Inlägg från: Anonym (ganska rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

nihka skrev 2023-12-02 17:54:57 följande:
    Vilken poäng? Att det är en skittråd startad av en inbilsk person med en beef mot kvinnor. Javisst!

Lärde du dig nåt av av artikeln du länkade till? Inte det. Det stod iaf att sexlösa män behöver jobba med sig själva. Väsa den sociala kompetensen. När tänkte du börja?
    Alla behöver jobba med sig själva. Du behöver jobba med dig själv, men du väljer att sitta framför datorn och hata män istället. Det är ditt val. Skyll dig själv, men du ska veta att hatet förstör för andra.
  • Anonym (ganska rädd)
    nihka skrev 2023-12-02 18:17:32 följande:
    Du kan börja med att jobba med din läsförståelse. Jag hatar inte män, enstaka idioter av båda kön kan jag förstås ha lite dåligt tålamod med, men jag förstår att om du får det till att jag hatar alla män är det inte alls konstigt att du ser hat överallt. Väldigt logiskt in fact, men det måste vara en mörk, mörk plats där du går. Huvva!

Du har inte funderat på att ta lite eget ansvar för ditt eget liv? Läs den där artikeln du länkade till. Bra tips där eller är den också manshatande? Skrattande
    Jag tar ansvar. Jag beter mig respektfullt och jag hatar inte.

Den enda som inte tar ansvar av oss två är du.
  • Anonym (ganska rädd)
    nihka skrev 2023-12-02 22:41:00 följande:
    Nej, offermentalitet är inte ett dugg ansvarsfullt. Skylla på andra för det som inte går vägen i det egna livet. Om du vill ta ansvar kan du läsa din egen artikel som du länkade till eller tog du dig inte förbi rubriken? "att ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation"

www.dn.se/insidan/experten-sa-kan-man-slippa-ofrivillig-sexloshet/

Det finns inget "oss" eller "oss två". Creepy stalkig attityd.
    Vem skyller jag på? Jag har inte skyllt på någon.

Det är ditt manshat som är problemet. Att på falska grunder anklaga någon för att inte ta ansvar, skylla ifrån sig, vara en stalker osv. Hånande kommentarer. Varför tar du inte ansvar för vad du skriver?
  • Anonym (ganska rädd)
    klyban skrev 2023-12-02 21:41:32 följande:

Hur är inte män som anser samtycke saknar betydelse för sex farligt för kvinnor?
    Och hur är deras hat mot kvinnor och för deras samtycke saknar betydelse?

För utan samtycke och forcera sex, är alltid samma sak = våldtäkt.
    Så menar du det inte är farligt?(Eller förstår du inte de svåra följderna psykiskt av detta?????) Solig

Jag är svårt fundersam nu.
    Men vi andra och normala, vi ser samtycke som det mest viktigaste för sex man kan hitta.
    Är du av en annan tanke?

Vilka män anser att samtycke saknar betydelse? Det är bara trams.
  • Anonym (ganska rädd)
    nihka skrev 2023-12-03 01:44:19 följande:
    Det är inte jag som startar trådar om att män skulle vara trakasserade på FL, vilket förstås inte är sant.

Det är inte jag som slänger ur mig att människor som inte håller med om dessa vanföreställningar hatar alla män.

Om du vill ta ansvar behöver du ta den kritik som riktas mot dig och andra individer som kritik mot dig och de individer det gäller och inte som kritik mot alla män och gärna läsa de artiklar du själv länkar till och ta till dig dess innehåll.

Om du inte vill anklagas för att ha en creepy stalkig attityd så får du sluta med dina inbillade "oss" och dina personförföljelser.

Länkar till den utmärkta artikeln med alla de användbara tipsen om att "ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation":

Det är sant och du är en av de personer som trakasserar män på FL.

Jag har inte bett om några tips och jag har inte avfärdat några tips. Varför hittar du på om mig? Det är den fråga du borde svara på.

Det är väl din dröm att ha en man som jagar dig, men jag är ledsen. Det är bara en fantasi i ditt huvud.
  • Anonym (ganska rädd)
    klyban skrev 2023-12-03 02:06:52 följande:

nihka skrev 2023-12-03 01:44:19 följande:
    Det är inte jag som startar trådar om att män skulle vara trakasserade på FL, vilket förstås inte är sant.

Det är inte jag som slänger ur mig att människor som inte håller med om dessa vanföreställningar hatar alla män.

Om du vill ta ansvar behöver du ta den kritik som riktas mot dig och andra individer som kritik mot dig och de individer det gäller och inte som kritik mot alla män och gärna läsa de artiklar du själv länkar till och ta till dig dess innehåll.

Om du inte vill anklagas för att ha en creepy stalkig attityd så får du sluta med dina inbillade "oss" och dina personförföljelser.

Länkar till den utmärkta artikeln med alla de användbara tipsen om att "ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation":

Måste säga det att de enda gången så här extrem kritik uppstår, det är när helt galet dumma män(även kvinnor är i skottgluggen då.) gör saker som få eller mot ingen accepterar på något sätt.

Och hade de sagt/gjort dessa saker i IRL, så hade både män och kvinnor sågat dom jäms fotknölarna.

Sen finns ju det kvinnor som är manshatare, måste tillstå att säga att kvinnohatarna är är klart fler.
    Och de farliga incellsen och kvinnohatarna är rätt komiska, för de suktar efter kvinnor att ha sex med.
    Hur de får dessa två ihop är en gåta för oss alla och med tanke de visar sitt beteende för kvinnor.
    Och kan någon ens finna något mer konstigt än det, för man kunde tro att om man vill ha en kvinna för sex/förhållande, så varför inbillar dom sig att ett förkastligt beteende mot kvinnor ens skulle ge något alls.

Mycket ologiskt att de inte förstår vad alla andra fattat och att man får anpassa sig till en partner.

Och bara en så enkel anledning man är två, så anser det inte får existera att man anpassar sig.
    Och det komiska är att även kvinnor göra detta och ser detta som det mest normal i världen.

Ja, farliga incells är extremt svåra att förstå sig på och råd i hur man hittar en parter för sex eller förhållande.
    Ja, de vägrar de ta in, undrar om de ens fattar hur tokigt det är.

Detta inlägg var ett bra exempel på hatet mot män som finns här.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-04 00:46:08 följande:
    Om jag attraheras av någon försöker jag kanske visa intresse eller ta kontakt med den personen. Jag är drivande och inte passiv. Finns det intresse tillbaka blir det nåt, annars inte. Oavsett vilket så skyller jag inte på män om jag blir utan. Jag skyller inte på män om jag sitter ensam hemma. Om ingen vill ha mig så är det inte deras fel. Det är ju jag som inte är tillräckligt attraktiv då. Jag lägger ansvaret på mig själv, inte på de män som inte attraheras av mig. Till skillnad mot vissa män på familjeliv som tycker att samhället ska ändra förutsättningar så att kvinnor blir mindre kräsna (dream on). Eller att det var bättre förr när kvinnor var beroende av män. 
    Detta är ett exempel på hat mot män.

Jag har inte sett några män som skyller på kvinnor för att de är ensamma. Ni väljer att sätta den etiketten på män som har misslyckats med saker för att framställa dem som onda skurkar som vi ska tycka illa om.

Varför gör ni det?
  • Anonym (ganska rädd)
    nihka skrev 2023-12-03 14:42:03 följande:
    Nu får du ger dig. Jag har aldrig trakasserat några män på FL. Jag har aldrig öht sagt något ofördelaktigt om gruppen män eller gruppen kvinnor för den delen. Den typen av fördomsfulla skitinlägg håller jag mig för god för till skillnad från mycket av vad du har skitit ur dig i den här tråden.

Här kommer en jättebra och läsvärd artikel om ""att ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation"

Varför länkar du hela den artikeln till med budskapet att jag inte tar ansvar, inte vill ta emot råd osv? Vad har artikeln med mig att göra?

Hur hade du reagerat om jag länkade en artikel till dig om hur man ska tänka kring kvinnlig barnlöshet och den biologiska klockan?
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-04 01:43:47 följande:
    *host
    Vadå "host"? Ni borde fråga er vad det är ni sysslar med.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-24 17:03:38 följande:

Det är utanför det normala att skylla ifrån sina misslyckanden på andra. Speciellt när de faktiskt tror på det.

Sen så tar du upp "tilldelning av kvinnor" som en myt, senaste tråden jag läste för någon dag sen något om det var när någon hade laddat ner twitter, ifrågasatte var hans ligg var. Visst kan man avfärda det som att budskapet är att aggressivt raljera över kvinnor. Sprida sitt bittra förakt, Eller så läser man det bokstavligen. 

Här är ett tidigare inlägg där du själv kallade det för ett misslyckande.

Tror inte att det är mest kvinnor som ser ner på svaga män. Det finns många män som gör det också. Jag har inte anklagat en hel grupp av personer som ansvariga.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?