Inlägg från: Anonym (M2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M2)

Behöver tips och råd! Skulder.

TS, du har massor att leva för, inte minst barnen. Håller med övriga, sök hjälp. Det kommer att fixa sig. Och släng ut mannen om han inte skärper till sig.

• Anonym (M2)
    Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 11:30:43 följande:

Tack för råd och så snabba ! 

Ska kontakta kommunen, visste inte om att det fanns. 

Kan man få skuldsanering trots att man äger sin lägenhet? 
    Har sålt av allt värde , bara den som har värde kvar. Den är värd 2.3 miljoner och jag har lån på 1.6 På den. 

Jag har en anmärkning och skuld på 11.000. men lån jag jag, än så länge har vi kunnat betala dom men inte länge till då sambon blev arbetslös.Min sambo har mer anmärkningar och skulder hos kronofogden. 

Du får inte skuldsanering för en skuld på 11 000. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Fd skild kille) skrev 2023-11-20 13:51:10 följande:
    Det är inte du som varit korkad. Det är han som är ondskefull och lurar och utnyttjar dig.
    TS har ansvar för det hon gör. Annars är risken stor att hon gör samma sak igen. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 15:35:26 följande:

Någon som vet om man kan få skuldsanering även om man står med på ett bolån? Äger en lägenhet? Tänker på min sambo. 

tänker eftersom han bor i en lägenhet med värde så tar dom väl den först? 

Ringde nu och jag har inga skulder hos kronofogden alls.
    dom där 11.000 var kvar hos trafikföreningen. men som sagt min sambo  har en hög skuld hos kronofogden som dom drar på han lön. 

Han äger inte lägenheten har du skrivit. Så de kan inte ta din lägenhet. 

Generellt så får man inte skuldsanering när man äger en bostad. Men det görs undantag. 

• Anonym (M2)
    Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 15:54:53 följande:

Men går kronofogden inte på lägenheten först ? Om han bor här? Han är ju lånemedtagare. Vad kommer kronofogden säga om det? 

De kan inte ta något han inte äger. 
Svar på tråden Behöver tips och råd! Skulder.