Anonym (Casa de Casanova) skrev 2023-11-22 22:34:03 följande:
Nu måste vi lösa detta problem och få lite struktur på situationen, Anonym05swe. Jag är lite bekymrad över att du använder ord som rädd, nervös, feg och out of my league om dig själv.
Ett problem är att inte veta hur man gör saker. I detta fall hur man får en tjej att gilla en. Ett annat problem är om man inte vågar utföra det som lämpligt för att få tjejen att gilla en. Ett tredje problem är om man går händelserna i förväg, svävar på rosa moln och gör planer för något saker som ev. sker i steg 8.
För allting du läser här i tråden och vad du tänker själv behöver du fråga dig : Vilket problem är det jag löser nu?
PS. Begreppet "Out of my leauge" är bara en ursäkt för killar som antingen har för dåligt självförtroende och/eller inte vet hur dom skall göra.
Vilken kille som helst kan få vilken tjej som helst om han bara har tillräckligt med självtroende och tillräckligt med kunskap. Punkt slut.
Det enda problemet jag vill lösa är att jag vill gå från att inte vara ihop med henne till att bli.
Vad menar du att jag ska göra för de problem jag tar upp isf? Jag har 0 erfarenheter från tidigare förhållanden vilket gör detta till otrampad mark för mig. Vad tycker du jag ska göra? Jag känner mig helt fast och vet inte vad jag kan göra för att bli tillsammans med henne. Hon är liksom den enda jag kan vilja vara med. Jag dejtar också enbart långsiktigt.
Det är bara henne jag prioriterar. Jag vet inte vad som är det optimala att göra för att bli med henne, det är det som är det jag vill.
Ja, begreppen används för att jag inte har erfarenhet från förhållanden tyvärr vilket gör mig osäker. Jag har erfarenheter av att få nej dock vilket är grunden till osäkerheten vilket du ser här.
Jag är själv också ledsen över att jag inte vet hur jag hamnar med någon jag vill vara med som jag gillar.
Jag hoppas även det sista stämmer men vet inte om det är så. Jag har aldrig haft någon men däremot fått nej av alla jag någon gång gillat.