Inlägg från: Anonym (Poppe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Poppe)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-05-07 15:21:09 följande:
    Vill inte vara "för på". Tänk om hon tror redan nu att jag gillar henne?
    Det vore väl toppen! Då kan hon välja att närma sig dig eller skapa mer distans beroende på hur hon själv känner.

För du måste inse att detta är någonting ni gör tillsammans, oavsett vart det leder i slutändan. Det funkar inte att du gör allt själv och behåller full kontroll. Det är när du släpper en del av kontrollen till henne som saker och ting kan hända. Kanske önskade saker, kanske oönskade saker. Men låter du inte henne vara med och styra så händer ingenting.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-05-27 18:25:51 följande:
    Ja, det kommer jag vara absolut. Vill dock inte riskera bli ihop med någon som jag riskerar ångra det med. Vill träffa för att det ska vara långsiktigt. 
    I så fall kan du aldrig bli ihop med någon. Det finns alltid en risk att det går fel, så är det bara.

Våga ta chansen! Även om relationen inte håller så kommer den att lära dig massor med saker som det inte går att lära sig på annat vis. Vi behöver skaffa oss erfarenheter i livet, både bra och dåliga.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-06-03 15:03:47 följande:
    Ja, växer helst in i men är öppen för att dejta om det är det som är nödvändigt. 
    Bra!

Att växa in i relationen funkar om man redan har ett naturligt umgänge. Men har man inget ställe (irl eller online) där man ses mycket och verkligen lär känna varandra ordentligt så behövs det att man aktivt bestämmer sig för att umgås. Och då blir det ju i praktiken som att dejta.
  • Anonym (Poppe)
     skrev 2024-06-09 14:09:26 följande:

Hejsan bor i Helsingborg, kan byta kontakt upg så kan du höra av. Dig själv är jag 38 men ny i denna värden . Snäll och underbart goo. Lär du också vara Mvh //

Allvarligt? TS är nitton bast och kär i en jämngammal tjej. Vad får dig att tro att han är intresserad av en gubbe som du?
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 23:56:23 följande:
    Att gå på en middag gör knappast så man växer ihop. Min drömdejt är oironiskt att bara prata i timmar utomhus och typ göra något lugnt. 
    Att äta middag är ju lugnt. Och nu är det sommar så att man kan äta utomhus - åtminstone vissa dagar.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-06-13 20:52:04 följande:
    När jag pratar promenad menar jag inte en kort promenad haha utan snarare så det är riktigt aktivt och ta pauser och prata osv. 

Nä normen är att middag i princip 1,5 h.
    Dina inlägg påminner mig om när en snubbe skulle tala om för mig var byn jag bott i i två år egentligen låg. Han visste det mycket bättre än jag, tyckte han, för han hade faktiskt varit där som turist i flera timmar för tjugo år sedan. 

När människor som har mycket mer erfarenhet av dejting än vad du har talar om för dig vad som är en vanlig dejt, tro på dem! 

Dina dejtidéer blir inte sämre för att många andra gjort samma sak. Ni är fortfarande två unika människor även om ni har en alldeles vanlig dejt.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-07-06 18:18:18 följande:
    Det jag pratade om var som sagt att det är kärlek man söker, inte bekräftelse. Bekräftelse är en del av en relation ja, men inte jätteviktigt att få direkt. 
    Bekräftelse är superviktigt!

Bekräftelse på att man är värd att älskas, värd att tas på allvar, att ens kroppsliga och mentala hälsa är viktig, att man är en betydelsefull del av andras liv.

Jag hade varit en spillra av en människa om jag inte hade fått all den bekräftelse jag fått i mitt liv av föräldrar, övrig familj, vänner, partner.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-07-06 22:19:20 följande:
    Ja, men det är så svårt. Vet inte ens om detta inte går vägen vad som finns för plan B direkt. Vet inte hur eller vem jag ens kommer få känslor för om jag blir avvisad. 
    Var det alltså planerat att du skulle bli kär i tjejen som du är kär i nu? Om inte så förstår jag inte varför du tror att du behöver en plan för att bli kär igen.

Så länge man inte isolerar sig utan träffar andra människor och gör sig nya bekantskaper så brukar man hitta någon, förr eller senare.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-07-07 09:26:12 följande:

Nej och det är det som är poängen. Min poäng är att jag inte ens vet om/när jag kommer få känslor för någon annan om detta inte går vägen. 

Innan detta hade jag inte fått känslor på 4-5 år.

Det är okej inte veta. Livet går vidare ändå.
  • Anonym (Poppe)
    anonym05swe skrev 2024-07-07 11:12:23 följande:

Ja, det går vidare ja. 

Ja och det är det som är potentiellt jobbigt. 

Jag vet inte, Jag hoppas detta går vägen först. 

Ja, livet är jobbigt ibland. Det kommer man inte ifrån. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?