-
Mår fortfarande bra överlag. Ingen kan knappast styra över vem man får känslor för. Vem tycker att det är enkelt att skaffa relationer? Inte de flesta.Anonym (...) skrev 2024-11-10 10:00:10 följande:BULLSHIT, du mår ju inte alls bra, du skriver om din fruktansvärda väntan och vad jobbigt att du inte är i en fin lång relation, det är en så svår situation för dig, du är maktlös på grund av alla faktorer som hindrar dig och inte är ditt fel, ingenting i detta är enkelt osv osv osv.
-
Är inte så farligt. Finns definitivt nog rätt många i min ålder som också har problem att skaffa en livslång relation. Är inte direkt så jag bara vill gå till "första bästa" utan vara helt säker. Skulle inte vilja vara i fel relation med fel person.Anonym (...) skrev 2024-11-10 11:10:23 följande:Fast i detta mår du inte bra och det räcker. De flesta har inte så stora problem med detta som du har. Det är inte normalt och du mår inte alls bra av det.
-
Otroligt konstig jämförelse som är irrelevant i sammanhanget.Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-10 18:03:36 följande:Nja, du kan köpa skidorna och sen vänta på att du ska växa in i träningen. Eller skylla på att det är långt till snön. Eller komplext att träna, man blir ju trött och svettig. Dessutom, andra kan få reda på det. Och det bästa, du har gjort något, du har faktiskt köpt skidor. Nu behöver du bara vänta på att det andra löser sig.
-
felicityporter skrev 2024-11-10 18:48:10 följande:Nej, det är faktiskt ingen konstig jämförelse alls. Det är ju helt omöjligt att ni ska kunna växa in i ett förhållande om du aldrig tar initiativ till att träffa henne eller ens fråga om hon är singel. Det kommer ju aldrig hända någonting då och du har redan sagt i ett helt år att du ska fråga henne ?någon gång? men att det ?inte är så enkelt?. Det kanske låter hårt, men du kommer aldrig träffa en tjej om du fortsätter som du gör.
Jo och jag är i färd med att bjuda ut henne, måste bara fixa annat först. Har dessutom tagit initiativ genom att skriva henne.
Har inget intresse för någon annan just nu och ska bjuda ut henne men vet inte hur det går logistiskt.
-
Anonym (...) skrev 2024-11-10 20:08:08 följande:men han kommer ju å andra sidan ha massor flickvänner genom livet
Nej, haha
Vill verkligen bara vara i en bra relation genom livet helst men nu för tiden är lojalitet och långa relationer inte lika vanligt att sträva efter.
-
Nej, jag kommer inte ha "flera". Jag kommer sikta på och kommer klara det med att ha en flickvän genom hela livet. Har sociala förmågor såklart.Anonym (Lugn) skrev 2024-11-10 21:14:35 följande:Va? Tror du? Tror att han kommer att ha noll. Inget socialt liv, inga social skills. Hur skulle han få en flickvän?
-
Nu lägger du in saker som jag inte sagt. Alltid sagt att det ska vara en bra och kärleksfull relation (dvs ingen som är beroende av någon och där det är på lika villkor). Aldrig heller sagt att det är skamligt att skilja sig heller överhuvudtaget för tycker inte det alls.Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-10 23:49:16 följande:Jo, det är precis lika vanligt att sträva efter. Skillnaden mellan förr och nu var att det var skamligt att skilja sig, för man var ju tvungen att vara gift, inte leva i synd. Förr hade kvinnor inte samma möjligheter på arbetsmarknaden utan förväntades ta hand om hus och hem och vara beroende av sin man.
Är det en sådan relation du vill ha? Med någon som är beroende av dig för sin försörjning? Där ni inte har en relation på lika villkor? Där båda tar ansvar för hus och hem och eventuell familj?
Varför nöja sig med en relation som efter hand visar sig vara skit? Varför ser du ner på de som inte nöjer sig med "second best"? Varför har du en inställning om att du minsann är lite bättre än alla andra eftersom du "vill ha en seriös och långvarig relation och inte tycker om modern dejting"? Samtidigt har du på ett år inte vågat närma dig den du påstår dig vara så ofantligt intresserad av mer än i form av ytliga mess av rädsla för vad "alla andra" ska tycka om de får reda på att du är intresserad av henne och "jag vill ju inte att hon ska missuppfatta och tro att jag är intresserad av henne"....
#suckfördagensungdom
Jag skulle inte göra det för jag skulle gör allt för att relationen skulle vara perfekt och jobba hårt för den. Inte sagt att jag är bättre än alla andra.
Herregud så skambelägger du mig för jag inte stressat fram ngt av respekt för henne. Har dessutom pratat med henne irl flera gånger på event. Det är inte enkelt att bara slänga iväg och erkänna känslor så där enkelt.
Vet heller inte hur framtiden ser ut rörande allt detta osv som gör det jobbigt. -
Anonym (Jonna) skrev 2024-11-11 07:15:26 följande:
Klistrar in frågorna IGEN . Du har skrivit en miljon gånger att feltolkningen du är rädd för är att hon skulle tro att du bara är intresserad av hennes utseende.
Jag har tre frågor angående detta. Jag vill gärna ha svar på var och en, utan att du använder de fraser du redan använt.
VARFÖR skulle hon tolka det så?
Om hon skulle bjuda ut dig, skulle du tolka det på det sättet då?
Redan nu tror du att hon tolkar dig fel, (att hon kanske är osäker på vad du vill) men den feltolkningen tycker du inte spelar någon roll?
Sade inte att hon skulle det men bara att det är en risk.
Vet inte.
Den feltolkningen skadar inte direkt.
-
Vill bjuda ut henne men vet inte hur hon kommer tolka det. Är faktiskt rätt jobbigt redan nu att ha behövt hanterat detta under längre tid än jag velat.Anonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:33:13 följande:Moment 22. hur ska man lära känna någon på djupet utan att bjuda ut?
finns ett bra ordspråk: utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans. tänkvärt. -
felicityporter skrev 2024-11-13 23:08:21 följande:Men om du aldrig frågar kommer ni aldrig någonsin ha en chans att känna varandra på djupet och definitivt aldrig bli tillsammans.
Jag vill inte vara hård mot dig men du kommer ju aldrig någonsin få en flickvän om du fortsätter med den här tafatta ?strategin?. Tjejer GILLAR faktiskt när en kille tar för sig och frågar ut dem.Ja och det är jobbigt att göra samtidigt som det också är jobbigt att avvisas. Har ingen annan plan heller om jag blir nobbad.
Jag har bara upplevt motsatsen dvs bli nobbad och dylikt.
-
felicityporter skrev 2024-11-14 11:05:03 följande:Självklart är det jobbigt att bli nobbad, men trots allt hör detta till vardagen för de allra flesta killar. Har du väl blivit nobbad några gånger kommer det kännas lättare och lättare, till sist lär du dig att det inte är en jättegrej. Världen går inte under. Och OM hon nu skulle nobba dig så är det väl bättre att du vet om du någonsin har en chans med henne eller inte så att du kan gå vidare i livet?
Som en liten rolig anekdot: min nuvarande pojkvän frågade ut mig säkert 20 gånger innan jag tackade ja. Jag hade alltid någon ursäkt, men han var ettrig. 😆 När vi väl träffades slutade ?dejten? i katastrof, trots att vi kysstes kände jag ingen attraktion och tyckte han var för blyg. Tänkte aldrig träffa honom mer? Meeeen, han var ettrig som sagt, fortsatte hålla kontakten och frågade 10 gånger till om vi inte kunde träffas igen innan jag till sist sa ja. Nu har vi varit tillsammans i 1,5 år och jag älskar honom supermycket! Så kan det gå?Jo men många i min ålder har redan stabila förhållanden. Valde heller inte att få känslor för henne utan det skedde bara efter att jag träffat henne ett par gånger. Alltså nej världen går inte under men det är otroligt jobbigt. Ja, det kanske det är men det är också inte trevligt.
Så du tycker man ska tjata? Jag har bara hört motsatsen att man inte ska fråga en massa gånger tidigare? Jag längtar också tills jag är i en bra relation under lång tid.
-
Ja vid anmälan hade det kunnat ske.Anonym (Poppe) skrev 2024-11-14 11:41:36 följande:Jag reagerade också på Felicitys berättelse. Det låter som att han hade kunnat åka dit för stalking ifall hon hade anmält honom...
-
Ska försöka bjuda ut henne efter att jag skrivit lite mer med henne. Ska skriva med henne denna vecka vet jag iaf (gått flera veckor sedan vi skrivit senast)Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 11:38:38 följande:Du har ju ingen plan nu heller. Du hade ju en plan i augusti att bjuda ut henne i september, men det gjorde du inte. Vad menar du att du har för plan nu?
-
Nej, inte träffat dem mer.Anonym (X) skrev 2024-11-14 17:38:09 följande:
Om du vill växa in i relationer (vänskap, kärlek) måste du faktiskt träffa folk. Universitetet är en bra plats för nystart.
Hur går det för dig?
Du skrev om några tjejer som var trevliga, har du träffat dem mer?
-
felicityporter skrev 2024-11-14 14:43:56 följande:Nej, många i din ålder har verkligen inte stabila förhållanden. De flesta killar i din ålder har svårt att hitta flickvänner, helt enkelt eftersom det är ?tjejernas marknad? (om man får vara krass).
Klart att det är en jobbig känsla men det är ännu jobbigare att vara intresserad av en person och gå i ovisshet bara för att man inte vågar bjuda ut den.
Jag tycker inte man ska tjata egentligen, men med rätt fingertoppskänsla och glimten i ögat kan det ses som ?endearing? och vara smickrande när killen verkligen kämpar lite och visar att han är jätteintresserad. Men detta är ju på case by case basis. Man får vara lite socialt smidig och känna av hur mottagaren upplever det man säger.Vet om rätt många i min ålder som jag gått i samma skola som är i stabila förhållanden. Ja, ovissheten är jobbig men så fort jag kommer in i en bra relation kommer det vara skönt att slippa den stressen.
Kanske men av andra tjejer vet jag att man enbart ska skicka typ 1-2 gånger och sen inte skicka mer om man inte får svar liksom.
-
Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:23:42 följande:Synd. Du måste inte tänka attdu ska bli ihop med nån annan, men det är bra vara social. umgås du med folk?
Alltså ja men enbart i skolan. Går inte heller "ut" på typ klubbar heller för känns inte så autentiskt.
Vill bara hitta den "rätta" dvs någon som jag kan se mig själv för hela livet med utan att behöva stressa och tänka på annat.
-
Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:54:31 följande:Är det inga du kan föreslå att häng med för fika eller gemensamma intressen? Menar inte just tjejer nu.
Nej inte direkt.
-
Inget särskilt har hänt skulle jag säga. Är enbart jobbigt att vara fast i samma situation månad efter månad utan att veta vad som sker sedan. Vill verkligen hitta den rätta så snart som möjligt men allt är så otroligt krångligt.Anonym (X) skrev 2024-11-14 19:58:59 följande:Varför inte?
Du verkade så glad i början när du flyttat, det verkade spännande, folk var trevliga. Vad hände? -
Sagt att en del gör det, inte alla. Det räcker med att kolla på statistiken.Anonym (Jonna) skrev 2024-11-14 20:09:31 följande:Men vad konstigt, du har ju skrivit tidigare att folk generellt inte vill ha stadiga förhållanden utan byta partner hela tiden?