Inlägg från: Anonym (Bbw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bbw)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-06 04:20:18 följande:
    Får jag inte bestämma själv vilka budskap jag vill sprida?

Att ta ansvar är inte samma sak som att skriva nedvärderande kommentarer om män stup i kvarten, även om du verkar tro att det är så. Dina budskap är inte ansvarsfulla på något sätt. Du är helt insyltad i uppfattningen att män är dåliga och att det måste vara något fel på alla som inte håller med om det.
    Just nyspridd du budskapet att alla som inte håller med dig tycker att män är dåliga.
    Trots att du inte kan presentera någon förklaring på dina idéer.

Du polariserar och använder manipulativa taktiker. Jag tror också att du inte ser den stora bilden. Konsekvenserna av det du sysslar med i tråden. Eller jo, om ditt mål är att göra kvinnor mer alienerade från män, eller undvika män (speciellt män som uppvisar en viss knepighet) för att de känner sig hotade, så lyckas du.
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-06 14:30:15 följande:
    Faktiskt inte vad jag har sett. Tvärtom brukar kvinnors försök att se yngre ut uppmuntras, medan mäns försök ses som patetiska och gubbsjuka. Men det blir väl så på ett forum där en övervägande majoritet är kvinnor varav vissa kanske inte trivs så bra med sig själva och sina liv. Men för det blir det ju inte bättre av att vara ovänlig och försöka trycka ned folk som vill göra något konstruktivt med sig själva.
    Har inte sett någon alls vara mot din föryngring. Det är bara en känsla hos dig som antagligen uppkommit för att din bild av vad som "föryngrar" inte matchar med vad gemene man anser "föryngrar"
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Bä) skrev 2023-12-06 14:57:45 följande:
    Ja, det är det min kritik mot vissa kvinnor handlar om. Varför göra mäns liv ännu jävligare genom onödiga kommentarer? Är det svårt att lugna sig lite, måste man säga allt som man tänker? Varför inte vara lite snäll istället för att kritisera, hyckla, håna och leta fel?

Ja, varför inte vara snäll? Eller menar du verkligen att "alla andra ska vara snäll mot dig" Men du ska fortsätta med dina aggressioner mot kvinnor? 

Jag garanterar att jag kommer att fortsätta bemöta dina aggressioner med kritik så länge du kräks ut dessa. 

• Anonym (Bbw)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-06 15:08:43 följande:
    Då är jag i gott sällskap då. Du har ju själv skrivit tidigare i tråden att du inte är någon snäll människa.
    Jag är inte "låtsas-snäll" eller tror att det bara är jag som vet bäst och är snällast och att det är alla andra som är dumma och att det är så synd om mig.
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Bä) skrev 2023-12-06 15:50:56 följande:
    Jag är snäll mot kvinnor, så jag uppskattar när kvinnor är snälla mot mig. Kommer aldrig sluta kritisera kvinnor som beter sig illa.
    Bara för att du kallar dig för "snäll" så innebär det inte att du är det. Sånt är ju upp till andra att bedöma. Dina handlingar talar ju sitt tydliga språk. Du är inte snäll mot kvinnor. En snäll man skulle exempelvis inte skriva att "det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män" En misogyn, kvinnoföraktande man gör ju det. Vilket också då blir att du är en "kvinnoföraktande- man -som -kallar -sig -snäll-hycklare-dömande -och -har -en -offermentalitet"

själv är JAG snäll. Jag fattar inte varför andra ska hyckla, håna och döma andra? Jag uppskattar när folk är snälla tillbaka. Alla bidrar till ett snällare forum. Jag får höra så mycket klankande på mig, folk är så dömande. Hur låter det här?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Bä) skrev 2023-12-06 16:25:29 följande:
    Jag vet att jag är snäll. Jag behandlar kvinnor med respekt irl. Jag hånar inte deras kvinnlighet eller klankar ner på deras kroppar. Och så hycklar jag inte.
    Nämen! Det gör inte jag heller, jag kanske ska börja läxa upp folk som tycker annat.
    "jag är snäll, jag klankar inte ner på kvinnors kroppar eller hånar deras kvinnlighet irl" "skriva föraktfulla saker om kvinnor på nätet räknas inte in" "för jag har bestämt att andra ska uppfatta mig som snäll"
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-06 23:28:12 följande:
    Mansföraktande kommentarer postas hela tiden. Ser du inte det så blundar du väl för det. I den här tråden t.ex duggar de tätt.
    Var? Jag har efterfrågat det tidigare från dig, då postade du ett inlägg från en annan tråd där de diskuterade om man kunde sätta epitetet "trevlig" på sig själv då det ligger i betraktarens ögon.

Det kallade du för ett exempel på "manshat"
    bisarrt
  • Anonym (Bbw)
    Tow2Mater skrev 2023-12-07 01:36:29 följande:
    Duger dessa som exempel på mansföraktande kommentarer?

#1000 : 80% av män beter sig som idioter.

#651: Mycket bättre med minskad lust för män isf eftersom kvinnor inte begår sexbrott i nån större utsträckning, medan män gör det.

#384: Männen är generellt inte lagspelare helt enkelt, det finns inte i deras kärna. Manliga partners sätter sig bekvämt tillrätta medans jag gör. Kvinnliga vänner gör tillsammans med mig, vi är ett lag. 
    Skulle jag byta till en avdelning som är känd för att bestå av latmaskar? Såklart inte.

Jag funderade om jag skulle läsa igenom tråden för att beskriva kvinnohatet och föraktet som sprids över kvinnor, men insåg att det var för mycket. Du verkar ha gått igenom hela tråden däremot och hittat tre. Ta ditt tredje exempel, jag undrar om den skulle klassas som "kritik mot kvinnor" om den varit omvänd. Vad tror du?

Vad tycker du om det här inlägget? Är det "kritik mot kvinnor" "kvinnoförakt" eller "kvinnohat"

• Anonym (Bbw)
    Anonym (Man på 26 år) skrev 2023-12-06 03:28:43 följande:
    Det är det! Det mesta liknar Hitlers dagar däruppe idag och ni förstår inte hur hjärntvättade ni är! Men en dag kommer verkligheten komma ikapp er , jag lovar! Så har det alltid fungerat , så varför skulle det inte göra det 2023? Varför skulle denna tid vara så unik?? Har du någonsin ställt dig den frågan? 

Likväl som att många tycks gå runt och tro att någon annan bara ska fixa allt åt dem. Och där kommer samma fråga upp igen. Om det inte fungerat så tidigare , varför skulle det göra det precis nu? 

Och om du nu inte förstår att det finns geografiska skillnader så tycker jag inte annat än synd om dig.
    Så arg! Jag är glad att du inte befinner dig i Sverige i alla fall. 
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?