-
-
Svar på tråden Min relation är extremt tråkig
-
Tack Aurora
Hon har bestämda åsikter och allt ska vara på ett visst sätt. Det finns bara ett rätt sätt och det är hennes sätt, samtal om gemensamma lösningar och kompromisser leder bara till bråk, skrik och att hon lämnat rummet. Hon har sagt att hon har så mycket att göra men ändå kan hon spendera timmar på insta eller surfa runt på nätet. Hon vill inte ta hjälp från terapeut. Det är mycket ?men jag kan inte? ?Det vill inte jag? ?Då får du göra det själv? osv och det kan vara resor, aktiviteter med familjen, träffa vänner osv. Om det inte sker exakt på hennes villkor, helt kompromisslöst så blir det inget. Hon kan klippa kontakten i flera veckor om det inte blir som hon tänkt sig och det går inte att utmana henne för jag orkar inte hålla ut så länge. Jag tror bara hon är ointresserad av sex eller hon säger att hon gått upp i vikt och därför inte vill ha sex. Jag har alltid sagt att jag tycker att hon är snygg och sexig men det hjälper inte. Hon säger att hon vill gå ner i vikt men vägrar gå till gymmet eller ge dig ut i spåret. Jag har föreslagit att hon kan ta vilken aktivitet som helst som ger en pulsökning men det vill hon inte. Försökt få med henne till gymmet eller ut i spåret. Jag lagar mycket sallader och sånt som ska hjälpa henne att må bättre. Jag har föreslagit att hon kan halvera Portionen men då är hon ju bara hungrig säger hon och det går inte att hitta lösningar. Allt ska helst ske automatiskt och utan minsta lilla ansträngning. Hon tvingar ju in mig i en tillvaron i så gott som helt utan sex och det blir svårare och svårare för varje dag att stå ut hemma. Det är klart jag nämner för henne att jag snart inte står ut längre och att jag föreslagit att vi ska öppna upp relationen eftersom hon inte vill ta hjälp men det blir bara NEJ och NEJ hela tiden. Till slut ger man ju upp.