Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Omhändertaget barn LVU

Uno333 skrev 2023-11-22 17:43:27 följande:
    Barnet äter INTE choklad till frukost.
    Mamman är utomlands just nu, dom har separerat.
    Vad jag vet gör han vad han kan, dom har ett aktivt uteliv oavsett väder.
    Jag ska ringa socialen imorgon och höra om jag får komma förbi och prata med dom om situationen och kanske dom kan få redogöra mer ingående än de som står på dom papper jag fått.
    De kommer inte att säga ett pip till dig. De har sekretess. Det enda som händer är att du drar ännu mer uppmärksamhet till fallet! Förvärrar det, med andra ord!

Varifrån har de fått idén att barnet äter choklad och strössel till frukost...? Och hur kommer det sig att barnet är överviktigt om hen äter så himla nyttigt och rör på sig så mycket...?

Att ha spartanskt hemma är inget brott, men kan förstå att det framstår som torftigt utifrån. Sådana detaljer som egentligen inte betyder ett skit men som soc kan anse ingår i ett "mönster". Vad är det för utveckling de menar att de inte har sett de senaste månaderna? Vad förväntade de sig?

Sedan att din son har förföljesetankar är ju en stark varningsflagga förstås... 

Hur gammalt är barnet? Hur menar soc att din son lägger allt socialt ansvar på barnet? Varför hjälper inte pappan till att aktivera barnet eller initiera kontakt med hens vänner?

Att barnet pratar mer nu än för ett tag sedan spelar tyvärr ingen roll... Det är en helhetsbild man tittar på.
Svar på tråden Omhändertaget barn LVU