• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    Fiona M skrev 2024-02-06 19:56:49 följande:
    Jag kanske har missat en hel del trådar där du beskriver det, men hur gör du allt för henne nu?

Läs hans senaste tråd. Hög sexualdrift men oskuld. 

• Anonym (Vår)
    anonym05swe skrev 2024-02-06 18:49:20 följande:
    Nej, det gör jag inte. Alltid enbart velat vara med hon jag gillar sedan typ oktober förra året. Vet inte vad du pratar om.
    Vet hon om det?
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-02-06 19:56:49 följande:
    Jag kanske har missat en hel del trådar där du beskriver det, men hur gör du allt för henne nu?
    Har skrivit med henne en del och vi ska ses. Ska inte säga att jag gillar henne nu i mars dock.
  • anonym05swe
    Anonym (Vår) skrev 2024-02-06 20:08:03 följande:
    Vet hon om det?
    Nej, ska berätta efter ett tag. Typ i Maj
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-02-06 11:49:08 följande:
    Skrev med henne igår, gillade hennes story idag. Jag gör allt för henne som är möjligt.
    anonym05swe skrev 2024-02-06 20:08:27 följande:
    Har skrivit med henne en del och vi ska ses. Ska inte säga att jag gillar henne nu i mars dock.
    Ja, men vad? Jag förstår inte vad det här allt är.
    Jag chattar och trycker tumme upp/hjärtan på folks inlägg utan att anse att jag tar ut mig känslomässigt och tror - eller hoppas! -inte de tar det som att jag anstränger mig för deras skull heller.

Så rent konkret, vad gör du för henne som är speciellt och allt?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-02-06 20:02:11 följande:

Läs hans senaste tråd. Hög sexualdrift men oskuld. 

!

• anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-02-06 20:15:36 följande:
    anonym05swe skrev 2024-02-06 20:08:27 följande:
    Ja, men vad? Jag förstår inte vad det här allt är.
    Jag chattar och trycker tumme upp/hjärtan på folks inlägg utan att anse att jag tar ut mig känslomässigt och tror - eller hoppas! -inte de tar det som att jag anstränger mig för deras skull heller.

Så rent konkret, vad gör du för henne som är speciellt och allt?

Jag tar kontakt, jag visar intresse genom att aktivt fråga saker och hänga med henne så mkt som möjligt. Tror dock min oerfarenhet gör det svårare än vad det borde vara. 

På eventen tar jag även aktiv kontakt med henne främst och visar att jag bryr mig om henne. Frågar henne saker om henne för jag bryr mig om henne genuint.

• Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-02-06 20:35:53 följande:

Jag tar kontakt, jag visar intresse genom att aktivt fråga saker och hänga med henne så mkt som möjligt. Tror dock min oerfarenhet gör det svårare än vad det borde vara. 

På eventen tar jag även aktiv kontakt med henne främst och visar att jag bryr mig om henne. Frågar henne saker om henne för jag bryr mig om henne genuint.

Men du beskriver det som att du gör allt. Vad är det du gör som är så stort? Vad är det du gör som är annorlunda mot när man vill lära känna en ny vän?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-02-06 20:35:53 följande:

Hänga med henne så mkt som möjligt. Ni hänger ju aldrig, du har aldrig träffat henne utanför eventen och där är du knappt ensam med henne, det har du själv skrivit. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-02-06 20:39:28 följande:
    Hänga med henne så mkt som möjligt. Ni hänger ju aldrig, du har aldrig träffat henne utanför eventen och där är du knappt ensam med henne, det har du själv skrivit. 
    Det kommer jag göra och under senaste eventet hann jag prata med henne själv. Är dock så jobbigt, önskar jag hade kunnat prata med henne själv i typ en timme eller två om det jag känner.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?