• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 08:05:03 följande:
    Det är jätteoptimalt att börja med en middag eller en fika som första dejt. Man konverserar och diskuterar, berättar om sig själv och visar intresse för sin dejt. En bra första dejt är på en plats där det går lätt att avbryta om man känner att "det här funkar inte"

En inte optimal dejt är ett biobesök. Då sitter man tysta bredvid varandra i typ 2 timmar. 

Men, vad vet jag om dejting.... 

Jo, men jag gör hellre något mer aktivt.

Jag hade inte gjort samma sak igen heller. 

• anonym05swe
    fornminne skrev 2024-10-23 10:51:02 följande:

Återkom i tråden när du har träffat tjejen i stället, eller någon annan tjej.

Det är meningslöst att fortsätta skriva innan dess. Det går bara runt i denna tråd.

Du skriver att du inte gillar modern dejting, vad det nu är. Det behöver du inte göra, och det finns många sätt att träffas på.

Men du inser väl att man måste _träffas_ och _ungås_ för att bli tillsammans med någon? 

Du kan inte bli tillsammans med en tjej utan att umgås med henne, oavsett vad ni gillar att göra. Man kan börja lära känna varandra online som ni har gjort, men det räcker inte. Du vet fortfarande inte ens om hon är intresserad, du vet inte ens om hon är singel! 

Så vad är meningen med denna tråd? 

Ja och jag vill träffa henne såklart. 

Ja, jag vet men ogillar det med att man behöver organisera och krångla en massa. Skulle helst växa ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla en massa. 

Ja, jag vet och vill träffa henne. Ska bjuda ut henne när det passar.

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 11:39:05 följande:
    Ingen, absolut ingen "växer ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla". Jo, om det är en arrangerad relation där föräldrarna styr upp det hela  då slipper iaf du själv "organisera och krångla" eftersom någon annan gör det åt dig. 

Om du inte vill "organisera och krångla" för att få till dejter så är du inte tillräckligt intresserad.

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

• anonym05swe
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-23 13:34:17 följande:
    Om dejterna är tråkiga passar ni inte ihop och då är det ju lika bra att strunta i alltihop. När man är nykär är det kul att kolla på en betongvägg tillsammans. :) 
    Ja och jag vill träffa henne likt i ursprungsinlägget. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-10-23 14:52:57 följande:
    Du förstår att du måste träffa och umgås med en person om det ska finnas nån chans i världen att växa in i en relation?
    Ja, såklart. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-10-23 23:02:45 följande:
    Finns det några såna kvinnor i ditt liv,som du umgås ofta och nära med?
    Alltså enbart gått på dejt med en kvinna men gillar inte heller direkt att gå ut med folk heller ex.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-10-23 14:51:44 följande:
    Har du vågat skriva djupt och personligt nu? Och SVARAR hon djupt och personligt?
    Alltså skriver mest utan att gå in på djupet för vill inte stressa henne eller riskera störa henne. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-25 20:15:32 följande:
    Haha, men snälla någon. Du har ju skyllt på exakt samma grej om och om igen. Vaddå ?stressa?? Du har haft kontakt med den här bruden i en hel jävla evighet och hon har fortfarande ingen som helst aning att du ens har ett pyttelitet intresse för henne eftersom du är så jävla rädd för att säga det att du hellre ältar om denna brud på ett familjeforum i åratal istället. Skärp dig för fan, det är pinsamt!
    Jag ska få det gjort men det är inte direkt enkelt. Pinsamt? Är det bättre att vi har killar som i min ålder bara går från relation till relation och där det också finns folk som är otrogna och inte bryr sig om den andra. Det är snarare pinsamt att folk är otrogna och dylikt. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-10-25 22:09:07 följande:
    Ja det ter sig faktiskt bättre, om alternativet är att sitta och älta i åratal och aldrig träffa någon för att man hittar på så konstiga bortförklaringar. Sitta ensam resten av livet är utsikten för dig då. Men du kanske tycker det är bättre än att riskera att din allra första relation ev. blir kortvarig?
    Nej jag hittar inte på konstiga bortförklaringar och ska dessutom agera (mer än jag gjort för har redan agerat en del genom att skriva med henne). Skulle såklart också acceptera en kortvarig relation såklart även om jag inte föredrar det
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-25 23:29:04 följande:
    När ska du agera då, när du är 40?
    Nej såklart långt innan det. Är dock inte så enkelt.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-28 21:28:56 följande:
    Hahaha, så gulligt! 😆 Ingen hade någonsin haft en chans att träffa någon partner då med TS resonemang. 😉
    Vill inte att det ska vara ytligt, vill verkligen helst bara prata igenom det med henne
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-29 16:24:38 följande:
    Jag håller med skribenten ovan, vad är det för ytligt med den frågan? Jag fattar verkligen inte? Blir ju ännu konstigare att bedyra sin eviga kärlek och göra en stor sak av det.
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-10-29 16:43:14 följande:

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

• anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-29 17:39:47 följande:
    Nej, hon kommer inte tolka det så och hon kommer inte tycka att du stressar fram något. Jag tror att du är rädd för att bli nobbad av henne och att din dröm således försvinner, det är säkert därför du inte vågar föreslå något så enkelt som en fika.
    Nä handlar inte om det för har tyvärr blivit nobbad 2-3 ggr tidigare redan utan enbart om hur det kan tolkas. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?