Inlägg från: Anonym (Poppe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Poppe)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-08-17 10:04:55 följande:
    Nej det gjorde det inte. 

Nej utan snarare att man pratar om ex framtida drömmar för relationen ex flytta ihop, gifta sig och om man i framtiden vill skaffa barn ex. 

Nej haha

Att ha långsiktiga visioner är rimligt ja. 
    Även om man vill samma saker, efter några veckors dejtande, betyder inte det att man kommer att lyckas att hålla ihop. Så mycket saker kan hända längs vägen.

Bara en så enkel sak som att man med tiden ser fler och fler av den andras negativa sidor och inser att det inte är något man vill leva med. Eller att man utvecklas åt olika håll - särskilt vanligt när man är så unga som ni är.

Om man ständigt eftersträvar perfektion är man dömd att misslyckas. Det är bättre att vara lite förlåtande mot sig själv och tillåta sig att försöka saker som kanske inte kommer att funka. 

Ja, det är jobbigt när saker går snett, men man tar sig igenom det. Livet blir inte förstört, bara annorlunda mot vad man hade tänkt sig.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 13:16:05 följande:

Jag ska göra det. 

Nej, jag är mogen för en relation. Är nog ganska många som håller med mig att det inte direkt är jättenkelt att bli ihop heller. Tror det finns en del folk som också bara vill vara i en stabil, lång och kärleksfull relation. Är dock hellre i denna situation än att gå från relation till relation hela tiden också. 

Det är sant att det inte direkt är jätteenkelt. Men det betyder inte att det är otroligt tufft, komplex och riskfyllt.

Ja, man måste samla mod och våga ta ett steg i den riktning man vill gå åt, och sedan ett steg till och ett steg till. Men det är liksom bara det. Inte komplext alls, men man behöver hitta styrkan inom sig så att man inte fegar ur. 

Vågar du så har du en chans att vinna. Vågar du inte så kommer du garanterat att förlora.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 13:44:04 följande:
    Jo jag klarar av det samtidigt som jag tycker det är tufft eller ja främst tråkigt med typ middagsdejter. Gör hellre roliga saker med en framtida partner.
    Insisterar hon på att umgås på sätt du tycker är tråkiga så kommer nog dina känslor att svalna rätt fort. Då är det bara att gå vidare.

Om du inget gör och bara fortsätter att drömma om att ni ska bli ett lyckligt par kommer det att vara mycket svårare att släppa henne. För att inte tala om att du kanske går miste om ett underbart förhållande! 

Bara gör't!
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-08-26 20:25:16 följande:

Det värsta med allt detta är inte att potentiellt bli avvisad. Det värsta med allt detta är inte heller att inte kunna ha en lika god vänskap som nu efteråt vid en avvisning. 

Det värsta är att jag inte vet vem annars jag kan vara med. Har verkligen ingen aning. Känns tomt. 

Ta en kärlek i taget! Du behöver inget andrahandsval.

Skiter det sig den här gången så får du börja leta efter ett nytt förstahandsval. Håll dig aktiv och träffa folk så hittar du någon förr eller senare. 
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-08-30 18:40:58 följande:
    Jag ska göra det, nu har det dock gått så lång tid att jag inte själv vet vad som komma skall. Det är det jobbigaste med detta. Allt är så ovisst. 
    Om ovissheten är det värsta så borde du verkligen göra slag i saken så fort det bara går. Fråga henne så får du veta!
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-08-31 20:49:43 följande:
    Jag ska bjuda henne men det är inte enkelt. Vet heller inte vad som komma skall efter en potentiell avvisning, men om jag inte blir avvisad och på något sätt blir ihop med henne vore det fantastiskt. 
    Det är just därför du inte ska dra ut på det. Du bara plågar dig själv med dina trassliga tankar istället för att se till att du får klarhet. Gör något istället! Fatta mod och ta steget!
  • Anonym (Poppe)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-10 19:28:08 följande:
    Enda sättet du undviker att (eventuellt) bli friendzonad, är att tydligt visa ditt intresse. Då riskera du i stället att bli avvisad, men det är den risk man får ta om man hoppas på något mer samt inte vill hamna i kompisfacket.
    Ta till dig vad Tvillingmorsan skriver här, TS! 

Vill du vara något annat än kompis så måste du bete dig som något annat än kompis.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-09-11 20:09:43 följande:

Inte nödvändigtvis. 

Mer kreativt än en restaurang och dessutom bara ett exempel på saker att göra som är tråkigt på en dejt. 

Nej, allting är inte mitt fel. 

Detta är inte en fråga om skuld. Det spelar ingen roll vems fel saker och ting är.

Det väsentliga är att det är du och ingen annan som måste göra något, ifall din dröm ska kunna bli verklighet. 
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-09-20 13:39:28 följande:
    Är inte så enkelt. Försöker agera men är inte väldigt smidigt att göra heller. 

Har skrivit med henne och pratat med henne. 
    Det är jättesvårt att vara smidig i ett sådant läge som du befinner dig i. Bara släpp den ambitionen!

Nöj dig med att du lyckas fråga på ett okej sätt. Det måste inte vara friktionsfritt för att ändå kunna bli lyckat i slutändan. 
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-09-21 21:46:22 följande:
    Jo men vill bjuda ut henne irl av respekt för henne. 
    Det är inte respektfullt att sätta någon i en situation där det är svårare att säga nej.

Riv av plåstret nu: skriv ett meddelande där du föreslår en träff!

Ja, det kan leda till att du får nobben. Men då vet du och kan ägna din energi åt att komma över henne och gå vidare.

Och tänk om hon säger ja!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?