Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-09-22 12:45:13 följande:
Det är precis så enkelt om HON är den viktiga för dig. Men eftersom du inte är så förälskad i henne som du påstår så hittar du problem som inte finns.
Du kommer aldrig att hitta en relation med den rätta personen om du aldrig vågar chansa på någon som kan vara rätt eller kan vara fel. Du vet aldrig om det är den rätta redan från innan du träffat någon. Du måste träffa och faktiskt lära känna någon innan du vet om det är den rätta.
Men, så länge du
1) låser fast dig vid den perfekta relationen,
2) bara ser hinder
3) inte vågar chansa
Så kommer du att sitta där, i din studentlya, och se drömtjejej (och alla andra tjejer) bli ihop med andra killar. Allt för att du inte vågar chansa.
Min första relation, på högskolan, var en chansning. Kärleksrelationen höll i 6 månader, vänskapsrelationen har hållit i nästan 25 år och har blivit en kärleksrelation igen.
Min andra, långa, relation var jag ute efter att ha lite skoj. Den höll i 22 år.
Som sagt, du vet aldrig förrän efteråt om relationen blir långvarig eller inte. Eller vad som händer under tiden, eller hur önskningar ändras under tiden.
Jo, det är hon jag har känslor för. Fast logistiska problemen hade funnits där oavsett vad jag gjort även om vi var ihop idag?
1. Inte "låst fast mig" för jag föredrar det mycket hellre än andra former av relationer
2. Gör inte det för jag poängterar de riskerna som finns
3. Har chansat redan en del
Vill inte bli ihop med någon tjej för sakens skull, vill verkligen helst bli ihop med hon jag gillar i en bra relation om det går.
Inte sagt att man vet tidigare.