Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Det många ensamma män måste ta till sig är att så fort de börjar lägga ansvaret för sina misslyckanden på kvinnor som grupp skrämmer de bort alla kvinnor. Varför skulle en kvinna bli intresserad av en man som anser att det är kvinnornas uppgift att fixa hans liv och inte han själv?
Kvinnor uttrycker sig inte på samma sätt utan riktar de kritiska tankarna mot sig själv. Kvinnors besvikelser kring män riktas mot den man hon faktiskt dejtar eller lever med. Få kvinnor uttrycker sig på ett sätt mot okända män som grupp som kan tolkas som hotfullt eller obehagligt. Bara här på forumet finns det män som anser sig ha rätt till sex, som tycker att kvinnor inte ska ha makt över sina liv och fördelas rättvist så att ingen man blir utan sex. Det finns män som tycker att det är hemskt att de inte har rätt att köpa sex och att kvinnor ska ta lusthöjande droger för att ligga med män de inte är attraherade av. Som kvinna blir jag livrädd när jag läser sånt. Att det finns män som skulle kliva över lik för att få ett ligg. Bara tanken på att det finns en enda man som tänker så är nog.
Män som dessutom uttrycker ilska över att inte få ligga väcker ett fruktansvärt obehag hos mig som kvinna. Det är ett tecken på att den här mannen är farlig och kan förstöra någon kvinnas liv. Ilska och sex hör inte ihop överhuvudtaget. Det är en gigantisk röd flagga.