Inlägg från: Gurksoppa |Visa alla inlägg
  • Gurksoppa

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Bä) skrev 2023-11-21 17:50:55 följande:
    Det är vardag här. Folk förvränger allt som jag säger, och hittar på saker som inte stämmer. Sen så kallas jag för den otrevligaste här. De ser inte hur otrevliga de själva är. Man vänjer sig om man hängt här ett tag.
    Förvränger folk saker? eller är du inte tydlig? eller kanske inte konsekvent med dina svar? Om allt jag skulle säga blir misstolkat så är det troligen inte omvärlden som är elak och förvränger utan troligen fel i hur jag uttrycker mig.
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-21 17:59:40 följande:
    Ja, förvränger saker, och hittar på sånt som inte stämmer.
    kan du ge exempel? Vad har du sagt och vad har tolkningen varit?
  • Gurksoppa
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 19:34:38 följande:
    Varför var du inte det? Är det för att du var lite bättre än andra "losers" eller varför?

Ditt eget citat:

För det tredje är jag själv en man som länge hade svårt att träffa kvinnor och vet hur svårt det kan vara och kännas.
    Antagligen vill han inte associeras med misogyna incels? är det konstigt? Att säga att man är ensam är ett konstaterande, ingen värdering. att säga att man är incel så drar man genast paralleller med de som är extrema. det är väl normalt att inte vilja bli ihopbuntad i en kategori människor som man inte delar värdering med?
  • Gurksoppa
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 00:10:02 följande:
    Han vill inte själv associeras med dem, men han tycks inte ha några problem med att bunta ihop andra män med den gruppen.
    men det finns olika grupper av män? Det finns män som är fiskare, män som är fotbollsintresserade, alla män är inte likadana. Så det är väl klart att man vill associera sig med den grupp av män man delar intresse och värderingar med?
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-22 14:00:50 följande:
    Verkligen inte, jag vet om mina brister.
    Vilka är dessa då? Om du är medveten om dom? är du medveten om att du generaliserar om att alla kvinnor är si eller så? du påstår dig gilla viss typ av kvinnor men inte andra. Är det inte olika grupper av kvinnor då? eller? annars går inte argumentet ihop..
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-22 14:07:39 följande:
    Orkar inte dra upp dom, ja det klart jag är. Nej, det är jag inte medveten om. För jag säger inte att alla kvinnor är assholes.
    Ja, jag gillar snälla kvinnor som inte är assholes, som dömer, hycklar.
    säger du inte ofta kvinnor är/kvinnor gör/kvinnor säger? så säger du kvinnor och inte vissa kvinnor. Menar du alla kvinnor eller vissa kvinnor? Om du menar vissa kvinnor och inte alla kvinnor varför skriver du då kvinnor? Varför är du inte tydlig med vad eller vilka du menar och syftar på?
  • Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-22 14:13:56 följande:
    Jag försöker tänka på det nu, så det inte blir missförstånd. Brukar skriva vissa eller många kvinnor. För jag menar inte alla.
    Vad bra! Om du är tydligare så kommer inte lika många kvinnor känna sig påhoppade, att du tror saker om de bara för att de är kvinnor. Då blir det trevligare diskussioner!
  • Gurksoppa
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 16:10:03 följande:
    Är det rätt att hata den personen för att han är en incel enligt andra?
    Om en man sprider misogyn incelpropaganda så sprider den mannen ett kvinnoförakt. Bara män med kvinnoförakt sprider misogyn incelpropaganda.

dessa misogyna incels som sprider kvinnoförakt får en tillbakakaka från kvinnor. Man får vad man ger. Är det konstigt?
  • Gurksoppa
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 18:01:50 följande:
    Tvärtom. Jag efterlyser en mer sansad diskussion där man försöker förstå vandras världar bättre. Man börjar tröttna fett på den eviga pajkastningen här som inte tycks ha någon ände.

Precis som vissa kvinnor här berättar om sina negativa erfarenheter av män, så kan väl vissa män få ha rätt att berätta om sina negativa erfarenheter av kvinnor? Vad är skillnaden?

du efterlyser en sansad diskussion, genom att medla och föra misogyna mäns talan? medlar du även i trådar där kvinnohat florerar? Försöker du tillrättavisa män i de trådarna? Eller låter du sådant passera? Om du är så mån om en sansad diskussion utan polarisering? Eller känner du dig bara manad när det är vissa män som är offer i en diskussion? 

• Gurksoppa
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-22 18:12:51 följande:
    Jag träffade en 22-årig tjej när jag var 47. Hon tyckte jag var fin i kroppen. Vet du vad många kvinnor brukar säga när en man tror att unga tjejer vill ha honom? Vet du vad många tyckte när jag träffade henne?

men att säga att någon är fin i kroppen betyder inte att man är attraherad. Det finns massor av män som är snygga, de kan va 20 år och snygga, 50 år och snygga, men det betyder inte att jag attraheras av personen.
    precis som att jag kan tycka att tjejer är skitsnygga. Men jag attraheras inte av kvinnor. för mig krävs det att vi även har saker gemensamt för att jag ska attraheras av en man. och att det finns humor och glimten i ögat. där upplever jag en stor skillnad mellan kvinnor och män.

det finns ett passande citat dock: Det är utsidan som ger insidan en chans, men insidan som ger utsidan sin glans

var det något mer kvinnan gjorde än gav komplimang för utseende som gjorde att du antog att hon hade romantiskt intresse? 

Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?