag ogillar modern dejtning. 
    Vad är "modern dejting"?
    anonym05swe skrev 2024-09-27 09:40:08 följande:
    Ex att många relationer inte håller länge, en del personer vill inte stadga sig. En del personer söker enbart för bekräftelse antagligen snarare än att ge och ta i en relation. Men även att normen för dejter är absurd.
    Nej, de flesta vill inte stadga sig när de är 19-20. Man är inte vuxen och redo för det då som regel. Man träffas och har skoj, ibland har man tur och det utvecklas till något mer seriöst. 

Vad är normen för dejter? 
    anonym05swe skrev 2024-09-28 20:38:31 följande:
    Alltså andra svårigheter finns också kvar, vet ex inte vem annars jag kan se mig med om detta inte går vägen som ett exempel.
    Är man intresserad av en person, på riktigt, så funderar man inte över en backup plan om det inte skulle fungera med den man är intresserad av. 

Eftersom det är viktigt för dig att ha en backup ifall det inte fungerar med hon du påstår dig vara intresserad av  så är det viktigare gör dig att ha en relation än vem du har den med.
    anonym05swe skrev 2024-09-29 14:17:09 följande:

Herregud, har enbart intresse för henne. Inte heller sagt att jag kan tänka mig någon annan. Bara sagt att det är jobbigt om det inte går vägen med henne. 

Nej så är det inte.

Varför dillar du då om "jag vet inte vem jag ska bli ihop med om det inte blir henne"? Du är fortfarande för låst vid att det ska bli en livslång (helst) relation istället för att ta det som det kommer. 
    anonym05swe skrev 2024-09-29 21:19:01 följande:

För jag vet inte det, det betyder inte att jag söker någon "backup" bara för jag sade det. 

Varför skulle jag inte vilja ha en långsiktig relation? 

En långsiktig relation växer fram. Det är sällan något man bestämt sig för från början. 

Jo, eftersom du vill veta vem du ska fokusera på om det inte blir hon du inte lyckats fråga om en dejt med än så söker du en backup. Det är dina egna ord "jag vet inte vem jag ska ha en relation med om det inte blir henne". Det är inget man funderar över om man är förälskad i någon. 

Jag är vansinnigt förtjust i min vän som jag träffar då och då, när vi får till det. Det finns absolut ingen annan jag vill vara med förutom honom. Vi har massor med hinder i vägen i form av avstånd, barn på respektive håll och liknande och ändå får vi till det så ofta vi kan för att vi VILL umgås, VILL träffas. Då jobbar man sig runt hindren, om man VILL något. 

Du ser bara hindren och är inte villig att riskera något för att, kanske, vinna något. Det är säkrare att säga att du vill men skylla på omständigheterna och "logistiken". 
    anonym05swe skrev 2024-09-30 09:21:51 följande:
    Nej men vill inte heller dejta eller vara en partner till någon utan en långsiktig vision. 

Misstolkning. Inte det som åsyftas utan enbart att om detta inte går vägen vet jag inte vad som sker framåt. 

Man kan vilja saker men logistik kan stoppa det ex. 

Har faktiskt skrivit med henne rätt länge som är en risk. 
    Nej, det är ingen risk att skriva till någon. Eller har du berättat om dina känslor för henne? Sagt att du vill dejta henne? Bjudit ut henne? Svaret är nej och om ni bara pratar om annat så tar du ingen risk. 

Nej, det är ingen misstolkning. Det är vad du skrivit. Att det sen inte är det du menar är en annan sak. Men skriv då vad du menar istället. 

Nej, vill man så löser man problemet med tex logistiken. Men då måste man vilja och våga fråga. Inte ha alla lösningar innan man ens frågat om den andre vill ses.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?