• BuoBä

Behöver tips och råd! Skulder.

Förutom att prata med en skuldrådgivare så tycker jag att du ska försöka hitta antingen en familjerådgivare via kommunen, eller en kurator via vårdcentralen. Du behöver någon att bara vräka ur dig allt till, och kanske få hjälp till att se situationen från andra håll. 

Meddela sambon, helst skriftligen, att det är slut och att han har 3 månader på sig att flytta ut. Sprid det även till vänner så han får press på sig. Fokusera på dig själv och barnen. Han får lösa sina egna problem nu, det är inte ditt ansvar. 

Det kommer bli tufft ett tag, men varje litet steg gör att framtiden blir bättre!

• BuoBä
    Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 12:14:04 följande:

Tack för kloka ord!

I början av året gick jag hos psykolog via VC då jag bara sover 2 timmar per natt och hon misstänkte adhd. Men jag ljög om allt detta eller var jag kände i ett helt halvår för jag var så rädd att hon skulle ringa soc och göra en orosanmällan . Men en vet jag och det är att jag är bra med barnen. Dom får det dom behöver , jag kör dom alltid överallt och finns där hela tiden. Och kan jag inte för att jag jobbar så kommer mormor och farmor direkt ! 

jag har fått städmani och rastlöshet , psykogen ville att jag skulle göra en adhd utredning men det kunde också vara stress och ptsd sa hon. men då berättade jag ju inte om allt för henne, inte ens i närheten. 

Ta kontakt igen, och lägg korten på bordet. Annars kommer du explodera. Det kan vara bättre med en familjerådgivare för de är vana vid problem i relationen som beror på ekonomi. 

Du har en stor vilja att rätta till situationen, så ta all  hjälp du kan för att komma på rätt köl.
Svar på tråden Behöver tips och råd! Skulder.