• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-08 12:10:25 följande:
    Tror inte att stressa henne löser det heller
    Hon blir inte stressad av att få ett förslag som hon antingen tycker är bra, eller som hon lätt kan tacka nej till, om förslaget inte skulle vara intressant. Ännu lättare när det gäller en person som är på långt avstånd och svår-träffad.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-09 20:00:51 följande:
    Du tror det är enkelt? Har skrivit med henne länge och är verkligen intresserad av henne. Ja, jag hade gärna kommit längre såklart men är verkligen inte enkelt. 

Vill såklart berätta för henne men först efter att ha träffat henne flera gånger. Vill inte direkt slänga mig in i en relation för fort. 

Är så otroligt jobbigt med dels tiden men också att jag inte hunnit vara helt ärlig med henne när vi setts på plats ex. Tiden gör det jobbigare också för nu är jag bara fast i samma situation. 
    Du sitter i konsekvenserna av dina egna val. Det är ingen som påstått att de tror att det är enkelt, tvärtom så har många i tråden sagt att man måste våga ta risker för att komma någonstans. Men det vill du inte och då händer givetvis ingenting.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 14:15:51 följande:
    Jag försöker men det är inte enkelt. Allt detta är extremt jobbigt med allt det krångliga. Modern dejtning är inte rolig att hantera..
    Men dejta inte modernt då, det är inte alls nödvändigt, du kan dejta på det sätt som passar er, så sluta tjata om modern dejting, det är inget du måste ha så finns ingen anledning att fortsätta dra upp det
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:11:49 följande:
    Fast det är ju det som är normen och jag har inte en aning vad för krav som skulle ställas på mig heller vid en dejt med henne. Vill verkligen stadga mig i en bra relation så fort som möjligt med rätt person (förhoppningsvis henne) liksom
    Fast du vill inte göra som normen ändå så bara släpp det.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:52:04 följande:
    Fast det är ju logistiska skäl som är den största orsaken till att jag inte bjudit in henne. Inte att jag är "omogen" då jag inte är omogen utan snarare mer mogen då jag inte vill stressa in i en relation.
    Du kommer inte kunna växa in i någon relation naturligt med henne pga logistiken så då återstår bara alternativ som du är obekväm med. Du får ta de alternativen med alla risker de innebär, eller så blir det inget. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 17:16:54 följande:

Roliga saker, inte direkt bara sitta och äta på någon tråkig plats. Innovativa och roliga saker som faktiskt ökar chansen för en relation där båda trivs. 

Det är ju komplext. 

Och dina strategier och tankekrumbukter som du kört hittills minskar chansen för att det ska bli en relation öht.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 23:33:40 följande:

Jo kanske men det är ändå inte direkt optimalt. Inte direkt så man vill bli ihop med någon enbart pga att ha träffats på en restaurang ex. 

Skulle såklart vara jätteroligt att träffa henne själv, har gått i månader nu och bara varit fast i samma meningslösa position utan att egentligen kunna göra något. Det är inte roligt.

Inget kommer bli optimalt i din situation med denna tjej, det är bara acceptera att det här kommer du inte kunna planera till att bli precis som du tycker. Så nu kan du lägga till det till listan på saker du inte kan invända med:

-det är inte optimalt

-gillar inte modern dejting (du måste inte dejta modernt, dejta som det passar er)

-avståndet (du vet att du kommer se till att kunna åka om det var så att hon frågade om du ville komma på dejt)
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:29:09 följande:

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

Om vem fan vill gå på tråkiga dejter bara för att ha en dejt? Vad tillför det till tråden att svara så? Ingen som föreslagit det ens
    Men för all del skit i att gå på dejt, om du inte tycker det är värt besväret. Slösa bort ditt liv medan du sitter och väntar på att växa ihop naturligt.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-10-25 20:31:18 följande:
    Jag ska få det gjort men det är inte direkt enkelt. Pinsamt? Är det bättre att vi har killar som i min ålder bara går från relation till relation och där det också finns folk som är otrogna och inte bryr sig om den andra. Det är snarare pinsamt att folk är otrogna och dylikt. 
    Ja det ter sig faktiskt bättre, om alternativet är att sitta och älta i åratal och aldrig träffa någon för att man hittar på så konstiga bortförklaringar. Sitta ensam resten av livet är utsikten för dig då. Men du kanske tycker det är bättre än att riskera att din allra första relation ev. blir kortvarig?
  • Anonym (...)
    felicityporter skrev 2024-10-28 17:06:59 följande:
    ?Jag tycker du verkar vara en jättetrevlig och rolig tjej och undrar om du vill fika med mig/gå på bio med mig till helgen??
    Hon kan misstolka det till att tro att han gillar henne för utseendet, enligt TS.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?