• nihka

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Luke) skrev 2023-12-04 20:23:57 följande:
    Typiskt depraverad tankesätt. Varken kvinnor eller män behöver vara rädda för varandra. Man ska inte gå runt och vara rädd över huvud taget.

Statistiken du åberopar är i stort sett irrelevant i sammanhanget.
    62 miljoner kvinnor håller inte med dig:

www.kvinnojouren-ada.nu/hur-vanligt-ar-mans-vald-mot-kvinnor/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 01:12:21 följande:
    Nej det kan jag inte se, men vad har det med diskussionen om manshat eller vad som anses vara manshat, att göra? Anser du att det är manshat i trådstarten eller försöker du byta ämne?
    Jag ser ingen anledning att låta trådstarten och dess innehåll leva någon slags skyddad tillvaro i tråden. Trådstarten är ett inlägg precis som alla andra och kan ges respons på.

Alla anmälningar till uppdraget som självutnämnd trådpolis lämnas i luckan till vänster.
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 01:13:31 följande:
    Vadå du? Syftade TS på just dig menar du? Känner du dig träffad av trådstarten?
    Jo, det var lite så jag tänkte att inlägg där jag citeras och där anklagelser riktas mot mig är adresserade till mig, men det kanske inte är så kommunikation fungerar på din planet?
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 11:14:31 följande:
    Fast jag har väl aldrig sagt att du inte får ge respons på trådstarten eller vara polis. Däremot ifrågasätter jag vad det har för relevans till mitt inlägg. Varför svarar du inte trådstarten då, om det var trådstarten du ville ge respons på så varför citerade du då inte det istället för att ge respons på mitt? Det jag diskuterade var ju manshat eller vad som kanske anses vara manshat, vad har det med din respons till trådstartaren att göra?
    På fråga 1 svarar jag A.
  • nihka
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-05 06:59:49 följande:
    En man som är sur?

Män bryr sig om inte generellt och tycker bara de där kvinnorna är allmänt borta och tröttsamma. De beter sig som troll.
    Noterat. Det finns inga sura män Skrattande
  • nihka
    Anonym (Man på 26 år) skrev 2023-12-05 23:28:57 följande:
    Jag förstår din tanke med att du vill ha exempel.

Men har du tänkt på att om något sker tillräckligt ofta så slutar man memorera fallen var för sig? 

Hur som helst , jag själv kände mig hatad tack vare att jag var man då jag bodde i Sverige. Och nu när jag flyttat har jag återfått mitt värde som människa igen. 

Sverige är ett sexistiskt land och det kommer ta en jävla tid innan eller om jag förlåter dem. Det är skrämmande likt Nazityskland nu 2023
    Noterat. Sverige är som Nazityskland till skillnad från Nya Zeeland där män har ett mänskligt värde Skrattande

Och det finns inga sura män.
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-05 11:21:56 följande:
    Om du anser att TS anklagat dig för manshat så får du väl ta det med honom, varför försvarar du dina inlägg till mig?
    För att du frågade, men ingen fara i fortsättningen vet jag att du bara frågar för att sedan kritisera att du fick svar. Lättåtgärdat.
  • nihka
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 17:43:26 följande:
    Det har länge förekommit mansföraktande inlägg och kommentarer på FL, oftast, ska sägas, illa "maskerade". Vissa män som haft "mage" att beklaga sig över ensamhet och att inte kunna hitta någon partner har ofta bemötts nedlåtande med epitet som incel, offerkofta och patetisk. Kvinnor har tillskrivit dessa män egenskaper som de inte har. Medan kvinnor som skrivit inlägg om att de har svårt att hitta vettiga och attraktiva män vid dating har fått förståelse och uppmuntran.  Man måste vara selektivt blind om man undgått att se detta. Värst är väl åldersfascismen mot män över 40, som per automatik antas vara "gubbar" som sett sina bästa dagar. Att som forumreglerna säger, tänka på personen bakom skärmen, verkar inte direkt vara högprioriterat hos dessa kvinnor.,

Ni hjälper till att sätta tonen, hur mycket ni än väljer att förneka det.
    Män som tar upp sin ensamhet får övervägande stöttande svar och råd med undantag för enstaka surkommentarter som alltid förekommer åt båda håll. De män som sedan går vidare med att på olika sätt insinuera eller rakt ut påstå att det är kvinnans "fel" att de är ensamma får naturligtvis höra att de är de patetiska offerkoftor de är. Det är ju inte raketforskning att räkna ut att vad som kommer hända om man går in ett rum fyllt av kvinnor och beskyller dem för att man inte har det liv man anser sig förtjäna.

En del menar att dessa män säger så för att de är så nere och därför ska bemötas med sympati, men det är inte så världen fungerar. Man kan inte bajsa på någon och sedan förvänta sig att de ska vara förstående och stöttande. Mamma jobbar inte på FL.
  • nihka
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-06 01:00:43 följande:
    Nej det stämmer inte, jag hade inte frågat någonting om dina inlägg när du skrev detta till mig: 
    allt jag har skrivit står att läsa men ändå har den anklagande trådstartaren inte lyckats hitta ett enda inlägg där jag uttrycker något av all detta manshat han påstår jag sprider så ymnigt.

Jag undrar varför du tar det med mig när du sedan svarar mig att du skrev så för att du känner dig träffad av trådstarten och att TS syftar på dig. Varför tar du det med mig?
    På fråga 2 svarar jag också  A.
  • nihka
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-05 20:15:02 följande:
    Jag har inte sett en enda tråd där en ensam man skyller på kvinnor. Att detta påstående upprepas ständigt är ett av problemen.
    Jodå. Kvinnor är alldeles för kräsna nuförtiden och i det argumentet byggs även in att detta kräsna sätt på sikt hotar människans existens. Människorasen kommer tydligen dö ut om inte kvinnor vaknar upp och inser vad de ställer till med genom att inte knulla misogyna incels. Sedan är de väna knullbara kvinnorna lite småkorkade som inte fattar att de är manipulerade av onda radikalfeminister så kvinnorna som rakar fittan ska inte lyssna på de håriga trollen utan istället knulla misogyna incels.

Detta resonemang poppar ofelbart upp i trådar där ensamma män avhandlas och har en stadig liten grupp nätaktiva prenumeranter på synsättet.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?