fornminne skrev 2023-12-24 06:24:29 följande:
TS, hela denna tråd handlar om hur du ska komma närmare den här tjejen och eventuellt bli ihop med henne, något som du flera gånger har skrivit att du hoppas på.
Men du gör ju inte det som folk föreslår. Du gör inget för att det ska bli något.
Det stämmer att man inte ska vara för pushig eller på. Men om du inte hör av dig alls, eller om det går för lång tid, kommer hon att tolka det som att du inte är intresserad.
Tänk också på att det kan dyka upp någon annan kille, om hon inte redan har någon.
Du är ung, oerfaren och antagligen rädd för att bli avvisad. Det är därför du inte vågar närma dig henne mer än vad du har gjort. Det är ok att känna så. Kanske behöver du mer tid, kanske är du innerst inne mest intresserad av att svärma och drömma, kanske är du inte riktigt redo för en relation? Du är ung, fortfarande tonåring, har hela livet framför dig.
Men om man aldrig vågar riskera något, blir det inget. Vill man träffa någon måste man vara aktiv och anstränga sig. Risken att få nej finns alltid, den risken kommer man aldrig ifrån. Man kan också välja att strunta i att göra något, förbli passiv. Det är också ett val. Då riskerar man inga avvisanden, men man missar kanske också möjligheten till en lycklig relation.
Jo, har gjort det folk sagt, skrivit med henne innan eventet och pratade med henne där.
Jag är definitivt redo för en relation, drömmer mig inte bort utan har enbart en sanningsenlig bild av henne utifrån det jag sett av henne och hur min interaktion varit med henne.
Ja, är rädd för att bli avvisad vilket är normalt.
Avståndet är också riktigt jobbigt om det ev blir något om båda vill.