Anonym (löv) skrev 2024-08-24 19:43:52 följande:
Fast det är ju just det jag menar. Att de där få åren, om man tänker långsiktigt som du säger dig göra, inte spelar någon roll. Om ett år när du varit på universitetet två terminer och träffat folk som är lite äldre och inte bara exakt samma ålder som i skolan, så kommer du att inse att ditt tänk om att vara "samma ålder" är extremt snävt och kommer att exkludera nästan alla du träffar.
Hur skulle du göra om du blir kär i någon som är 3 år äldre? Om du föreställer dig en sådan situation där ni lär känna varandra och "växer ihop" som du uttrycker det. Ni delar mål med hur en relation ska vara. Ska du då säga tack men nej tack för att hon är några år äldre?
ALLA vill vara i en kärleksfull relation som fungerar bra. Verkligheten blir inte alltid så. Ibland på grund av saker vi inte kan påverka, ibland för att vi ändrar vad vi vill, gör bra eller dåliga handlingar, våra känslor svalnar osv i all oändlighet.
Att säga att du vill ha en kärleksfull relation som fungerar bra är som att säga att du tycker det är bra att andas luft.
Jag håller med gällande men vill fortfarande helst vara tillsammans med någon som är18-20 då jag är 19.
Skulle självklart bli ihop då om vi växer ihop som ett par.
Ja och det sker pga flera orsaker som går att motverka i vissa fall. Ex brist på kommunikation. Jag skulle älska att vara i en kärleksfull lång relation från nu till så länge det går.