Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Hoppas hon är på nästa event som min organisation anordnar så jag kan prata med henne på djupet. Skrapade typ bara ytan senast.
Men sluta nu! Du blev attraherad av henne nästan direkt, det är självklart att det OCKSÅ berodde på att du gillade hennes utseende vilket innebär att du är precis lika ytlig som de du dömer så hårt.
Jag har inte träffat på någon som vill ha en tjej bara pga utseendet, det är i princip alltid att man gillar personligheten också- exakt som du. Du är så otroligt hård i ditt dömande av andra människor och tror att det är världens mest ytliga värld vilket inte stämmer vilket du vetat om du hade känt fler människor.
Du är attraherad av henne och vill bli ihop med henne och faktum är att du inte känner henne utan blivit kär utan att faktiskt veta vem hon är, antagligen är du kär på mycket ytligare grunder än de flesta eftersom många tonåringar idag blir kära i en klasskamrat som man träffat varje dag och faktiskt vet något om. Att du tror att du känner henne betyder inte att du gör det, det är ju bara tankar du har gjort större i dig.
Hela din tvekan runt att bjuda ut henne bygger på att du inte känner henne och inte vet hur hon skulle reagera, ni har alltså inte ens nuddat vid dejtingfrågan utan bara hållt er till ytliga frågor- dvs du känner henne inte väl. Modern dejting???
Ja, men det handlar inte enbart om utseendet. Jag är attraherad till henne som person. Har 0 känslor för hennes identiska syster ex som också är i organisationen så det handlar inte primärt om utseende utan i hög grad för den personlighet hon är.
Herregud har du aldrig hört hur det låter i ett omklädningsrum
Nej, jag är inte "kär på ytliga grunder" utan gillar henne för den hon är helt.
Nej, det handlar snarare om respekt och att inte stressa fram saker.
Om du inte har några problem, varför sitter du då här efter 8 månader?
Hela tråden handlar om dina problem som gör att du inte kan/vågar närma dig henne och be om en träff.
Hur är det inte ett hinder? Klart det vore smidigare om hon bodde närmre.
Jo, vissa har sagt att det är enkelt att skaffa partner.
Ja, vissa personer. I regel är det svårare att skaffa partner än att bibehålla befintlig relation.
Jo, om vi bodde i samma stad hade jag inte behövt krångla med annat. Om jag skulle bjuda ut henne imorgon skulle hon direkt förstå "Oj han gillar mig" om hon inte redan tror det.
Om vi bodde i samma stad hade jag varit mycket närmre henne i hur väl jag känner henne.