• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-09 10:34:03 följande:
    Vad ställer du för frågor till henne som inte lett till att du känner henne bättre, på djupet? 
    Alltså har redan ställt frågor om sådant man kan fråga om på ex en första dejt om intressen osv m.m. Andra mer djupa frågor känns fel att skriva via sociala medier och inte prata om på riktigt med henne. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-06 12:44:34 följande:
    Folk bryr sig inte om vem du gillar, och om ett, två, fem, tio år ännu mindre.

Men om det ändå är oacceptabelt för dig så får du ställa in dig på att förbli ensam.

Hon kommer alltid veta om det dock speciellt om det inte går vägen. 

Nä, jag ska skriva med henne och förhoppningsvis få det gjort. 

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 10:41:25 följande:
    Du vill mycket men gör väldigt lite för att det ska bli så.

Du har haft ett år på dig.

Du går omkring och trånar efter en tjej som du bara känner ytligt och som du inte ens vet om hon är singel eller intresserad. För du är för feg för att ta reda på hur det förhåller sig.

Visst kan du fortsätta tråna efter henne på avstånd, utan att göra något mer. Det är ditt val. 

Men i tråden finns inget mer att säga. Ingen här kan hjälpa dig.

Alltså jag har ju skrivit med henne mycket i snitt ca 1 gång/veckan (har nu gått över 3 veckor) och vissa veckor har jag skrivit oftare men överlag ca 1 ggr/veckan. 

Ja? Det gör det inte enkelt. Speciellt om man ENBART söker långsiktigt och inte vill hoppa från relation till relation.

Herregud vi har skrivit med varandra ett tag och har träffats på event flera gånger. Att kalla mig feg hade stämt om jag inte hade skrivit med henne alls. 

Jag ska göra mer. 

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-09 14:48:13 följande:
    Snacka om att ha ett konstigt tankemönster. Om man har skrivit med en person i ett års tid och inte kommit in på djupare saker och diskussioner *skakar på huvudet*.... eller skriver du bara till henne på "öppna" kanaler och inte på dm eller messenger där det bara är ni två som kan läsa?

Köp relationslotten och ha en chans att vinna eller se någon annan vinna den vinst du vill ha. Just nu kör du på alternativ två eftersom du inte vågar köpa några lotter.

Nej jag skriver med enbart henne i DM. Har liksom redan frågat om mycket redan som intressen osv. Vet inte hur djupt jag ska försöka föra diskussionen utan att det tolkas fel. 

Ja, jag ska agera mer. Inte som att jag inte agerar.

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-09 14:12:23 följande:
    Förlåt, det kanske var fel att kalla dig feg. Du har uppenbarligen andra svårigheter.

När ska du göra mer? Vet du ens om hon är singel?

Nej det har jag inte. 

Ska skriva med henne mer.

• anonym05swe
    Anonym (Poppe) skrev 2024-11-09 16:02:29 följande:
    Ju djupare diskussioner du har med henne desto mer sannolikt är det att hon tolkar dig rätt.

När du bara håller dig till ytligheter är det mycket svårare för henne att fatta att du verkligen gillar henne och vill lära känna henne bättre.

Ja och det är det jag försökt med (ex genom att dma henne från början) och genom att prata med henne på event mycket. 

Fast jag har också ställt frågor osv. Försökt visa att jag bryr mig. Vet inte om en potentiell avvisning eller denna fruktansvärda väntan är det värsta.

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-09 22:01:15 följande:
    Väntan på vad?
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-09 22:28:20 följande:
    Du skrev ju precis att du pratar med henne mycket på eventen. 
    Ja, men senaste eventet var i somras. Det är inte roligt med denna långa väntan (har aktivt undvikit att ens försöka bli ihop med någon annan under denna tid också) av moraliska skäl. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-09 23:03:32 följande:
    Du väntar alltså på att få träffa henne eller vad menar du att du väntar på?
    Det är det jag hoppas på ja. Vill träffa henne, bara inte hunnit bjuda ut henne än. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-09 22:56:13 följande:
    Fast det är ju ditt eget fel att du väntat så länge. Och längre lär det bli. 
    Valde dock inte att få känslor för henne. Valde heller inte att det med armén skulle ske osv. Jag är inte ansvarig för allt som ex avståndet. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?