Uno333 skrev 2023-11-22 18:16:34 följande:
Vad jag vet har dom redan varit i förvaltningsrätten och kammarrätten, enligt min son har advokaten efter förvaltningsrätten pratat om överklagan till kammarrätten, men inte hört av sig om överklagan till högre instans, men jag vet inte hur länge staten betalar advokaten. Eller om de kanske inte är någon idé överklaga längre?
Och dom har vad jag vet inte planerat att skaffa något mer barn i nuläget, då kvinnan han träffat nyligen börjat studera till kirurg och vill fokusera på det innan hon vill tänka på barn.
Då missförstod jag din trådstart, där du skriver att din son uttryckt oro att skaffa barn med den nya.
Lite märkligt är det kanske att han då pratar om sådan oro när det inte är aktuellt att skaffa barn...
Du skriver att barnet blivit omplacerad. Menar du att LVUt blivit omprövat (som sker efter 6 månader) och är det i såfall detta som blivit överklagat upp till kammarrätten eller var det första beslutet som överklagades?
Högsta förvalningsdomstolen som är efter kammarrätten tar endast upp fall som kan bli prejudicerade och det är ganska svårt att få prövningstillstånd.
Har socialtjänsten föreslagit något som sonen kan göra. Föräldraskapsutbildning eller liknande?
Du skrev även att modern bedömts olämplig. Varför? Var det bara skolgången eller annat?
Hur ställde sig sonen till hennes krav om hemskolning?
Jag tycker det är jättefint att du vill stötta din son men jag tror inte att den bästa vägen är att kontakta socialtjänsten.
Låt sonen och mamman sköta den kontakten.
Du signalerar att inte heller du tror att han klarar av sig själv och sitt liv...