-
Jämställt på forumet säger inte så mkt, det har ju blivit en invasion av flashbackare de senaste åren. Om man inte hade män i verkligheten att jämföra med skulle man ju på familjeliv få intrycket av att de flesta män har galna åsikter om hur kvinnor ska förtryckas och regleras. Men turligt nog har väl många av oss vettiga män i vår omgivning.Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 23:39:24 följande:Nej, men det är "modigt" att så många ändå "vågar" tumma upp inlägget. Det visar att det kanske börjar bli mer jämlikt på forumet.
-
Finns väl inte så mycket mer att säga än att var och en är ansvarig själv för att lyckas attrahera en partner och lyckas man inte med det blir man utan. Man kan ju tycka att det är självklart men det är ju inte det för alla män på det här forumet.Anonym (Ja) skrev 2023-12-03 23:45:26 följande:Det är ju du som drar upp någonting om att fixa själv, och att andra än du också ska fixa det själv, vad du nu syftar på att det innebär rent konkret. Det säger ju ingenting alls faktiskt och tillför noll till diskussionen så länge du inte förklarar vad du menar egentligen.
-
Om jag attraheras av någon försöker jag kanske visa intresse eller ta kontakt med den personen. Jag är drivande och inte passiv. Finns det intresse tillbaka blir det nåt, annars inte. Oavsett vilket så skyller jag inte på män om jag blir utan. Jag skyller inte på män om jag sitter ensam hemma. Om ingen vill ha mig så är det inte deras fel. Det är ju jag som inte är tillräckligt attraktiv då. Jag lägger ansvaret på mig själv, inte på de män som inte attraheras av mig. Till skillnad mot vissa män på familjeliv som tycker att samhället ska ändra förutsättningar så att kvinnor blir mindre kräsna (dream on). Eller att det var bättre förr när kvinnor var beroende av män.Anonym (Ja) skrev 2023-12-04 00:09:49 följande:
Fast att vara attraktiv och få sex kan man vara utan att ta något ansvar, fixa och ordna, vad som nu menas med det. Jag vet inte vad som åsyftas med ta ansvar i sammanhanget.
-
Och ja, det är mitt eget ansvar att göra mig så attraktiv jag kan om jag nu vill attrahera. Det kommer inte att flyga in stekta sparvar i min mun. Jag får jobba på det om det inte går självmant.
-
Det är inte ett exempel på hat mot män. De exempel jag tar upp är trådar skrivna av män här på familjeliv. Jag kan lova dig att det finns män med den här synen, som skyller allt på kvinnor. Incelmentaliteten behöver bekämpas och det enda som hjälper är att inse att det är ens eget ansvar. Som de flesta vuxna människor måste inse, ingen kommer att rädda en utom en själv.Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-04 01:26:57 följande:Detta är ett exempel på hat mot män.
Jag har inte sett några män som skyller på kvinnor för att de är ensamma. Ni väljer att sätta den etiketten på män som har misslyckats med saker för att framställa dem som onda skurkar som vi ska tycka illa om.
Varför gör ni det? -
Men vad spelar det för roll att vissa har det lättare än andra? Det gäller ju allt. Vissa föds rika osv men för merparten av alla människor är det ändå hårt jobb på olika områden som gäller. Man är såklart aldrig någonsin garanterad sex men man kan arbeta för att komma dit genom att göra sig attraktiv, t ex. Vissa är av naturen mer attraktiva än andra och behöver jobba mindre, men för de flesta krävs det en insats. Vissa är födda rika och behöver inte jobba men för de allra flesta krävs det ett jobb för försörjning osv osv.Anonym (Ja) skrev 2023-12-04 10:14:47 följande:nej det stämmer faktiskt inte att ALLA måste göra det. Det finns de som inte lyfter ett finger utan tex en förälder eller partner ordnar allt i deras liv åt dem. Eller samhället. Och syftar du på just sex så är det vissa som får det serverat också. Så det gäller inte alla alla.
-
De flesta vet det men här på familjeliv har män skrivit i trådar om att det var bättre förr när kvinnor var beroende av män för då fick minsann alla män än kvinna. Vilket såklart inte är sant.Anonym (Ja) skrev 2023-12-04 10:25:37 följande:Fast när har alla män fått knulla? Det har väl alltid funnits de som blivit utan.
-
Väntar fortfarande på konkreta exempel på detta manshat.Anonym (duh) skrev 2023-12-04 11:04:34 följande:
Hela frågeställningen "Är manshat ett problem?" i sig är ju ett tecken på hur sjukt samhället blivit. Det är väl klart att all slags hat oavsett vem det riktas mot är ett problem?
Men i dagens samhället är manshat och mansförakt så normaliserat och accepterat att det inte är lika självklart problem som hat mot kvinnor.
Hur ska män bli respekterade?
Beror på vem man syftar på. De foliehattar som springer runt och sprider manshat på FL (och IRL) kommer aldrig respektera män eftersom de helt enkelt inte är riktigt friska i huvudet och kommer aldrig bli det.
-
Menar ni att kvinnor är förskonade från detta? För det kan jag säga att kvinnor verkligen inte är. Det finns gott om hatfulla kommentarer skrivna till kvinnor här, och dessutom seriösa förslag som syftar till att inskränka kvinnors frihet och rättigheter. Jag ser att hånfulla kommentarer drabbar båda könen, inte specifikt män, och skulle snarast säga att män kommer oerhört lindrigt undan jämfört med kvinnor.Anonym (Ja) skrev 2023-12-04 13:37:00 följande:Antar att det TS menar är hatfulla kommentarer som skrivna till män på det här forumet tex. De får ju inte alltid så trevliga svar direkt. Bara i den här tråden finns exempel på nedvärderande otrevliga svar. Tjuvnyp och insinuerade förolämpningar är ett annat exempel.
-
Vad specifikt är det som sägs om män som inte sägs om kvinnor, undrar jag?
Kvinnor som inte ser bra ut eller "lyckas" få en man har alltid hånats. Det är först nu det är mer okej för en kvinna att leva ensam, men det ifrågasätts fortfarande. Hört talas om nucka eller kvinnor som hamnat på glasberget? Och hånet mot kvinnor som inte ser bra ut är i högsta grad levande. Liksom all annan skit kvinnor utsätts för.
Förstår män inte att vi tvingas anpassa våra liv av rädsla för er? Och så sitter ni och gnäller om att ni får kommentarer om att ta ansvar för sitt liv osv. Seriöst, ni borde byta liv med kvinnor ett tag och se att det nog innebär lite större konsekvenser än att vara sur över kommentarer.