Behöver tips och råd! Skulder.
Säg att han får skaffa jobb eller flytta. Lyssna inte på märkliga argument, och gå med på en diskussion, utan säg upp honom bara som du fått tips om i tråden.
Säg att han får skaffa jobb eller flytta. Lyssna inte på märkliga argument, och gå med på en diskussion, utan säg upp honom bara som du fått tips om i tråden.
Han är innerst inne en bra kille. Han fick ett bra jobb för 4 år sen med hög lön. sen fick han sparken och sen ett jobb med mycket lägre lön. Halka efter , samla på sig skulder .betala inte . Skulder som han inte sa till mig. Gömde brev. köpte saker istället för att betala räkningar först. sen blev han bara mer bitter och bitter . Men framför allt mot barnen och det gör ont. Han har aldrig varit så hård emot dom som nu. Och dom har inte bett om att få komma till, dom har inget med hans problem att göra .
Nej då jag har en anmärkning själv kan jag inte byta bank till en annan. Nu måste jag väl dras med denna bank tills min anmärkning gått bort.
Någon som vet om man kan få skuldsanering även om man står med på ett bolån? Äger en lägenhet? Tänker på min sambo.
tänker eftersom han bor i en lägenhet med värde så tar dom väl den först?
Ringde nu och jag har inga skulder hos kronofogden alls.
dom där 11.000 var kvar hos trafikföreningen. men som sagt min sambo har en hög skuld hos kronofogden som dom drar på han lön.
47 § Genom en skuldsanering befrias gäldenären från ansvar för betalningen av de skulder som omfattas av skuldsaneringen i den utsträckning som dessa sätts ned. Genom skuldsaneringen befrias gäldenären även från ansvar för betalningen av skulder som inte är kända i ärendet, om det inte är en sådan skuld som avses i 31 §.